iAuto testē: jauno “Audi A5 Coupe” 2017 (+ foto)

Pagājušā gada vidū vācu autoražotājs “Audi” prezentēja jauno “A5 Coupe” (un “S5 Coupe”) modeli. Gada otrajā pusē tas nonāca arī Latvijā un izcīnīja “Latvijas Gada Sportiskākā auto 2017” titulu. Tas apvieno gan izskatīgu un elegantu tēlu, gan sportiskas manieres, gan komfortu ikdienas lietošanā. Raudzījām vai tiešām var būt šāda daudzpusība.

Kāpēc izmainīt to, kas tāpat jau ir labs? Šķiet ar šādu devīzi radīta arī “A5” kupejas otrā paaudze, kas saglabājusi iepriekšējās aprises un siluetu. Tomēr izmēri atšķiras – jaunais “A5 Coupe” ir par 4673 mm garš, kas ir par nepilniem 5 centimetriem garāks par priekšgājēju, arī riteņu bāze ir pieaugusi par 13 mm līdz 2764 mm. Bagāžas tilpums pieaudzis par 10 litriem, sasniedzot 465 litrus. Taču automobilis kļuvis par 8 mm šaurāks. Viena milimetra izmaiņas automobiļa augstumā gan šķiet nenozīmīgas.

Audi A5 Coupe

TEHNISKIE DATI

Tips: vidējās klases kupeja

Benzīna dzinēji:          2,0 l 190 ZS 

                                    2,0 l 252 ZS

Dīzeļdzinēji:                2,0 l 190 ZS

                                    2,0 l 218 ZS 

Transmisija: sešpakāpju mehāniskā vai septiņpakāpju automātiskā pārnesumkārba; priekšējo vai visu riteņu piedziņa

Cena: no 40 200 eiro

Ārējais izskats

Būtiskākās izmaiņas ārējā izskatā skārušas lukturus, buferus, dekoratīvo režģi un motortelpas vāku. Priekšējie lukturi atgādina tādas nosvērti pievērtas acis, kas kopā ar hromētajām detaļām rada dārgu un elegantu iespaidu. Savukārt līnijas, kas uz dzinēja pārsega veido reljefu, automašīnas priekšdaļu vizuāli padara garāku un agresīvāku, ziņojot, ka “A5 Coupe” tik miermīlīgs nemaz nav. Arī sānus tagad rotā asāka līnija, “A5 Coupe” tēlu padarot dinamiskāku. Aizmugurējie lukturi kļuvuši nedaudz šaurāki un bagāžnieka vāks ieguvis spicāku malu. Ar “S-Line” ārējo apdari, “A5 Coupe” izmainās minimāli – būtiskāk atšķiras sliekšņi un aizmugures buferi, kas tādējādi iegūst tumšu ielaidumu. Bet citādi “A5 Coupe” arī bez šī aprīkojuma izskatās ne kripatu sliktāk. Pamatā automobilis pieejams “Ibis” baltā un “Brilliant” melnā krāsā, taču par 1 008 EUR var iegūt īpašākus zilās, melnās, pelēkās un zaļās krāsas toņus, vai par 2 717 EUR pelēku “Pearl effect” krāsu. Arī riteņu diski pieejami diezgan plašā izvēlē – trīs veidi 18” izmērā un pieci veidi 19” izmērā. Tā teikt, katrai gaumei.

Audi A5 Coupe

Salonā

Salona iekārtojums arī seko līdzi laikam un ieguvis “Audi” aktuālo modeļu rokrakstu, taču šeit viss ir bez revolūcijas. Priekšējais panelis aizgūts no “Audi A4” un, kā jau tas gaidāms, viss ir viegli saprotams un apgūstams, kā arī teicamā kvalitātē. Tāpat, kā mūsu iepriekš aprakstītajā “Audi Q2”, arī “A5 Coupe” aiz stūres atrodas nevis klasiskas ciparnīcas, bet digitāls mērinstrumentu panelis, kuru pielāgot pēc vajadzībām un patikšanas. Kārtējo reizi nākas uzslavēt “Audi” multimediju sistēmas vadības ērtumu. Lai gan slēdži un grozāmā vadības svira ar skārienjutīgo paneli atrodas viduskonsolē aiz pārnesumkārbas sviras, tos lietot ir ļoti ērti un intuitīvi, un tas neprasa novērst skatienu no ceļa vai displeja, kas novietots teju acu augstumā. Pārnesumkārbas sviras virsma izveidota platāka un ar mīkstāku virsmu, lai uz tās var atbalstīt roku, darbojoties ar vadības slēdžiem. Papildus nākušas klāt astoņas īsceļu pogas radiostaciju ātrai pārslēgšanai u.c. funkcijām. Tiklīdz tām pieskaras, arī galvenajā displejā parādās, uz kuras pogas pirksts patlaban atrodas.

