Pētījums: Latvijas iedzīvotāji arvien biežāk priekšroku dod jaunu automašīnu iegādei

Latvijas iedzīvotāji arvien biežāk priekšroku dod jaunu automašīnu iegādei, aģentūrai LETA pavēstīja “Swedbank” mediju attiecību vadītāja Kristīne Jakubovska, atsaucoties uz bankas apkopotajiem datiem.

Viņa informēja, ka 2017.gada deviņos mēnešos Latvijas iedzīvotāji līzingā ir iegādājušies par 28% vairāk jaunu automašīnu nekā attiecīgajā periodā pērn. Tostarp no visām šogad deviņos mēnešos iegādātajām automašīnām 40% ir jauni spēkrati. Starp populārākajām līzingā iegādātajām jaunajām automašīnām ir “Nissan Qashqai”, “Toyota RAV4” un “KIA Sportage”.

Tāpat viņa norādīja – lai arī pieaug jaunu auto iegāde līzingā, lielākā daļa līzinga darījumu joprojām notiek lietoto auto segmentā. Tostarp iedzīvotāji šogad visbiežāk iegādājušies automašīnas, kas ražotas no 2010. līdz 2012.gadam. No lietotajām automašīnām pieprasītākās ir “Volvo”, “Volkswagen” un BMW markas automašīnas.

“Līzinga darījumu apmēru pieaugums vērojams visos automašīnu segmentos, un tas rāda, ka iedzīvotāju noskaņojums turpina uzlaboties. Lai gan pieņemts uzskatīt, ka auto iegādē dominē emocionāli argumenti, līzingā iegādāto auto izvēli aizvien pamatā nosaka tādi racionālie kritēriji kā tehniskā komplektācija, uzturēšanas izmaksas un cena. No klientu stāstiem redzam, ka atrast lietotu auto ar atbilstošo komplektāciju un labā tehniskā stāvoklī mēdz būt diezgan sarežģīti. Ja komplektācija atbilst autovadītāja vēlmēm, ne vienmēr atbilstošs būs arī tehniskais stāvoklis un nobraukums. Šis ir viens no aspektiem, kādēļ iedzīvotāji arvien biežāk lemj par labu jauna auto iegādei. Tāpat iespēja izvēlēties katra individuālajām vēlmēm atbilstošu auto komplektāciju un drošības sajūta par tā tehnisko stāvokli, ko nosaka rūpnīcas garantija, ir būtiski argumenti jauna auto iegādē. Kopumā redzam, ka arī šogad jauno auto segmentā savu uzvaras gājienu turpina apvidus automašīnas, kas ir populārākā izvēle jau no 2012.gada. Turklāt šāda tendence vērojama ne tikai Latvijā, bet arī Igaunijā un Lietuvā,” sacīja “Swedbank” Privātpersonu auto finansēšanas atbalsta nodaļas vadītājs Kaspars Sausais.

Vienlaikus atbilstoši “Swedbank” aptaujas datiem automašīnas iegādi tuvākajā laikā apsver 21% iedzīvotāju, no tiem lielākā daļa plāno iegādāties lietotu automašīnu (17%). Galvenais dzinulis automašīnas iegādei esot esošā spēkrata vecums – lielai daļai iedzīvotāju tas pārsniedz 10 gadu (38%), tāpat par spēkrata maiņu liek domāt esošās automašīnas tehniskie defekti (16%), liels nobraukums (12%) vai vēlme mainīt auto vismaz reizi trijos līdz piecos gados (12%).

Iegādājoties auto, kā svarīgākos izvēles kritērijus iedzīvotāji aptaujā minējuši auto marku un izlaiduma gadu (69%), saimniecisko izdevīgumu jeb motora jaudu un degvielas patēriņu (69%), automašīnas nobraukumu (iegādājoties lietotu auto – 55%), cenu un ikmēneša līzinga maksājumu (53%), kā arī ekspluatācijas izmaksas (49%).

Aptauja veikta 2017.gada aprīlī sadarbībā ar “Snapshots”, aptaujājot 706 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku rajonos.

Pēc aktīvu apmēra “Swedbank” ir lielākā banka Latvijā.

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.