Šī gada pirmajos trīs mēnešos Latvijā pirmreizēji ir reģistrēti 3746 jauni vieglie pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports un tas ir par 9% vairāk nekā pērn analoģiskā laika periodā, aģentūru LETA informēja Auto asociācijā.
Vieglo pasažieru automobiļu tirgus ir pieaudzis par 13%, bet vieglo komercautomobiļu tirgus samazinājies par 11%.
Kā skaidro asociācijā, galvenās izmaiņas ir notikušas korporatīvajā segmentā, un būtiski pieaudzis privātpersonu darījumu skaits. 2015.gads sākās ar Latvijas auto tirgum ļoti ievērojama skaita automobiļu piegādi Latvijas kā Eiropas Savienības prezidējošās valsts funkciju nodrošināšanai.
Foto: iAuto.lv
Janvārī tika piegādāti 170 “BMW” un 50 “Ford” markas auto. “Šis ir ļoti nozīmīgs darījums, tomēr ir jāņem vērā, ka pēc būtības tas līdzinās īstermiņa nomai, un pēc prezidentūras termiņa beigām šie auto nonāks pārdošanā Latvijas otrreizējā tirgū,” uzsver asociācijā. Ņemot vērā to nelielo nobraukumu un izdevīgo cenu, šāds fakts jau ietekmē un ietekmēšot potenciālo pircēju lēmumu pieņemšanu, noteikti atstājot ietekmi arī uz jaunu auto tirgu visa gada griezumā. Šī automobiļu piegāde arī esot iemesls korporatīvo darījumu apjoma pieaugumam līdz 25% – 934 darījumiem.
Rezultāts pirmajā ceturksnī kopumā sakrītot ar Auto asociācijas 5,5% prognozēto pieaugumu 2015.gadā. Gada tālākā attīstība būs ļoti atkarīga no tirgus aktivitātes pavasara mēnešos.
VW Golf Foto: iAuto.lv
Populārākie pasažieru automobiļu modeļi ir gandrīz pilnībā nomainījušies – pirmās trīs vietas ieņem modeļi, kuru pagājušā gada pirmā ceturkšņa topā nebija vispār, līdera vietu ieņemot “Nissan Qashqai” ar 234 reģistrētiem automobiļiem, sekojot “Volkswagen Passat” (119) un “Golf” (111).
Izmaiņas ir skārušas arī komercautomobiļu topu – “VW Caddy” (69), “Peugeot Partner” (47), kas pagājušā gada topā nebija iekļuvis un “Renault Master” (45). Zīmolu “Top 10” pārliecinošā vadībā atrodas VW (592), tam sekojot “Nissan” (392) un “Toyota” (380). “Top 10” zīmoli, kopā ņemot, ir nedaudz palielinājuši tirgus daļu – līdz 72% salīdzinājumā ar nepilniem 70% gadu iepriekš. Iemesls tam ir BMW ielaušanās topā.
Nissan Qashqai Foto: iAuto.lv
Runājot par klašu sadalījumu un modeļiem, galvenais šī gada sākuma notikums esot tas, ka jaunu elektromobiļu reģistrācijas ir pazudušas tikpat ātri, cik sākušās. Kā secina asociācija, “nav atbalsta maksājuma, nav arī bezizmešu transporta”. Pozitīvas izmaiņas esot skārušas mazo klasi, kas ir dubultojusies, sasniedzot 336 reģistrētus auto. Ļoti veiksmīgi gadu ir sākuši “Peugeot 208”, “Toyota Yaris” un “Opel Corsa” jaunais modelis, kopā gandrīz trīskāršojot iepriekšējā gada veikumu.
Foto: iAuto.lv