Ziņas / Autoklubu ziņas

Ziņas attēls

Rudens testa brauciena iespaidi; BMW 540i vs Arteon, Golf vs i30 un Fiesta (+ foto)

Agnis Krauja speciāli iAuto.lv | 30. septembris, 2017
Ziņa ir atvērta: 113 reizes


Pagājušajā sestdienā Kurzemes ceļos vienlaicīgi tika testēti 11 “Latvijas Gada auto 2018” titula pretendenti. Starp tiem trīs spēkrati bija no mazās klases – “Ford Fiesta”, "Nissan Micra" un "Citroen C3", tāpat trīs no kompaktklases – “VW Golf” , "Hyundai i30" un "Honda Civic" arī divi vidēja izmēra krosoveri "Volvo XC60 " un "Renault Koleos", viens kārtīgs Premium apvidnieks "Land Rover Discovery" un divi biznesa klases pārstāvji – sportiskais sedans "BMW 540i xDrive" un elegantā piecdurvju kupeja “VW Arteon”. Ar dažiem no šiem auto (Micra, C3, Civic, Discovery) jau paspēju iepazīties un tos novērtēt pavasara testa braucienu sesijā, tāpēc šeit daudz neatkārtošos.

Latvijas Gada auto 2018 Rudens testa brauciena dalībnieki pie Usma SPA

Manas galvenās atziņas, ko guvu šajā rudens testu sesijā – pārsteidzoši elegantais “VW Arteon” spēja raisīt spēcīgākas emocijas, nekā divreiz dārgākais “BMW 540i xDrive”, jaunais “Renault Koleos” krosovers sastādīja cienīgu konkurenci izsmalcinātajam “Volvo XC60” un jaunais “Hyundai i30” vairs neatpaliek no paša kompaktklases etalona “VW Golf”!

BMW 540i xDrive

BMW 540i xDrive

Jā, bieži negadās braukt ar 100 tūkstošus vērtu auto… Testētajam “BMW 540i xDrive” (G30) ir sešu cilindru benzīna dzinējs, 340 zirgi, astoņu pārnesumu “Steptronic” transmisija, paātrinājums 0–100 km/h 4,8 sekundēs. Komentāri lieki! Visam šim krāšņumam bāzes cena ir 61100 eiro. Taču, mūsu demo eksemplārs ir tā “nopakots”, ka tā cena sasniedz maģisko 100 tūkstošu (!) robežu. Protams, lai izmēģinātu visas šī auto sniegtās iespējas, nepietiktu pat vairāku dienu… Pēc tam varētu jau gari un plaši diskutēt - vai šādas ekstras, kas paceļ autiņa cenu līdz 100 tūkstošu atzīmei, ir nepieciešamas, taču – vai tās jau nebūtu “oligarhu sarunas”? Vien piebildīšu , ka šeit audiosistēmas skaļumu var regulēt, netālu no paneļa viduskonsoles vienkārši pakustinot gaisā roku ar apļveida kustību, taču “BMW” navigācija joprojām nerunā latviski…

BMW 540i xDrive

Tomēr, pārsteidzošākais šīs testu sesijas dalībnieks bija nevis “BMW”, bet gan – “VW Arteon R-Line” ar 2.0 TSI 280 zs dzinēju, DSG7 pārnesumkārbu, 4 motion pilnpiedziņu, kam bāzes cena ir 45587 eiro. Kurš gan būtu no allaž pragmatiskā folksvāgena gaidījis tik emocionāli spēcīgu auto? “Arteon” modelis atspoguļo “Volkswagen” vīziju par Premium klases auto – tas aizrauj ar savu emocionālo dizainu, sportisko harizmu, elastību un plašumu – 2841 mm riteņu garenbāze un bagāžnieka tilpums no 563 līdz pat 1557 litriem. “Arteon” sākumcena par 1.5 TSI 150zs DSG-7 priekšpiedziņas versiju ir 31 743 eiro. Savukārt, 45 587 eiro jāmaksā par testēto R-Line versiju ar 280 Zs TSI benzīna motoru un 46 393 eiro par R-Line versiju ar 240 ZS TDI BiTurbo dīzeļa motoru.

