Ženēva 2017 – vislielākais “Q” – “Audi” parāda krosoveru flagmaņa konceptu (+ foto)

Revolucionāra piedziņas sistēmas tehnoloģija un izteikti sportisks dizains – Audi 2017. gada Ženēvas Starptautiskajā auto izstādē prezentēs vēl vienu koncepta automobili, kas demonstrē gaidītā Audi Q8 modeļa klāsta potenciālu.

Audi Q8 Sport konceptauto demonstrē Audi inženieru un dizaineru vīziju attiecībā uz dinamisku, taču ekonomisku nākotnes vieglo apvidus automobili.

Konceptauto pārsteidz ar ekonomisko piedziņas sistēmu – modeļa standarta aprīkojumā ietilpst pirmais pasaulē 3.0 TFSI sešu cilindru dzinējs ar hibrīda sistēmu (mild hybrid system) un elektriski darbināmu kompresoru. Startera ģenerators, kas izvietots starp kloķvārpstu un transmisiju, pārvalda enerģijas atgūšanu un, ja nepieciešams, spēj darboties pretējā virzienā kā papildu elektromotors. Savukārt 48 voltu elektriskā sistēma nodrošina elektroenerģijas piegādi.

Auto vadītājam šī pieeja sniegs daudz priekšrocību – atgūto enerģiju iespējams izmantot, lai palielinātu veiktspēju. Paaugstinātas darbības laikā, kad iekšdedzes dzinējs un elektromotors darbojas vienlaicīgi, elektromotora papildu 20kW jauda un tā 170 Nm griezes moments dzinējam paver kopumā 350 kW jaudu un kopējo griezes momentu 700 Nm apmērā. Automobilis no 0 līdz 100 km/h ieskrienas vien 4,7 sekundēs un spēj sasniegt maksimālo ātrumu 275 km/h. Ar Audi Q8 Sport tā vadītājs spēs nobraukt vairāk nekā 1200 kilometru, tādējādi ļaujot ar auto doties garos izbraukumos.

Pateicoties par 20 kW lielākai veiktspējai, salīdzinājumā ar modeli, kurš aprīkots ar standarta TFSI sešu cilindru dzinēju bez mHEV sistēmas, Q8 Sport konceptauto uz 100 kilometriem patērē par aptuveni vienu litru mazāk degvielas.. Šī tehnoloģija nodrošina modelim CO2 izmešu samazinājumu par 25 g/km. Hibrīda sistēmas (mild hybrid system) tehnoloģijas apvienojums ar TFSI dzinēju nosaka jaunu standartu elektrisko un iekšdedzes dzinēju savienojamībai. Nākotnē šī kombinācija tiks izmantota vairākos Audi modeļos.

Aizmugurē zem bagāžas nodalījuma Izvietots litija-jonu akumulators ar 0,9 kWh enerģijas uzglabāšanas iespēju ļauj lēni kustēties satiksmē ar izslēgtu iekšdedzes dzinēju, kā arī ļauj manevrēt un novietot automašīnu stāvvietā tikai ar elektroenerģijas palīdzību. Bremzēšanas brīdī efektīva rekuperācija ātri uzlādē akumulatoru, kas ļauj automobilim pārvietoties tikai pateicoties elektroenerģijai.

Arī kompresoru sistēma un citas Audi Q8 Sport koncepauto piedziņas īpašības spēj nodrošināt vadītājam jaudīgu, sportisku braukšanu, ātri uzņemot ātrumu ne vien braukšanas režīmā, bet arī no starta pozīcijas.

Augstākās tehnoloģijas un jaunie risinājumi: piekare un balstiekārta

Audi Q8 Sport koncepta auto quattro pastāvīgā pilnpiedziņas sistēma nodrošina jaudīgu braukšanu ar labu vadāmību. Adaptīvā pneimatiskā piekare nodrošina komfortablu braukšanu dažādos apstākļos, sākot no līgana brauciena un beidzot ar stingru vadāmību, regulējot auto augstumu piecos līmeņos 90 milimetru robežās. Priekšējais un aizmugurējais tilts izstrādāts kā piecu sviru balstiekārtas. Modelim papildaprīkojumā būs pieejami keramiskie bremžu diski 20 collu diametrā.

Dinamiskas līnijas un inovatīvi dizaina risinājumi

Audi Q8 Sport konceptauto ir vēl sportiskāks un elegantāks nekā Detroitā prezentētais Q8. Audi Q8 Sport garumam sastādot 5,02 metrus, to var pieskaitīt pie luksus segmenta automobiļiem. Pateicoties trīs metru riteņu bāzei, kā arī virsbūves dizainam kopumā, auto būs daudz vietas gan priekšā, gan arī aizmugurē sēdošajiem, tāpat piedāvājot arī plašu bagāžas nodalījumu.

