No Ferrari līdz pat traktoram: kādiem nomas auto priekšroku dod Latvijas uzņēmēji?

Latvijas uzņēmēji kopumā savu autoparku veidošanā galvenokārt priekšroku dod triju marku automašīnām: Volkswagen, Toyota un Škoda – tā liecina pilna servisa līzinga un autonomas uzņēmuma AVIS dati.

“Vienlaikus ar vēlmi pēc jaunām līzinga iespējām ir mainījušās arī prioritātes automašīnu marku izvēlē,” stāsta AVIS pārdošanas un mārketinga vadītājs Ermo Rae. “To var redzēt arī vietējos automašīnu pārdošanas reitingos, kuros dominē šo pašu marku automašīnas,” skaidro E. Rae.

AVIS pārstāvis pauž, ka uzņēmuma biznesa klientiem ir arī citi iemesli dot priekšroku konkrētai automašīnas markai. Piemēram, starptautiskajiem uzņēmumiem ir specifiski autoparku veidošanas kritēriji, kurus nosaka uzņēmuma galvenais birojs. Visbiežāk noteicošais kritērijs ir CO2 izmešu rādītājs. “Tomēr Latvijas uzņēmēju prioritātes attiecībā uz automašīnu markām galvenokārt sakņojas nostiprinātos ieradumos un pieredzē. Vietējie uzņēmēji uzmanību pievērš arī automašīnu nobraukumam un dzinēja tipam, citiem vārdiem sakot, tie, kas dod priekšroku ar dīzeļdegvielu darbināmiem dzinējiem, parasti arī uzņēmumā vēlas redzēt tāda veida automašīnas. Turklāt ir arī tādi cilvēki, kas eksperimentē, meklējot, kura automašīnas marka vislabāk atbilst viņam pašam un kura vislabāk atbilstu uzņēmuma vajadzībām,” skaidro E. Rae un piebilst, ka pilna servisa līzinga uzņēmums ir tas, kas var palīdzēt rast visizdevīgākos risinājumus, veidojot pēc iespējas atbilstošāku piedāvājumu katra vajadzībām. 

Ja uzņēmumam galvenokārt vajadzīgas automašīnas braukšanai pa pilsētu, tad nav jēgas piedāvāt transportlīdzekli, kura dzinējs tiek darbināts ar dīzeļdegvielu, jo tas nav piemērots šādai videi un ar to tiek radīts lielāks piesārņojums. “Tādos gadījumos vispiemērotākais ir hibrīdauto,” piebilst AVIS pārstāvis. Savukārt uzņēmumiem, kuros darbojas tirdzniecības pārstāvji, visbiežāk ir nepieciešamas automašīnas ar universāla tipa virsbūvi.

“Izvēles kritēriji mēdz būt dažādi, arī diezgan interesanti un pat amizanti. Kāds klients, kuram iepriekš bija piederējis Ferrari vēlējās, lai viņa uzņēmuma autoparkā atkal būtu šāda automašīna. Tā kā Ferrari nav oficiāla pārstāvja Latvijā, šis darījums nebija iespējams, taču mēs atradām piemērotu alternatīvu. Ir gadījies, ka uzņēmēji vēlas nomāt arī jaudīgus traktorus vai mauriņa pļaujmašīnas kopā ar automašīnām,” stāsta E. Rae.

Izvēloties, kādu automašīnas marku nomāt, E. Rae uzņēmējiem iesaka izvērtēt šādus aspektus: cik liels ir uzņēmuma autoparks, kādas automašīnas markas tiek izmantotas pašlaik un kāds ir to nobraukums? 

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.