e-Golf un e-Up pasaules pirmizrāde (+ foto)

Starptautiskajā autoizstādē (IAA) Frankfurtē (no 10.septembra līdz 22.septembrim) Volkswagen pasaules dubultpirmizrādē prezentēs divus jaunus un īpaši efektīvus elektriskos automobiļus: e-up! un e-Golf.

Tas nozīmē, ka Eiropā veiksmīgākais automobiļu ražotājs divus sērijveida modeļus ir ievedis elektrisko automobiļu ērā. Abi bezizmešu automobiļi ir ļoti praktiski ikdienas lietošanā, tiem abiem ir četras durvis un patīkami plašs aprīkojuma klāsts. Standarta komplektācijā iekļauta automātiskā klimata kontrole ar priekšsildītāju un ventilatoru, radionavigācijas sistēma, vējstikla sildītājs, LED dienas braukšanas gaismas, kā arī modelī e-Golf Volkswagen pirmo reizi izmanto LED priekšējos lukturus. Šie divi jaunpienācēji ir arī līderi energoefektivitātes jomā: e-up! patērē vien 11,7 kWh elektroenerģijas uz 100 km, kas to padara par jauno pasaules čempionu efektivitātē. Divas klases augstāk pozicionētais modelis e-Golf patērē vien 12,7 kWh. Ņemot vērā, ka elektrības cena ir 0,258 EUR par kWh (Vācijā, 2013. gada 31. jūlijā), simts kilometri ar e-up! izmaksā vien 3,02 EUR, bet ar e-Golf – 3,30 EUR.

Ražots Vācijā. Inovatīvas piedziņas tehnoloģijas ir galvenais Volkswagen darbības virziens. Tieši tāpēc modeļu e-up! un e-Golf elektriskie dzinēji, transmisijas un litija jonu akumulatori tiek izstrādāti uzņēmuma ietvaros un ražoti lielās Volkswagen sastāvdaļu ražotnēs Vācijā.

Īsts Volkswagen. Visi Volkswagen automobiļi ir intuitīvi vadāmi, ļoti praktiski ikdienas lietošanā, kā arī izsmalcināti, un visas šīs īpašības piemīt arī zīmola jaunajiem elektriskajiem automobiļiem. Volkswagen zīmola bezizmešu automobiļi tiek ražoti, izmantojot tās pašas sērijveida automobiļu ražošanas sistēmas kā to līdziniekiem ar iekšdedzes dzinējiem

Par e-Golf. Modeli e-Golf, kurš Frankfurtē piedzīvos pasaules pirmizrādi, darbina 85 kW / 115 ZS jaudas elektriskais dzinējs. Tas attīsta maksimālo 270 Nm griezes momentu, tiklīdz to iedarbina. Rezultātā priekšējo riteņu piedziņas e-Golf ātrumu 100 km/h sasniedz 10,4 sekundēs. Uz lielceļa piecvietīgā priekšējo riteņu piedziņas automobiļa ātrums tiek elektroniski ierobežots pie 140 km/h.

Par e-up!. Starptautiskajā autoizstādē (IAA) savu debiju piedzīvos arī četrvietīgais e-up!. Tā elektriskais dzinējs spēj attīstīt 60 kW / 82 ZS jaudu. Tas jau miera stāvoklī uz priekšējo asi nogādā 210 Nm griezes momentu. Ātrumu no 0 līdz 100 km/h tas sasniedz 12,4 sekundēs. Tā maksimālais ātrums ir 130 km/h.

Nobraucamie attālumi pielāgoti regulāriem braucējiem. Ar vienu akumulatora uzlādēšanas reizi (18,7 kWh) e-up! var nobraukt 160 km, savukārt e-Golf ar lielāku akumulatoru (24,2 kWh) var veikt 190 km lielu attālumu. Abos modeļos divi ļoti efektīvi braukšanas režīmi (“Eco”, “Eco+”) un vēl četri tikpat vienkārši aktivizējami reģeneratīvās bremzēšanas režīmi (“D1”, “D2”, “D3” un “B”) palīdz maksimālo nobraucamo attālumu palielināt. Un šādi attālumi ir pilnīgi pieņemami. Piemēram, Vācijas Federālās satiksmes, būvniecības un pilsētattīstības ministrijas veiktā pētījumā tika konstatēts, ka aptuveni 80% Vācijas autovadītāju dienā nobrauc mazāk kā 50 km.

Ātra uzlāde. Ātrākās kombinēto uzlādes sistēmu lādēšanas stacijas (līdzstrāvas) saīsina laiku, kas nepieciešams, lai e-up! un e-Golf akumulatorus uzlādētu par 80%, līdz aptuveni pusstundai.

Foto: Volkswagen

Piedziņas daļu un degvielas stratēģija. Pēdējo desmit gadu laikā Volkswagen jau ir sistemātiski ieskicējis piedziņas daļu un degvielas stratēģijas nākotnes plānu, kurā iekļauti arī punkti par tādu elektrisko transportlīdzekļu kā e-up! un e-Golf ražošanas uzsākšanu. Šajā stratēģijā noteikts grafiks, kurā iekļauti reāli laika periodi alternatīvu piedziņas sistēmu, piemēram, hibrīdsistēmu, elektrisko un ūdeņraža dzinēju sistēmu, ieviešanai. Šajā scenārijā pilnībā elektriskās piedziņas sistēmas, ko demonstrēs e-up! un e-Golf modeļi, veido vienlīdz svarīgu un noderīgu papildinājumu. To pamato tas, ka elektriskie automobiļi lielajās pilsētās ļauj nodrošināt atjaunojamo enerģijas avotu izmantošanu un nerada izmešus. Neskatoties uz to, Volkswagen arī nākotnē turpinās pilnveidot izstrādāt dažādu efektīvu piedziņas sistēmu kombinācijas.

Braukšana lielpilsētu ritmā. Ir skaidrs, ka elektrisko automobiļu mērķauditorija kļūst plašāka, jo standarti mainās. Ilgtspējīga mobilitāte arvien vairāk ietekmē cilvēku rīcību. Tomēr produktiem, kas rada izpratni par vides aizsardzību, jābūt arī praktiskiem un patīkamiem – tādiem kā e-up! un e-Golf, kas ātri pielāgojas pilsētu dzīves ritmam. Tādējādi jaunajiem bezizmešu Volkswagen modeļiem ir potenciāls neatgriezeniski mainīt elektrisko automobiļu tirgus segmentu ar inovatīvām tehnoloģijām, praktiskumu ikdienas lietošanā un dinamiskām braukšanas īpašībām.

Foto: Volkswagen

Foto: Volkswagen

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.