“Nissan Pulsar” apskats – svaigas vēsmas kompaktklasē no Japānas (+ foto)

Kopš 2006. gada, kad tika pārtraukta “Almera” ražošana, Nissan modeļu rindā kompaktklases auto mūsu tirgū netika piedāvāts. “Pulsar” ir jauns vārds kompaktklasē un uzskatāms par “Almera” pēcteci.

TEHNISKIE DATI

  • Garums 439 cm
  • Platums: 177 cm
  • Pašmasa: 1258 kg
  • Riteņi: 195/60 R16

“Pulsar” dizains veidots Nissan jaunākās paaudzes modeļu “Qashqai” un “X-Trail” stilā. Arī interjera noformējumā var atpazīt no šiem modeļiem aizgūtos risinājumus. “Pulsar” esot radīts un konstruēts atbilstoši Eiropas tirgus prasībām un tiek ražots Nissan rūpnīcā Barselonā.

Nissan Pulsar

APRĪKOJUMS

Auto ir aprīkots ar plašu moderno tehnoloģiju klāstu, kuru mērķis ir likt autovadītājiem just lielāku drošību un komfortu. NissanConnect navigācijas un multimediju sistēma ar septiņu collu ekrānu ļauj izvērsties mūsdienu komunikācijas tehnoloģiju cienītājiem un sniedz iespēju saņemt dažādu informāciju vadītājam ērtākajā veidā – uz monitora priekšējā paneļa centrā. Nissan “Pulsar” var palepoties ar plašu pasīvās un aktīvās drošības aprīkojumu, kā arī komforta tehnoloģiju klāstu, kādu līdz šim parasti varēja sastapt Premium klases automobiļos par krietni augstāku cenu. Jaunā drošības vairoga tehnoloģija aprīkota ar 16 dažādiem sensoriem, kas palīdz izvairīties no frontālām sadursmēm, no aklās zonas briesmām, kā arī brīdina vadītāju par izbraukšanu no savas joslas. Būtiskākā no šīm sistēmām brīdina vadītāju ar skaņas un vizuālajiem signāliem, ja rodas frontālas sadursmes risks. Ja risks saglabājas un automobiļa braukšanas ātrums netiek samazināts, brīdinājums kļūst vēl izteiktāks, kam seko automātiska bremzēšana, lai novērstu iespējamu negadījumu.

Nissan Pulsar

Vēl viena moderna tehnoloģija ir LED priekšējie lukturi, kas pieejami arī “Qashqai” un “X-Trail”. Tie patērē par 50% mazāk enerģijas nekā tradicionālās spuldzes. Pilsētas burzmā lieti noder apkārtskata monitoru un kustību sensoru sistēma. Tā informē par visu, kas pārvietojas automašīnas tuvumā. Inteliģentā parkošanās palīgsistēma atvieglo automobiļa novietošanu stāvvietā. Automātiskajā režīmā tā veic arī stūrēšanu. Savukārt apkārtskata monitors izmanto četras kameras, lai parādītu panorāmas skatu apkārt mašīnai.

DZINĒJS

Visi “Pulsar” pieejamie dzinēji ir aprīkoti ar tur- bopūti. 1,2 litru DIG-T benzīna dzinējs attīsta 115 ZS jaudu, bet 1,5 litru dCi dīzelim ir 110 ZS. Tikko motoru klāstam pievienojies 190 ZS 1,6 litru benzīna turbodzinējs. Pircēji var izvēlēties vai nu sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu, vai Xtronic automātisko transmisiju (variators).

SALONS

Pateicoties vienai no garākajām riteņu bāzēm segmentā (2700 mm) un racionālam interjera iekārtojumam, “Pulsar” aizmugurē sēdošajiem ir visai plaša telpa kājām un plecu zonā. Automobiļa garums ir 4385 mm, platums ir 1760 mm, bagāžnieka tilpums – 310 litru.

Nissan Pulsar

ŽŪRIJAS VIEDOKLIS

Jānis Rapa: Vadāmība ļoti laba

Nissan “Almera” jau ir aizmirsts, līdz ar to “Pulsar” var uztvert kā kaut ko pilnīgi jaunu. Šajā auto ir tik daudz vietas, ka pēc salona ietilpības tas var konkurēt pat ar lielākas klases automašīnām. Pulsara aizmugurējās sēdvietās var sēdēt arī pieauguši cilvēki, un tas ir pietiekami ērti. Nopietni, pats pamēģināju. Arī bagāžas nodalījums no tā nav cietis, tas arī ir ļoti ietilpīgs savai klasei. Auto ir ieguvis arī modernu un kvalitatīvu salona apdari. Vadītāja sēdeklis ērts, vadības elementi pārskatāmi un viegli sasniedzami. Redzams,  ka Nissan dizaineru pūliņi un iegūtā pieredze  pie “Qashqai” izstrādes ir noderējusi. Jūtama gan  arī līdzība ar lielākajiem konkurentiem – korejiešu autoražotājiem.

