Ziņas / Autoklubu ziņas

Ziņas attēls

iAuto.lv izmēģina Porsche 718 Cayman (+ foto)

iAuto.lv | 16. septembris, 2017
Ziņa ir atvērta: 118 reizes


Cayman Porsche modeļu gammā parādījās 2005. gada beigās. Versijā bez jumta tas turpināja un joprojām turpina nest no deviņdesmitajiem gadiem zināmā Boxer modeļa vārdu. Pagājušajā gadā pircēji pirmo reizi varēja sastapties ar Cayman trešo paaudzi, kas apzīmēta ar cipariem 718.

Šīs paaudzes automobiļos izmantoti jauni 2.0 un 2.5 litru tilpuma četrcilindru turbodzinēji, kas aizstājuši iepriekšējos 2.7 un 3.4 litru tilpuma sešu cilindru dzinējus.

TEHNISKIE DATI

Dzinēji

  • 2.0  - 300 Zs pie 6500 apgr./min., 380 Nm pie 1950-4500 apgr./min. ar sešu ātrumu mehānisko vai septiņu ātrumu PDK automātisko pārnesumkārbu, 0-100 km/h  4.9-5.1 sekundē
  • S 2.5 – 350 Zs pie 6500 apgr./min., 420 Nm pie 1900-4500 apgr./min. ar sešu ātrumu mehānisko vai septiņu ātrumu PDK automātisko pārnesumkārbu, 0-100 km/h  4.4-4.6 sekundēs

Foto: iAuto.lv

Izmēri

Garums: 4379 mm

Platums: 1994 mm

Augstums: 1286 mm

Garenbāze: 2475 mm

Bagāžas tilpums: 334 l

Pašmasa: 1335-1385 kg

TESTA AUTO - Porsche 718 Cayman 2.0 PDK

Foto: iAuto.lv

Cayman ir klasiska Porsche kupeja

Nu varbūt ne tik klasiska, cik Porsche 911, taču Cayman nav sajaucams ar neviena cita autoražotāja modeli, tikai ari iepriekšminēto 911.  Porsche kupejas savu formu nav mainījušas pusgadsimtu. Protams, tās seko līdzi laikam, un aktuālie modeļi izskatās moderni, lai gan netrenēta acs starp šo 718 un iepriekšējās paaudzes 981 Cayman uzreiz nepamanīs.

Foto: iAuto.lv

Var teikt, ka ar katru nākamo paaudzi radikālākas pārmaiņas automobilī skar tehnoloģiskos risinājumus, nevis izskatu. Tomēr atšķirības ir – jaunajam Cayman ir nedaudz izmainītas priekšējo un aizmugurējo lukturu formas un to segmentējums, kā arī uzstādīti citādākas konfigurācijas buferi ar horizontālām LED virzienrādītāju joslām. Dienas gaismas veidotas nu jau kā Porsche firmas zīme – četri punktiņi katrā pusē.

Foto: iAuto.lv

Uzmanību piesaista lielās gaisa ieplūdes atveres starp durvīm un aizmugurējiem riteņiem, kas paredzētas dzinēja dzesēšanai, gan arī lielie 20” riteņi un tiem cauri spīdošie bremžu diski.

Foto: iAuto.lv

Arīdzan salonā ir minimālas izmaiņas – trapecveida ventilācijas atveru vietā ir pusapaļi caurumi, pulkstenis-hronometrs novietots dziļāk uz priekšējā vējstikla palodzes, citādāks pogu izkārtojums zem multimediju ekrāna un uz stūres. Tomēr jāsaka, ka iepriekšējā paaudzē Cayman salona dizains izskatījās modernāks.

Foto: iAuto.lv

Vidējā konsole ir nedaudz vecmodīga, noklāta ar daudz mazām podziņām un ar mazu multimediju ekrānu, ja salīdzinām ar mūsdienu tendencēm. Taču kopējais iespaids ir elegants. Mērinstrumentu panelī ir trīs lielas mērinstrumentu skalas, no kurām viena ir digitāls ekrāns, kurā pēc izvēles var attēlot  informāciju par automašīnu un ceļu,  multimediju sistēmu, navigāciju un arī dažādus rīkus sacīkšu režīmam – hronometrs (kas dublēts ar mehānisku skalu virs viduskonsoles), apļa laiki u.tml.

