Volkswagen ar I.D. R Pikes Peak pārspēj rekordu pasaules augstākajās sacīkstēs (+ VIDEO)

Ar pirmo pilnībā elektrisko Volkswagen sacīkšu automašīnu I.D. R Pikes Peak starptautiskajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās (Pikes Peak International Hill Climb) sasniegts vēsturisks rekords

Braucot ar 500 kW (680 Zs) jaudīgo I.D. R Pikes Peak, Romēns Dumas (Romain Dumas) guvis uzvaru klasē, kurā iekļauti automobiļi ar tradicionālās piedziņas tehnoloģiju. Tādējādi viņš ne tikai pārspēja iepriekšējo elektrisko automašīnu rekordu, bet arī par 16 sekundēm uzlaboja Sebastjena Lēba (Sébastien Loeb) visu laiku labāko rezultātu, kas tika sasniegts 2013. gadā. R. Dumas jaunais rekords – septiņas minūtes un 57,148 sekundes – tagad ir Paikspīkas čempionu saraksta augšgalā.

19,99 kilometri, 156 līkumi un tikai viens mēģinājums, turklāt veiksmīgs – Romēns Dumas (Romain Dumas) slavenajās Paikspīkas sacensībās ieguvis savu ceturto uzvaru kopvērtējumā.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak ir unikāls sacīkšu auto, kas īpaši pielāgots visslavenāko kalnā braukšanas sacensību prasībām – minimāla svara, pēc iespējas lielāka piespiedējspēka un maksimālas jaudas apvienojums, lai sasniegtu pēc iespējas labāku veiktspēju. Ieskaitot akumulatorus, I.D. R Pikes Peak sver mazāk nekā 1100 kilogramu. Izvērtējot veiktspēju, Volkswagen izmantojis simulācijas programmatūru, lai precīzi aprēķinātu, kā sasniegt optimumu attiecībā uz enerģijas pieprasījumu un veiktspēju Paikspīkas rekorda pārspēšanas mēģinājumā. Runājot par aerodinamiku, svarīgākais bija kompensēt piespiedējspēka zudumu, ko izraisa Paikspīkas retinātais gaiss.

Volkswagen arī izvēlējies jaunu risinājumu uzlādes tehnoloģijai, nosakot par mērķi automašīnas uzlādēšanu pēc iespējas ātrākā laikā ar minimālu ietekmi uz vidi. Laiku nosaka sacensību noteikumi – gadījumā, ja sacensības tiek aizkavētas, jānodrošina iespēja pilnībā uzlādēt automašīnu mazāk nekā 20 minūšu laikā. Nepieciešamo elektroenerģiju nodrošina Paikspīkas pakājē esošie ģeneratori. Par degvielu tika izraudzīts glicerīns – biodīzeļdegvielas ražošanas blakusprodukts, kas sadegšanas laikā nerada praktiski nekādus kaitīgus izmešus vai pārpalikumus.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.