Par braukšanu. Sēdēt un braukt pie Nissan “Pulsar” stūres man patika. Vadītāja sēdeklis likās pietiekami ērts, lai ar šo auto brauktu arī lielus attālumus. Vadāmība ļoti laba, auto labi turas uz ceļa, gan braucot pa šoseju, gan pa grantētu meža ceļu. Laba pārskatāmība, gan skatoties uz priekšu, gan spoguļos. Likās, ka “Pulsar” ir ļoti tuvu ražotāja apsolītajam vidējam degvielas patēriņam. Daudzsološas ir arī piecas zvaigznes Eiropas drošības testos. Domāju, Nissan “Pulsar” varētu kļūt par labu auto ģimenei ar diviem bērniem. Vietas daudz, pieņemama cena pie pietiekami bagātīga standarta aprīkojuma. Vai Nissan “Pulsar” atradīs savu vietu uzņēmumu autoparkos, atkarīgs no ražotāja piedāvātās cenu politikas. Domāju, potenciāls ir. Arī otrreizējam tirgum vajadzētu būt labam. Nissan tomēr ir japānis.

Nissan Pulsar

Jānis Mežulis: Nisanieši – malači

Blakus jaunajam “Qashqai” (absolūti neuzrakstāms nosaukums) beidzot uzbūvēja “Almera” pēcteci vai, drīzāk jāsaka, pazeminātu “Qashqai” variantu. Tas ir zemāks par krosoveru, bet ne mazāks. Par aizmugures vietu sūdzēties nevar, tomēr ar nolaistiem sēdekļiem grīda ne tuvu nav līdzena. Pārējais – ļoti labi. Braukšana – labi, vadāmība – labi, salona dizains – labi, drošība – teicami, aprīkojums – teicami, cena – arī labi. He, atšķirībā no trīs reizes dārgākā Audi A6 šis bija aprīkots ar atpakaļskata kameru un vēl papildu kamerām apkārtnes novērtēšanai. Laba alternatīva VAG.

Evija Kukuvasa: Viens no pārsteigumiem

Redzams, ka Nissan ar šo automašīnu ir realizējis savu ieceri izveidot plašāku salonu nekā pārējām automašīnām, kas ir vienā klasē ar “Pulsar”. Daudz vietas ne tikai vadītājam, bet arī pasažieriem gan priekšā, gan aizmugurē. Par pēdējiempadomāts ar aizmugurējiem glāžu turētājiem sēdekļu elkoņbalstā. Ļoti vienkāršs un askētisks salona iekārtojums, nekā lieka, bet, manuprāt, prasītos vizuāli gaumīgāks. Lieli logi, laba pārredzamība braucot. Viegli un ērti vadāms, tikpat ērts parkojoties. Braucot pa šoseju, labi varēja novērtēt tā kluso dzinēju. Uz zemesceļa paskaļš, un tas nozīmē, ka tā varētu būt izteikta pilsētas mašīna ģimenei.

Nissan Pulsar

Jānis Grīnhofs: Auto ar savu “es”

Izskatās kaut kas pilnīgi jauns, un ir arī. “Pulsar” ienes kuplajā segmenta saimē tādu kā azartisku dzirkstelīti. Asās šķautnes virsbūvei mijas ar plūstošām līnijām, padarot spēkratu jauneklīgu un sportisku. Pulsaram ir kaut kas pilnīgi savs, salīdzinot ar klases brāļiem. Kā jau minēju, auto liekas draiskulīgs, nav nomācošu un smagnēju formu. Tas jūtams arī salonā, kurš ir gana plašs un ērts. Vietas pietiek arī gara auguma braucējiem gan priekšējā rindā, gan aizmugurējā. Tas nozīmē, ka gluži ērti varētu aizbraukt līdz Rēzeknei un varbūt arī tālākā ģimenes ekskursijā. Nevarētu teikt, ka plašais salons būtu stipri ietekmējis bagāžas telpas ietilpību. Tā ir vidusmēra kompaktklases auto bagāžas telpas apmērā. Mainot dzīvesvietu, visu būs grūti salikt, bet ceļojumā nepieciešamajam vieta atradīsies. Vienīgi bagāžnieka aizvēršanai jāpieliek zināms spēks, liekas, vāks it kā gribētu izrādīt kādu pretestību. Patīkami, ka japāņi nav skopojušies un salona apdarē izmantoti diezgan kvalitatīvi materiāli. Arī pati apdare veikta kvalitatīvi. “Pulsar” salons, liekas, grib uzrunāt braucējus ar savu neordināro dizainu, bet tas nav kliedzošs tehno. Tas ir ar savu “es”.  Apvienojumā ar atbilstošu krāsu gammu un labiem materiāliem atstāj patīkamu kopējo iespaidu. Auto piedāvā daudz jaunu funkciju vadītāja ērtībām, kā riepu spiedienu noteicējs, aklo zonu brīdinātājs u.c. Panelis nav pārsātināts ar pogām, podziņām. Bet esošās izvietotas ērti un saprotamā secībā. Arī multifunkcionālai stūrei pretenziju nav. Viss ir kā visiem, bet parocīgi. Stūre vienīgi varēja būt mazliet resnāka ērtākam tvērienam. Auto ir tīri jestrs. Pilnīgi apmierinoša dinamika ikdienas ekspluatācijā. Runa ir, protams, par dīzeli. Normāli braucot (netaupot), mērinstrumentu panelī var nolasīt 5,4 l/100 km. Domāju, tas ir pilnīgi apmierinoši.