Foto: iAuto.lv

718 Cayman ir divi bagāžnieki ar 334 litru kopējo ietilpību. Viens bagāžnieks veido dziļu nišu starp priekšējiem riteņiem, kurā ietilptu viens vidējs ceļojumu koferis. Tā atvēršana nav ļoti ērta, jo ir drošības slēdzis, līdzīgi kā motora pārsegiem citām automašīnām. No aizmugures iespējams tikt pie plašas, taču seklas mantu novietnes virs dzinēja un aizmugurējiem riteņiem. Šeit pavisam droši ietilpst pāris sporta somas.

Foto: iAuto.lv

Grūti iekāpt, bet ērti sēdēt

Pirms sastapšanās ar Porsche 718 Cayman galvā jau maisījās dažādas pārdomas par šāda automobiļa piemērotību ikdienai, jo tomēr tas ir diezgan nopietns sporta auto, bet tie pārsvarā ir prieku raisoši, taču ilgstoši nogurdinoši.  Lai iesēstos un izrāptos no 718 Cayman, vadītājam un pasažieriem ir jābūt visai vingriem, jo sēdpozīcija ir ļoti zema un arī durvju augstums nav pateicīgs ērtai šādu darbību veikšanai. Iesēžoties automašīnā tomēr pārsteidz telpas plašums gan garenvirzienā, gan uz sāniem. Atrast ideālo sēdpozīciju ātri var atrast arī ļoti gara auguma cilvēki – sēdekļi regulējas 14 virzienos, stūre četros.

Foto: iAuto.lv

Daudzās pogas ir izvietotas loģiski un viegli aizsniedzamas, taču klimata kontroles slēdži ir pārāk paslēpti aiz pārnesumkārbas sviras. Uzslavas pelnījusi arī multimediju sistēma, kas ir viegli saprotama, ātri strādā un ērti lietojama. Savienot tālruni ar automašīnu izmantojot Bluetooth savienojumu var ātri, neburoties cauri dažādām izvēlnēm.  Sistēma atbalsta arī Apple Carplay un Android auto tālruņu dublēšanas funkcijas, un automobilis aprīkots ar BOSE akustikas sistēmu, kas apmierinās arī prasīgāko klausītāju ausis.

Foto: iAuto.lv

Auto atslēga ir visai neparasta – turot rokās tā šķiet pēc Keyless Go atslēgas automašīnas formā, taču atslēgas bloks tomēr ir jāiesprauž paredzētajā vietā pa kreisi no stūres, un pat jāpagriež, lai automobili piedarbinātu. Neteiksim, ka tas ir apgrūtinoši, taču pašā pirmajā reizē apjukumā kādu brīdi tika meklēta starta poga (iespējama kā papildaprīkojums).

Foto: iAuto.lv

Ātrs sportists, ar kuru var braukt arī ļoti rāmi

Pierasts, ka šādi jaudīgi sporta automobiļi kairina mūsu dziļākās alkas pēc ātruma, kādēļ pie to stūres mierā nevar nosēdēt. Jau auto iedarbināšana liek nedaudz uzmesties zosādai. Līdz ar atslēgas pagriešanu auto dzinējs dobji ierēcas. O, jā – šis divvietīgais auto lido! Ar PDK dubultā sajūga automātisko pārnesumkārbu 2.0 turbodzinējs līdz 100 km/h paātrinās zem 5 sekundēm, bet vēl pēc pāris jau sākas ātrums, par kuru draud lieli sodi un tiesību atņemšana. Saskaņā ar ražotāja datiem šis konkrētais auto spēj sasniegt 275 kilometrus stundā lielu ātrumu.

Foto: iAuto.lv

Uz stūres atrodas grozāms slēdzis braukšanas režīmu izvēlei, kas atgādina F1 bolīdu stūri. Patiesībā tas ir sporta režīmu slēdzis, kam ir četri stāvokļi – izslēgts, Sport, Sport + un Individual, kurā auto uzstādījumus var iestatīt pēc labpatikas. Sportiskākajos režīmos dzinēja apgriezieni automātiski tiek turēti augstu, gāzes pedāļa un transmisijas reakcijas kļūst ļoti jutīgas un cietāka kļūst piekari (to gan var regulēt arī atsevišķi). Papildus tam ir arī “Sport Response” slēdzis (komplektā ar Sport Chrono Package), kas momentā pārslēdz automobiļa uzstādījumus maksimālai veiktspējai 20 sekunžu garumā, ja pat Sporta režīms ir izslēgts.