Volkswagen Arteon

Abām jaudīgajām versijām standartaprīkojumā ietilpst DSG automātiskā transmisija un 4Montion pilnpiedziņa. Šī elegantā “VW” piecdurvju kupeja uz ielas liek atskatīties vairāk, nekā iepriekš pieminētais, divreiz dārgākais “BMW”. Salīdzinot ārējos izmērus, atklājas, ka “Arteon” virsbūve ir nedaudz īsāka (-74 mm), taču par sprīdi platāka (+3 mm) par “BMW”, ko pārspēj arī bagāžnieka ietilpības ziņā (+33 dm3). Un pavisam droši varu apgalvot, ka man šie abi auto testa sesijai atvēlētajā laikā sagādāja vienlīdz spilgtus braukšanas baudas mirkļus.

“Volvo XC60” deviņos gados kopš tā laišanas tirgū ir kļuvis par Eiropā visvairāk pārdoto Premium segmenta vidēja izmēra krosoveru. Tagad bija iespēja iepazīties ar XC60 otro paaudzi - dinamiskā zviedru krosovera evolūcijas paraugu. Testējām “Volvo XC60 Inscription D5 AWD” ar 2.0 litru 235 zs turbodīzeli, kam bāzes cena ir 55 831 eiro, bet demomašīna maksā jau 73154 eiro. Jaunais XC60 ir viens no drošākajiem automobiļiem autobūves vēsturē.

Volvo XC60

Uzlabotā pusautonomā vadītāja palīgsistēma “Pilot Assist” rūpējas par stūrēšanu, paātrinājumu un bremzēšanu, braucot līdz 130 km/h pa ceļiem ar skaidri saskatāmu joslu marķējumu. Revolucionāro “City Safety” sistēmu papildina stūres palīgmehānisms “Steer Assist”. Jauna “Oncoming Lane Mitigation” drošības sistēma palīdz izvairīties no frontālas sadursmes, savukārt “Blind Spot Indication” sistēma samazina sadursmes risku, kad tiek mainīta josla. Brauciena laikā sadursmes novēršanas sistēmas un joslu maiņas kontroles sistēmas aktīvā iejaukšanās pašā braukšanas procesā mani pārsteidza nesagatavotu. Taču, iespējams, ka ilgākā šā auto lietošanas laikā pie tām varētu pierast un praktiski novērtēt to sniegtos labumus. Pagaidām nācās secināt – “Volvo” kā jau “Volvo” – drošība pirmajā vietā, viss pārējais pēc tam...

Volvo XC60

Kopumā jāsaka, ka jau tā lieliskais XC60 kļuvis vēl labāks, vēl izsmalcinātāks, vēl drošāks, tomēr ar šiem testa auto 20 collu riteņiem uz zemesceļa “trepes” tas drebelējās vairāk, nekā jaunais “Renault Koleos” ar saviem 18 collu riteņiem.

Testētais “Renault Koleos” ir aprīkots ar 2.0 dCi 177 zs dzinēju, X-Tronic automātu un pielpiedziņu, tas maksā 32390 eiro. Sākumcena “Koleos” priekšpiedziņas versijai ar 1.6 dCi gan būs pavisam saprātīgi 25570 eiro. Pēc dizaina šis jaunais, respektablais krosovers lieliski saskan ar aktuālajiem Espace, Megane, Talisman, Scenic un Kadjar modeļiem, iemiesojot franču autoražotāja jaunā korporatīvā stila iezīmes.

Renault Koleos

Moderns salons ar iespaidīgu plašumu gan priekšā gan aizmugurē sēdošajiem, pārliecinoša un komfortabla gaita gan uz šosejas, gan uz izdangāta grantsceļa. Salonā un braukšanas izjūtās “Koleos” sniedza līdzīgu Premium sajūtu kā gandrīz divreiz dārgākais XC60. Izmēros “Koleos” nedaudz piekāpjas XC60 garumā (-15 mm) un platumā (-59 mm), taču pārspēj to augstumā (+20 mm) un bagāžnieka ietilpībā (+60 dm3).

