Latvijā pirktāko jaunu premium auto TOP3 ir “BMW, Audi un Volvo” (+ FOTO)

Tirgus līderis premium segmentā Latvijā jau 11.gadus ir BMW.

Tikai ceturtajā vietā Mercedes-Benz, kam seko Lexus un Land Rover.

Foto: Audi Latvija

Uz iAuto jautājumiem par Audi rezultātiem 2018.gadā atbild Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā: “2018. gadā Latvijā pārdoti 324 jauni Audi automobiļi, kas ir 15,6% no kopējā premium auto tirgus daļas. Latvijā joprojām vispieprasītākie ir Q klases modeļi. Pērn Audi Q7, Q5 un Q2 veidoja 60% no kopējā pārdošanas apjoma. Latvijā pārdošanas rezultātu kritums ir vidējā Eiropas līmenī, tomēr tas ir zem plānotajiem apmēriem. Tieša ietekme uz pārdošanas rezultātiem ir bijusi WLTP dēļ. Tas ir bijis par iemeslu, kādēļ nav izdevies piegādāt automobiļus klientu pieprasījumam atbilstošā apjomā.

Uz 2019. gadu skatāmies optimistiski, jo turpināsies jaunu modeļu ofensīva.

Ja runājam Latvijas premium automobiļu tirgus tendences?

2018. gada otrajā pusē bija vērojams kritums kā kopējā, tā arī premium automobiļu tirgū. Tomēr premium automobiļu tirgus kritums bija nedaudz straujāks, gadu noslēdzot ar -2%. Uzskatu, ka šādi rezultāti izriet no kopējās situācijas gan Latvijas, gan globālā kontekstā. Vērojama piesardzība un bažas par iespējamu krīzes tuvošanos. Ja nenotiks neparedzēti apstākļi, premium automobiļu tirgum 2019.gadā paredzu nelielu (5-8%) izaugsmi. Ņemot vērā, ka ir nepieciešamība mainīt autoparku, kā arī pieaugot ieņēmumiem, neliela daļa apjoma automobiļu segmenta īpašnieku izvēlēsies iegādāties premium automobiļus.”

Nedaudz iesalis Foto: iAuto.lv

Māris Ozoliņš, iAuto redaktors: “2018.gada rezultāti pārsteidz gan ar apjomu, gan ar zīmolu topu. Latvija ir vienīgais jaunu auto tirgus (premium segmentā mazs -) Baltijā, kurš gada laikā ir tikai minimāli audzis, turklāt otrajā pusgadā pat samazinājies.

Premium segmentā pārsteidz salīdzinoši augstā Volvo pozīcija pret Mercedes-Benz zemo ceturto vietu, kas iespējams vairāk ir saistīts ar Latvijas dīleru darbu. 

Latvijai 100 un uz ceļiem 100 jauni Porsche spēkratu. Taču daudz interesantāks fakts ir tas, ka premium Top 9 neiekļuvušais Bentley zīmols ir pārdevis tik daudz auto Latvijā, ka mēs esam kļuvuši par lielāko Bentley noieta tirgu Eiropā, ja rēķina uz iedzīvotāju skaitu. Bet par to vairāk citā rakstā.

Premium segmentā dominē apvidus auto.”

Audi Q8 Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

BMW Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.