Testējam “Citroen C3 Aircross” (+ FOTO)

Mazie pilsētas krosoveri šobrīd ir pats aktuālākais autotirgus segments Eiropā. 2017.gada autosalonā Frankfurtē “Citroën” spēra platu soli šajā segmentā ar jauno modeli “C3 Aircross”, atjaunojot zīmola solījumu – “Esi atšķirīgs, jūties labi!”. Auto unikālais virsbūves koptēls un izteiksmīgās līnijas ir pamanāmas klasesbiedru vidū. Testa braucienā centāmies gūt atbildi uz jautājumu – vai arī šis franču automobilis  sastāv tikai no dizaina un cerībām?

“Citroen C3 Aircross” ir būvēts uz koncerna “PSA” modulārās platformas PF1, kas kopēja ar “Peugeot” un franču pārpirktā “Opel” jaunajiem modeļiem. “Aircross” ir brālītis mazajiem krosoveriem “Peugeot 2008” un “Opel Crossland X”. Taču “Citroen” ir pavisam savādāks, nekā pieminētie radinieki. Ja radniecīgā zīmola “Peugeot” dizainā pēdējā laikā pietrūkst īpašā franču vieglprātības šarma, ar kādu reiz žilbināja visi labākie franču auto modeļi, tad “Citroen” ir pašam savs, unikāls redzējums par to, kādam ir jābūt modernam pilsētas krosoveram. Šāds dizains var būt tikai franču auto un tas padara “Aircross” par vācu auto tiešu pretstatu. Laikam taču “Citroen” vadoņi sapratuši, ka pievārēt vāciešus ar viņu pašu ieročiem vēl nevienam nav izdevies.

Nepieradināts avangarda dizains ar šaurajiem lukturiem radījis spilgtu, neaizmirstamu, taču ne visiem pieņemamu ” C3 Aircross” veidolu. Divpakāpju priekšējie lukturi atspoguļo jauno “Citroën” korporatīvo stilu, bet aizmugurējie polikarbonāta sānu logi ir pārklāti ar krāsainu plēvi, kas rada žalūziju efektu. Auto koptēlu pastiprina plašās personalizēšanas iespējas, lai izveidotu auto, kas vislabāk atbilst katra klienta stilam – no 90 virsbūves kombinācijām un 5 salona dizaina variantiem būs ko izvēlēties!

“Aircross” izmēri – 4154 mm garums, 1756 mm platums, 1637 mm augstums, 410 – 520 litru bagāžnieks, klīrenss 178 mm. Riteņu garenbāze 2604 (mm) un R17 riepas. Lielāks par “Renault Captur”, “Nissan Juke”, “Seat Arona” un “Hyundai Kona”, mazāks par “Jeep Renegade” un “Opel MokkaX”.

Jaunais “C3 Aircross” ir aprīkots ar modernākajām tehnoloģijām, ieskaitot 12 vadītāja palīgsistēmas, četras viedtālruņa savienojamības tehnoloģijas un bezvadu uzlādes iespēju. Jauniešiem noteikti patiks! Futūristiskais interjera dizains gan nav tik radikāls kā “C4 Cactus”, taču tas ir ieturēts vienotā avangardiskā stilā, iedvesmojoties no pagājušā gadsimta 70.gadu kubisma tradīcijām. Te ir daudz telpas, daudz gaismas un daudz sīklietu novietņu. Panorāmas stikla jumts nodrošina vieglu un gaisīgu sajūtu salonā. Priekšējie sēdekļi ir ļoti ērti, aizmugurējie spēj nodrošināt pienācīgu plašumu arī pieaugušajiem. Tie ir nolokāmi attiecībā 60/40 un pie tam vēl arī bīdāmi, lai pēc nepieciešamības nodrošinātu vairāk vietas sēdošajiem vai arī lielāku bagāžnieku, kura apjomu iespējams variēt 410-520 litru robežās. Kopējais kravas pārvadāšanas apjoms, nolokot aizmugurējos sēdekļus, kā arī priekšējo pasažiera sēdēkli, var tikt palielināts līdz iespaidīgiem 1289 litriem. Testa braucienā pārliecinājāmies, ka auto ir piemērots jaunajām ģimenēm, jo bērnu ratiņi (izjauktā veidā) viegli ietilpst 520 litru bagāžniekā.

Motoru piedāvājumā gan benzīna gan dīzeļmotors. Trīscilindru “Pure Tech” benzīna turbomotoram ir 82, 110 vai 130 Zs jaudas versijas, bet 1,6 “BlueHDi” dīzelim 100 un 120 Zs jaudas versijas. Ar 110 ZS jaudas benzīnnieku “Aircross” tiek piedāvāts komplektā arī ar automātisko sešpakāpju pārnesumkārbu, kas šajā klasē ir visai ekskluzīvi.