Renault Koleos

Šis otrās paaudzes "Koleos" izgatavots uz "Renault-Nissan" alianses modulārās platformas, kas izmantota arī jaunā "Nissan X-Trail" pamatā ( "Koleos" riteņu garenbāze (2,71 metri) ir par pieciem milimetriem garāka par "X-Trail"). Vēl papildus simpātijas mūsu “Koleos” ieguva par to, ka drosmīgi devās iekarot lielo smilšu kalnu pie Usmas ezera skatu torņa. Un kas par to, ka netika līdz pašai augšai? Kalnā neuzbrauca arī lielais “Discovery”…

Vai jaunā “Hyundai i30” atnākšana ir maza revolūcija kompaktklasē? Kopš neatminamiem laikiem šīs klases etalons vienmēr bijis “VW Golf”. Jā, pēdējā laikā testējot vairākus šī klases automobiļus (Ford Fiesta, Opel Astra, Renault Megane), esmu jau iepriekš atzīmējis, ka atsevišķos kritērijos katrs no tiem ir ļoti pietuvojies etalonam vai to pat nedaudz pārspējis. Taču, pirmo reizi manās rokās ir nonācis auto, kurš ir tik “golfisks”, ka, neredzot ražotāja zīmolu, to pat varētu noturēt par īstu “VW Golf”. Un to es saku pēc tiešas “Hyundai i30” un “VW Golf” konfrontācijas testa braucienā!

Hyundai i30

Volkswagen Golf 7

Tātad, jaunais “Hyundai i30” ar 139 zs 1.4 benzīna motoru un 7DCT/AT, kam bāzes cena ir 17990 eiro, bet “Style” versijā 24590 eiro, pret “VW Golf R-line” ar 150 zs 1.4 TSI dzinēju un DSG7, kam bāzes cena ir 23302 eiro, bet demomašīna maksā jau 28596 eiro. Tagad “i30” visos izmēros pat nedaudz pārspēj golfu: garumā (+82 mm), platumā (+5 mm), augstumā (+3 mm) un bagāžnieka ietilpībā (+15 dm3). Abas mašīnas pat uz vecās Talsu šosejas viļņveida asfalta demonstrē pārsteidzošu stabilitāti. Gaita, vadāmība, komforts… šajos rādītājos grūti sameklēt būtiskas atšķirības. Un tas nozīmē, ka “Hyundai i30” ir panācis “VW Golf”, vismaz šo, 7.paaudzi, kas dienasgaismu ieraudzīja tālajā 2012.gadā.

Un visbeidzot – jaunā “Ford Fiesta” ar 1.0 litra 100 zs dzinēju ar PowerShift automātu, kam bāzes cena ir 15400 eiro, bet demomašīna maksā 22700 eiro.

Ford Fiesta

Spāņu valodā vārds “fiesta” nozīmē svētkus, festivālu vai ballīti, tāpēc uz demomašīnas sāna lasāms uzraksts “Izbaudi katru “Fiesta” mirkli! “. Un es pie mašīnas stūres atvēlētos mirkļus patiešām izbaudīju! Arī testu sesijā klātesošais pasaules rallijkrosa čempionāta dalībnieks Jānis Baumanis, kura kaujas ierocis ir “STARD” komandas sagatavota pilnpiedziņas “Ford Fiesta RXS Supercar” ar vismaz 600 zirgiem zem motora pārsega, jokoja, ka pie šīs jaunās ielas “Fiestiņas“ stūres viņam pietrūkstot tikai trešā pedāļa. Lai arī “Fiesta” ir mazās klases auto, tomēr tas šķiet krietni nopietnāks par rotaļīgo, uz jauniešu auditoriju mērķēto “Nissan Micra”. Savās ikdienas gaitās arī es varētu doties kopā ar “Fiesta” un justos laimīgs, jo šis auto visu dara tieši tā, kā tam ir jābūt.

Latvijas Gada auto 2018 Rudens testa brauciena dalībnieki pie t/c Mols

Nissan Micra



Dīleru noliktava


Jaunu auto katalogs

Alfa Romeo (2)

Audi (16)

BMW (11)

Cadillac (6)

Chevrolet (6)

Chrysler (5)

Citroen (18)

Dacia (6)

Dodge (4)

Fiat (7)

Ford (16)

Honda (6)

Hyundai (9)

Isuzu (2)

Jaguar (4)

Jeep (7)

Kia (9)

Lada (3)

Land Rover (4)

Lexus (5)

Mazda (5)

Mercedes Benz (13)

Mini (9)

Mitsubishi (7)

Nissan (13)

Opel (15)

Peugeot (20)

Porsche (5)

Renault (23)

Saab (2)

Seat (10)

Škoda (11)

SsangYong (2)

Subaru (6)

Suzuki (5)

Toyota (14)

Volkswagen (24)

Volvo (11)