Foto: iAuto.lv

Lai gan pierasts, ka Porsche kupejās dzinējs ir novietots aizmugurē, Cayman tas atrodas automobiļa vidū, uzreiz aiz sēdekļiem, sniedzot automobilim lielisku vadāmību bez tieksmes izslīdēt automobiļa priekšai vai aizmugurei. Taču vidū novietots dzinējs nozīmē arī to, ka kurā katrā vietā to apkopt vai remontēt nevarēs. Automašīnas lietotājs var vien papildināt eļļas, dzesēšanas un logu šķidrumu traukus. Neliela nodeva jāmaksā par lielajiem riteņiem, jo auto mēdz spītīgi sekot uz ceļiem iebrauktajās risēs. Salonā nav dzirdami pretvēja un rites trokšņi, taču dzinēja skaņu pie augstiem apgriezieniem var ļoti labi saklausīt. Tas tāpēc, lai vairotu sportiskās sajūtas, nevis pietrūcis skaņas izolācijas materiāls.

Foto: iAuto.lv

Izslēdzot sporta režīmus un uzstādot mīkstāko piekares regulējumu, 718 Cayman var būt arī ļoti piemērots automobilis nesteidzīgai, mierpilnai braukšanai. Tas var būt ekonomisks – testa laikā vidējais degvielas patēriņš bija 11.5 l/100 km, taču necenšoties ik uz soļa izbaudīt automobiļa sportisko potenciālu, visai droši iespējams iekļauties pat 7 l/100 km.

Daļa no cenas jāmaksā par tēlu

80 000 eiro vērtais 718 Cayman aprīkojums nodrošina teicamu komfortu, taču, lai tas atbilstu mūsdienu aktuālajām tendencēm, nedaudz pietrūkst. Ja testa automobilī būtu vēl tādas ekstras, kā adaptīvā kruīza kontrole, joslas maiņas asistents, ‘iekāp un brauc’ funkcija, jau tā augstajai cenai nāktos piemaksāt vēl vairākus tūkstošus eiro. Taču jāatzīst, ka Porsche gadījumā nākas maksāt, ne vien par tehnoloģijām un braukšanas prieku, bet arī par paša automobiļa tēlu un unikalitāti, ņemot vērā to, ka Porsche nav gluži masu produkts.

Foto: iAuto.lv

Potenciālais 718 Cayman pircējs visticamāk nemeklē kompromisu starp sportisku braukšanu un komfortu, tādējādi arī daudzās mūsdienu palīgsistēmas Porsche pircējam nav prioritāte. Arīdzan automobiļi ar vidū novietotu dzinēju ir visai liels retums, īpaši šajā cenu kategorijā. Tuvākais un līdzīgākais konkurents varētu būt eksotiskā Alfa Romeo 4C.

Foto: iAuto.lv

PLUSI UN MĪNUSI

+ Dzinēja, pārnesumkārbas, piekares un stūres kombinācija sniedz lielisku braukšanas pieredzi

+  Sporta auto, kas nenogurdina, to ikdienā lietojot ilgāku laiku

+ Dzinējs var būt ekonomisks

+/- Ļoti zema sēdpozīcija prasa būt nedaudz lokanam iekāpjot un izkāpjot

- Iespaidu par ergonomisko salonu sabojā klimata kontroles slēdžu novietojums

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv



Dīleru noliktava


Jaunu auto katalogs

Alfa Romeo (2)

Audi (16)

BMW (11)

Cadillac (6)

Chevrolet (6)

Chrysler (5)

Citroen (18)

Dacia (6)

Dodge (4)

Fiat (7)

Ford (16)

Honda (6)

Hyundai (9)

Isuzu (2)

Jaguar (4)

Jeep (7)

Kia (9)

Lada (3)

Land Rover (4)

Lexus (5)

Mazda (5)

Mercedes Benz (13)

Mini (9)

Mitsubishi (7)

Nissan (13)

Opel (15)

Peugeot (20)

Porsche (5)

Renault (23)

Saab (2)

Seat (10)

Škoda (11)

SsangYong (2)

Subaru (6)

Suzuki (5)

Toyota (14)

Volkswagen (24)

Volvo (11)