Arī no priekšpuses 2,05 metrus platais Audi Q8 Sport izskatās iespaidīgi. Modeli raksturo astoņstūru viengabala radiatora reste, kas ir ievērojami platāka par šobrīd ražotajiem modeļiem. Kā jau ierasts Audi Sport modeļiem, arī Q8 Sport konceptauto ārējās gaisa atveres ir krietni lielākas salīdzinājumā ar tā bāzes modeli. Tās ir savienotas ar priekšējām gaismām, kas piešķir modelim īpatnēju izskatu. X formas, zilās gaismas akcents izceļ digitālo Matrix laser tehnoloģiju, kas izmantota tuvajām un tālajām gaismām un izcili izgaismo ceļu. Dinamiskiem pagriezienu rādītājiem tiek izmantots LED apgaismojums, kas novietots zem dzinēja pārsega.

Durvīm nav logu rāmju, tādējādi tās palīdz radīt lēzenu jumta līniju. Audi Q8 Sport koncepta auto ir 1,7 metrus augsts. Visas virsbūves līnijas dinamiski virzās augšup uz aizmugures daļu. Spārnu, durvju un sānu paneļu virsmas ir atlētiski izliektas. Savukārt garš jumta malas spoileris aizēno lēzeno Audi Q8 Sport automašīnas aizmugurējo logu. Dubultas formas spoilera uzlika zem tā veido atšķirīgu kontūru bagāžas nodalījuma durvīm. Gaismas līnija modeļa aizmugurē stiepjas visā tā platumā. Durvis var atvērt pateicoties pieskārienam pie Audi apļiem uz B vai C statņiem.

Luksus klases interjers četriem cilvēkiem

Audi Q8 Sport interjers piedāvā pietiekami daudz vietas četriem pasažieriem un plašu 630 litru ietilpīgu bagāžas nodalījumu. Virtuāli peldoša virs centrālā tuneļa izvietota konsole pārnesumu svirai, ar kuru autovadītājs pilnībā elektroniski kontrolē astoņu pārnesumu Tiptronic ātrumkārbu.

Instrumentu panelis ar tā izteikti horizontālo iezīmi pakāpeniski virzās uz leju. Centrālās auto kontroles sistēmas un ekrānu virsmas iestrādātas „melnajā panelī”. Kad ekrāns ir izslēgts, tas organiski saplūst ar priekšējo paneli. Modeļa ekspresīvo dizainu izceļ arī īpašais apgaismojums durvju zonā. Tumsā baltās LED gaismas izgaismo interjeru.

Krāsu un materiālu izvēle jaunajā Audi Q8 Sport konceptauto papildina sportisko atmosfēru. Viens no spilgtākajiem elementiem ir trīsdimensiju, iestrādāta dzīsla instrumentu panelī, durvīs un grīdā. Spīdīgas oglekļa šķiedras pielietojums ar jaunu abstraktu auduma struktūru noslēdz inovatīvo dizainu. Bez jau minētajiem risinājumiem, Audi Q8 Sport veiksmīgi kontrastē maigās virsmas un augstās tehnoloģijas. Sēdekļi ir pārklāti ar pasteļa sudraba krāsas Fine Nappa un Nubuk ādas apvienojumu, savukārt galvas balsti ar strukturētu audumu līdzīgā tonī.

Jaunās paaudzes vadītāja informācijas sistēmas un palīgsistēmas

Jaunā modeļa informācijas sistēmas un komandsistēmas galvenokārt tiek pārvaldītas ar skārienjūtīgu ekrānu palīdzību, tos papildinot ar displeju, kas tiek projecēts uz auto vējstikla. Projecējamais displejs autovadītāja tiešā skata laukā atspoguļos svarīgu informāciju, to iekļaujot reālajā vidē. Piemēram, virziena rādītāji uz vējstikla tiks parādīti tajā pašā vietā, kur tie atrodas reālajā dzīvē. Arī ziņojumi no autovadītāja palīgsistēmām apvienos reālo un virtuālo pasauli.

Audi Q8 Sport konceptauto aprīkots ar 1920 x 720 pikseļu izšķirtspējas 12,3 collu TFT ekrānu, kas ļauj kvalitatīvi atspoguļot gandrīz jebkādu attēlu. Modelis piedāvā pārslēgties uz „performance” režīmu, kurā spidometru un jaudas rādītāju bultiņas tiek attēlotas 3D perspektīvā, kā arī citas inovatīvas funkcijas.

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.