Testa braucienā devāmies ar auto, kura pilnais nosaukums ir “Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 6AT”. Tehniskie raksturlielumi: motora jauda 110 Zs pie 5500 apgriezieniem, grieze 205 Nm pie 1500 apgriezieniem, kombinācija ar automātisko sešpakāpju pārnesumkārbu nodrošina paātrinājumu 0-100 km/h 11,8 sekundēs. Vidējais ražotāja norādītais degvielas patēriņš 5.5 l/100km.

Kā jau minēju, Aircross būvēts uz tās pašas PSA koncerna platformas, uz kuras bāzējas “Peugeot 2008” un “Opel CrosslandX”. Taču franči piekares iestatījumus pielāgojuši savām vēlmēm, tāpēc “Aircross” ir ļoti komfortabls un viegli braucams, patīkami paklausīgs uz ceļa. Stūre ir viegla, taču gana precīza, tomēr nav tik informatīva, lai to novērtētu sportiskas braukšanas piekritēji. Taču komforta un vadāmības līdzsvara ziņā “Aircross” noteikti nav jākaunas mazo krosoveru kompānijā. Pilsētā manevrēšana pavisam viegla un patīkama. Piekare ir saturīga, drīzāk mīksta, nekā cieta, taču pietiekami elastīga un sniedz drošības sajūtu, lai pārlieku nebremzētu, pārbraucot Rīgas ielu kanalizācijas vākus tūkstošus. Imunitāti pret bedrēm un apmalēm nodrošina arī 178 mm klīrenss. Braukšanas spējas uzlabotas ar “Grip Control” un “Hill Assist Descent” sistēmām, tāpēc pilnpiedziņas trūkums “Aircross” nebaida. Galu galā, mazie krosoveri nav tās mašīnas, kuras pērk, lai dotos neceļos. Un arī ielu sacīkstēs ar mazajiem krosoveriem nav ko meklēt nepatikšanas…

Secinājumi

Komforts, praktiskums, stils un pieejamība ir “C3 Aircross” trumpji. Bet pats galvenais — tas izceļas ar svaigumu un nebaidās būt atšķirīgs! Dzīvespriecīgs auto ar atmiņā paliekošu dizainu. Tas ar savu klātbūtni spēj ieviest prieku pat nomācošajās melnas krāsas automobiļu rindās Rīgas sastrēgumos. Taču baidos, ka praktiskais latvietis, ieraudzījis “Aircross” kliedzošo citādību, tam ātri uzgriezīs muguru, atgriežoties pie sev tik mīļā vācu bezpersoniskuma un melnās krāsas. Taču tiem, kas vēlas ar kaut ko izcelties, šis būs īstais auto, ar kuru nepazust pūlī!

Daudzpusīgais “C3 Aircross” patiešām spilgti izceļas mazo pilsētas krosoveru vidū. Tā unikālais, ar citiem  nesajaucamais dizains lieliski iederas šajā aktuālajā autotirgus segmentā, bet funkcionālais interjers vienlaikus piedāvā gan mājīguma sajūtu gan praktiskumu. Bez tam, “Aircross” ir apveltīts ar vienu no lielākajiem bagāžas nodalījumiem (520 litru) starp līdzīgiem krosoveriem, kā arī bagātākajās komplektācijās tam piešķirtas modernākās drošības un komunikāciju tehnoloģijas.

“Citroen C3 Aircross” nāksies izturēt arī tādu sāncenšu kā “Nissan Juke”, “Renault Captur”, “Kia Stonic” un “Hyundai Kona”, “Opel Mokka X”, “Seat Arona” un “VW T-Roc” konkurenci. “Aircross” ir lielāks un praktiskāks, arī lētāks un arī stilīgāks par daudziem klasesbiedriem, taču nesniedz tādu braukšanas prieku, lai spētu iepatikties sportiskas braukšanas entuziastiem. Tomēr jāatceras, ka mazie pilsētas krosoveri jau pēc definīcijas nav tā klase, kur meklēt sportiskas braukšanas baudījumu. Taču, ja “Latvijas Gada auto 2019” tiktu izveidota papildus nominācija “Auto jaunajām ģimenēm”, “C3 Aircross” būtu viens no galvenajiem uzvaras pretendentiem.

Spilgts, futūristiski moderns dizains – tas varbūt ir gaumes jautājums, taču saturīgās gaitas īpašības un praktisks, funkcionāls salons noteikti ir šā franču auto plusi, tāpat kā pievilcīgā cena. “C3 Aircross” sākumcena ar 82 zs benzīnmotoru un manuālo kārbu ir 13900 eiro, mašīnai ar 110 zs benzīnmotoru un automātu cena sākas no 18500 eiro, bet auto ar BlueHDi 100 zs dīzeli un manuālo kārbu cena sākas no 18900 eiro.

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.