Autoražotās uzsver dehidratācijas radīto bīstamību autovadītājiem (+ video)

Nissan mudina autovadītājus dzert pietiekami daudz ūdens, pievēršot uzmanību dehidratācijas negatīvajai ietekmei uz ceļu satiksmes drošību.

Kamēr bīstamība, kas rodas, braucot alkohola reibumā, ir plaši zināma, par braucējiem drošiem hidratācijas līmeņiem pētījumu ir salīdzinoši maz.

2015. gada pētījumā1, kuru finansēja Eiropas Hidratācijas institūts un veica Lafboro Universitāte Apvienotajā Karalistē, tika iegūti sekojoši secinājumi:

Autovadītāji, kuri stundā iedzēra tikai malku ūdens (25 ml), uz ceļa pieļāva vairāk nekā divtik kļūdu, salīdzinot ar tiem, kuru organisms bija pietiekoši hidratēts.
Pieļauto kļūdu skaits bija pielīdzināms cilvēkiem ar 0,08% alkohola saturu asinīs (BAC*) – tas atbilst maksimāli atļautajam alkohola līmenim asinīs autovadītājiem Apvienotajā Karalistē.
Pieļauto kļūdu vidū bija novēlota bremzēšana, nevienmērīga braukšana savā braukšanas joslā un pat braukšanas joslu robežlīniju šķērsošana.

Turklāt aptuveni divas trešdaļas autovadītāju nespēj atpazīt dehidratācijas simptomus, piemēram, nogurumu, reiboņus, galvassāpes, sausuma sajūtu mutē un novēlotu reakciju.2

Pietiek vien iedzert vairāk ūdens, lai palīdzētu novērst šo problēmu. 2013. gada pētījumā3, ko veica divas universitātes, tika atklāts, ka cilvēkiem, kas pirms intelektuālu uzdevumu veikšanas izdzēra pinti ūdens, reakcija bija par 14% ātrāka nekā tiem, kas ūdeni nedzēra.

Nissan demonstrē inovatīvu risinājumu. Tā kā mūsdienās katram sestajam cilvēkam ir ikdienā pieejamas valkājamās tehnoloģijas4, Nissan smēlās iedvesmu no veselības un labklājības nozares, izstrādājot nākotnes automobiļu nozarē noderīgu pielietojumu “viediem” materiāliem.

Sadarbībā ar holandiešu dizaina zīmolu “Droog” Nissan Juke tika aprīkots ar modernu pret sviedriem jutīgas tehnoloģijas pārklājumu – “SOAK”. Ar šo pārklājumu apstrādājot Juke stūri un priekšējos sēdekļus, tiek iegūta vienkārša, taču efektīva brīdinājuma sistēma autovadītājiem, kas atgādina par nepieciešamību iedzert vairāk ūdens.

“SOAK” pārklājums darbojas pavisam vienkārši, mainot krāsu saskarē ar sviedriem, piemēram, uz cilvēka rokām vai apģērba pēc sporta nodarbības. Dehidratācijas apstākļos “SOAK” pārklājums kļūst dzeltens, un, atgūstot normālu ūdens līmeni organismā, tas iekrāsojas zilā krāsā.

Sacīkšu braucējs Lukass Ordoness, Nissan “GT Academy” atklāšanas uzvarētājs, NISMO (Nissan Motorsport) sportists, piedalās video, kas veidots, lai pievērstu uzmanību dehidratācijas ietekmei uz automobiļa vadīšanas spējām. Video var noskatīties šeit:

 Hardžs Čagars (Harj Chaggar), NISMO medicīnas konsultants, komentēja: “Daudzi sportisti ļoti labi zina par hidratācijas nozīmīgumu, taču daudzi ar sporta nozari nesaistīti cilvēki nezina par dehidratācijas ietekmi uz fizioloģiskajām spējām. Pret sviedriem jutīgas tehnoloģijas ieviešana automobilī ir inovatīvs veids, kā tam pievērst uzmanību un novērst bīstamas situācijas, brīdinot pašu autovadītāju.”

Inovatīvo “SOAK” pārklājumu sākotnēji izstrādāja “Droog” pētniece un dizainere Pauliena Routsa (Paulien Routs).

Pauliena komentēja: “Sākotnēji “SOAK” izstrādāju sporta apģērbiem. Mana vīzija ir radīt noderīgus inovatīvus risinājumus, izmantojot jaunas tehnoloģijas, un apvienot funkcionalitāti ar modi un tekstila izstrādājumiem, kā arī rast jaunus veidus, kā mijiedarboties ar mūsu veselību un ķermeni.”

Kaut arī Nissan pašlaik neplāno pret sviedriem jutīgo tehnoloģiju iestrādāt Nissan Juke aprīkojumā, tas parāda zīmola pieeju drošības tehnoloģiju inovāciju un jaunievedumu jomā. Juke jau ir aprīkots ar daudzām Nissan Inteliģentās mobilitātes tehnoloģijām, piemēram, ar inteliģento apkārtskata monitoru ar kustīgu objektu noteikšanas sistēmu, “aklās” zonas brīdinājuma sistēmu un brīdinājumu par izbraukšanu no savas braukšanas joslas.

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.