Sēdpozīcija ir visai zema, bet arī gara auguma cilvēkiem iesēšanās nesagādā lielas problēmas. Sporta sēdeķļi ir ērti, plaši regulējami un noturīgi, kā arī ar daudzveidīgi pielāgojamu masāžas funkciju, tādēļ arī pēc ļoti gara ceļa veikšanas ķermenis nebūs pārāk noguris. Tā kā testa automobilim bija “S-Line sports package” aprīkojums tad salonā veidota īpašāka gaisotne – “S-Line” sporta stūre ar taisnu apakšējo malu, melna griestu apdare, alumīnija ielaidumi panelī,  Alcantra ādas sēdekļi un “S-Line” logotipi iestrādāti malu malās, lai tos būtu grūti nepamanīt. Kopumā ir ērti un iespaids labs. Īpaši gribas uzteikt stūres ratu, kas teicami ieguļ plaukstās, ļaujot viegli stūrēt un operēt daudzos multimediju sistēmas un vadītāja informācijas sistēmas vadības taustiņus.

Pierasts, ka kupejās aizmugurē var nolikt vien kādu somu vai mapi, “A5 Coupe” aizmugurē ir salīdzinoši daudz vietas. Protams lieli plašumi tur nebūs un ilgstošos braucienos pieaugušajiem sāks uzmākties klaustrofobiskākas sajūtas, bet divi cilvēki iesēsties var. Garākiem cilvēkiem gan varētu būt traucējoša krītošā jumta līnija. Ņemot vērā to, ka “A5 Coupe” durvis ir veidotas platākas, lai ērtāk varētu ierāpties aizmugurējā rindā, problemātisks kļūst jautājums par drošības jostām.  B statņi, kuros parasti iebūvē drošības jostas, atrodas nedaudz tālāk uz aizmuguri, tāpēc piekļūt drošības jostai ar roku kļuvis daudz neērtāk.  Šeit talkā nāk mehāniska roka, kas pastumj drošības roku uz priekšu, tiklīdz tiek aizvērtas durvis, lai priekšā sēdošie to viegli varētu lietot.

Kā tas uzvedas?

Testētajam auto ir 2.0 TDI dīzeļdzinējs ar 190 Zs jaudu un 400 Nm maksimālo griezes momentu (pie 1750-3000 apgr./min) kā arī “S-tronic” divsajūgu automātiskā pārnesumkārba ar septiņiem pārnesumiem. Diemžēl testa automobilim izpalikusi “quattro” pilnpiedziņa. Kaut veroties bukletā divlitrīgais dīzeļdzinējs nešķiet baigā raķete, nospiežot pedāli grīdā, tā īpašības un straujums pārliecina, it sevišķi, “dynamic” režīmā, kurš pieskaņo ātrumkārbas darbību. Pēc ražotāja datiem šāds “A5 Coupe” 0-100 km/h sasniedz 7.7 sekundēs.  Ja šādu “Audi” ir paredzēts lietot ikdienā, tad rezultāts ir vairāk kā pietiekams. Šim dzinējam liels pluss ir nelielais degvielas patēriņš – var patrakot, bet degvielas daudzuma rādītājs kā nekrīt, tā nekrīt. Pēc ražotāja datiem pilsētā šis “A5 Coupe” patērē 4.8 – 5.0 litrus uz 100 km, un visai iespējams, ka šādu patēriņu var arī sasniegt komforta vai ekonomiskajā režīmā. Mūsu tests gan pārsvarā notika dinamiskajā režīmā, un ar regulāru automobiļa provocēšanu kam straujākam, izdevās iekļauties no 6,5 līdz nepilniem 8 litriem uz 100 km. Ļoti labi! 