Ivars Caune: Man patika

Automobilis, kurš man uzreiz iekrita acīs, jau atrodoties Franču kurgānā kopā ar visiem pretendentiem un armijas bruņumašīnām. Vispār tas bija kolosāli, ka praktiski sākām armijas poligonā, kopā ar karavīriem un bruņutehniku. Super!Pirmie iespaidi par šo auto bija ļoti pozitīvi jau braucienā no poligona uz viesnīcu. Laba vadāmība, laba dinamika, salona apdarē nekas netraucē, un viss ir saprotams, nekas man netraucēja ar prieku aizbraukt līdz galamērķim. Arī otrajā testā, kad iznāca pabraukt ātrāk gan pa grunts ceļu, gan pa līkumotu asfalta segumu, sapratu, ka šī mašīna ir pelnījusi vietu pirmajā astotniekā. Man patika.

Nissan Pulsar

Guntis Vīksna: Japāņu Golf?

Nav vienkārši konkurēt klasē, kur jau kopš neatminamiem laikiem līderos ir kompaktnieku ikona Volkswagen “Golf” – nu jau septītajā paaudzē. Un vācu autobūves triumfu te jau atzinuši arī paši japāņi, 34 gadu laikā, kopš konkurss notiek, pirmoreiz iebalsojot uzvarētājos nejapāni – tieši golfs tika atzīts par “Japānas Gada auto 2013./2014.”! “Pulsar” pievilcīgs no ārpuses. Cik nu starp kompaktklases hečbekiem vispār kāds var īpaši izcelties, taču jaunajiem Nissan modeļiem raksturīgā dinamiski veidotā radiatora reste un slaidie priekšējie lukturi liecina par auto pamatīgumu. Lieli atpakaļskata spoguļi – pluss. Salona dizains patīkams, nu, varbūt mazāk varēja būt kaitinošās melnās klavierlakas. Ērta sēdēšana pie stūres arī gara auguma cilvēkiem – pat cepuri var atstāt galvā! Vispār šofera ergonomika šeit laba – ērti pedāļi, daudz vietas kājām, pamatīga viduskonsole, kuras skapītī zem labās rokas elkoņa varbūt pat trīslitrene ietilpst. Yes, griestos arī ērta atvāžama kabatiņa saulesbrillēm. Automašīnas iekšpuse pārsteidz ar plašumu, te ērtāka jušanās nekā, piemēram, Škoda “Rapid  Spaceback”, arī piekare japānim ir mīkstāka. Pozitīvi vārdi sakāmi par dīzeļdzinēju – velk ļoti labi un krietni vien atsaucīgāks gāzes pedālim nekā Škoda “Rapid”. Uz asfalta arī gaitā klusāks. Ja runājam par autoražotāju Nissan kopumā, šie automobiļi izceļas ar izturību, un kāpēc gan lai tāds nebūtu arī “Pulsar”? Salīdzinot ar jau izbaudīto Mazda 3, braukšanas sajūtas ar “Pulsar” labākas. Rezumējums: Nissan “Pulsar” noteikti pelnījis vietu astotniekā. Vai tas tiks pašā augšā? Manuprāt, vismaz Mazdai un kaktusam garām noteikti.

DISKUSIJA FORUMĀ: Nissan Pulsar tests, atsauksmes un iespaidi 2014

Nissan Pulsar

Nissan Pulsar

Nissan Pulsar

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.