Arī jaunais “A5 Coupe” ir aprīkots ar no jauna izstrādātu stūres iekārtu, kas maina stūres reakcijas atkarībā no braukšanas ātruma, saglabājot tās precizitāti jebkurā ātrumā. Tās dēļ automobili ir ļoti viegli vadīt gan pilsētas šaurajos līkločos, gan taisnās šosejās lielākā ātrumā – kā stūri griezīsi, tā auto paklausīs. Garāka riteņu bāze gan neļauj to pagriezt tik strauji, kā mazo brāli “Q2”,  taču viennozīmīgi šī stūres iekārta ir varens trumpis “Audi” rokās.  

Audi A5 Coupe Foto: iAuto.lv

Protams, automobilis ir bagātīgi aprīkots gan ar informatīvām un izklaidējošām ekstrām,  gan arī plašu komforta un drošības aprīkojumu. Tā kā pirmajā tikšanās reizē novembrī valdīja dziļš sniegs, itin bieži starp vadītāju un automobili iejaucās pretizslīdēšanas kontrole un avārijas novēršanas asistents, ar drošības jostām stingri pievelkot automobilī esošos cilvēkus pie sēdekļiem un automātiski bremzējot. No vienas puses iespaidīgi un apsveicami, ka šādā veidā tiek iespējami samazināts traumu risks, taču no otras puses nepameta sajūta, ka šajā brīdī auto kļūst nekontrolējams. Labi, ka stūre netiek nobloķēta un pieļauj iespēju manevrēt.

“A5 Coupe” gaitas komforts ir pieņemams, taču tas tomēr ir līdzenu ceļu automobilis. Latvijas ceļu raksturīgie ielāpi ir stipri jūtami, un ar laiku tas var sākt kaitināt. Iespējams, ka bez “S-Line” komplektācijā iekļautās sportiskās balstiekārtas būtu cita, komfortablāka sajūta. Vēl sportiskuma un izskata dēļ komforts tiek upurēts riteņos – zema profila un platas ziemas (!) riepas uz ceļa iebrauktajās risēs regulāri atgādina par to, ka stūre jātur abām rokām. Arīdzan sniegota ceļa apstākļos automobilim ar šādiem riteņiem bija tendence izslīdēt un izspolēt, ja straujāk uzspiež gāzes pedāli – vai nu spēj valdīt, vai rāmāk ar jaudu. Tiesa, automobiļa uzvedību var mainīt arī ar “Drive Select” opciju, izvēloties kādu no režīmiem – komforta, ekonomiskais, dinamiskais, vai automātiskais. Ar “S-line” sporta balstiekārtu atšķirības starp režīmiem būs jūtamas galvenokārt stūres, gāzes pedāļa un pārnesumkārbas darbībā. Amortizatori komforta režīmā nelīdzenumus diži vairāk neslāpēja, tāpēc simpātiskākais šķita “Dynamic” režīms, kurā automobilis bija visatsaucīgākais.

Ja turpinām par to, cik “A5 Coupe” ir atsaucīgs uz vadītāja komandām, tad lielos vilcienos viss skaidrs – precīza stūre, sprigans dzinējs, fiksa ātrumkārba, stingra balstiekārta. Tā jau viss feini, taču 2.0 TDI un “S-tronic” tandēms tā pavisam gan nepārliecināja. Ja aizkave no pedāļa nospiešanas līdz automobiļa reakcijai varbūt ir pieļaujama komforta un ekonomiskajā braukšanas režīmā, tad tā nepavisam nepiestāv dinamiskajam  braukšanas režīmam. Brīdī, kad straujāk iemin pedāli grīdā, uzsākot braukt vai, ja pirms tam akselerators ir bijis atlaists, “A5 Coupe” brīdi padomā un tikai tad laiž vaļā savus 190 Zs. Ja autovadītājs pie šādas pauzes nebūs pieradis, tad situācijās, kur nepieciešama zibenīgāka reakcija, “Audi A5 Coupe” pakutinās nervus. Citādi gan “S-tronic” pārnesumkārba saslēdzas nemanot un “A5 Coupe” strauji panāk to ātruma robežu, aiz kuras var, bet vairs nedrīkst. Ja būtu mums kāda šoseja, kur drīkst ar 130 km/h vai vairāk, “A5 Coupe” tur noteikti justos kā zivs ūdenī.

Atrast zelta vidusceļu

“A5 Coupe” tik tiešām apvieno sevī daudzus talantus, vienīgi tos visus vienlaicīgi neizdodas atklāt. Izskats, protams, ir katra gaumes jautājums, taču nepārsteidz, ka automobilis pretendēja arī uz gada skaistākā auto titulu. Arī pilsētā par svešu skatienu trūkumu nebūs jāsūdzas – cilvēkiem visnotaļ patīk.  Tas arī ir šī automobiļa talants, kas paliek nemainīgs. Ja runājam par pārējiem – komfortu, sportiskumu un praktiskumu, tad tie gan ir mainīgi lielumi. Un, lai no “A5 Coupe” tos iegūtu vienlaicīgi, tomēr ir jāmeklē kompromisi. Lielāku komfortu iegūsim, ja atteiksimies no sporta balstiekārtas un izvēlēsimies mazākus diskus. Savukārt sportiskākai braukšanai drīzāk izvēlēsimies kādu no benzīna dzinējiem, kas patērēs vairāk degvielas, vai lielāko 3.0 TDI, kas maksās dārgāk. Šķiet, šeit katram pašam ir jāizvēlas tas, ko no “A5 Coupe” gribas sagaidīt.   

“Audi A5 Coupe” tiek piedāvāts divās standarta versijās – “Basis” un “Sport”. Tam visam vēl klāt ir vesela kaudze papildaprīkojuma, tādēļ komplektāciju var izvēlēties pēc sirds patikas. Dzinēju klāstā ir 2.0 TFSI benzīna dzinēji ar 190 Zs vai 252 Zs jaudu, kā arī dīzeļdzinēji – 2.0 TDI ar 190 Zs vai 3.0 TDI ar 218 Zs. Sešpakāpju manuālā pārnesumkārba pēc izvēles pieejama vai nu ar 2.0 TFSI vai 2.0 TDI dzinēju.

“Audi A5 Coupe” cenas sākas no 40 200 EUR (iesk. PVN) “Basis” versijā vai 42 120 EUR “Sport” versijā. Taču jārēķinās ar to, ka noteikti gribēsies iegādāties papildaprīkojumu, kas cenu ātri vien padara lielāku.  Piemēram, testētais “A5 Coupe Sport” maksā 47 440 EUR, taču, izejot cauri iekļautā aprīkojuma sarakstam, cena nostājas pie 65 905 EUR atzīmes. Dārgs prieks, taču no otras puses ir grūti iedomāties, ka šādai automašīnai kaut kas no pieejamā tiktu atņemts. Pavisam straujas dinamikas cienītājiem “Audi” piedāvā jaudīgo “S5 Coupe” ar 3.0 TFSI dzinēju, kas attīsta 354 ZS. Tam cena sākas no 64 390 EUR.

Testa braucienam pieejamā “Audi A5 Coupe” cenu lapa un komplektācija

Vērtē portāla iAuto lasītājs Motorolers:

“Izvizinājāmies labi! Mans galvenais iespaids – jauns, mūsdienīgs, sportiska dizaina auto, kuram aizmirsuši ievietot sportisku dvēseli. Šāda tipa mašīnai tomēr prasās motora jauda virs 200 Zs un pilnpiedziņa!

Ja šobrīd Audi ir A6 akcija un to var iegādāties ar šo pašu 2.0 L 190 Zs dīzeļdzinēju par 39 390 EUR, tad maksāt par šo 65 900 EUR var, ja “ļoooti” jāpatīk A5, lai neizvēlētos A6. Par to cenu, protams, nebūs 19 collu diski un vēl trūks dažas fīčas, bet starpība cenā ir grandioza!

Mans rezumē – par tādu cenu nepirktu, nezinu, kā ripo 3 L versija… tik kāda būtu cena?”

iAuto aicina: pirms pērc jaunu vai lietotu automobili – vienmēr veic izmēģinājuma braucienu!

Audi A5 Coupe no labās Foto: iAuto.lv

Audi A5 Coupe

Audi A5 Coupe Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.