Audi paplašina jaunās TT paaudzes dzinēju klāstu. No jūlija šie sporta automobiļi būs pieejami arī ar 1,8 l TFSI dzinēju, kura jauda ir 132 kW (180 ZS). Audi TT Coupé bāzes modeļa cena būs no 33 685 EUR, TT Roadster — no 36 272 EUR.
1,8 l TFSI dzinējs ir aprīkots ar turbokompresoru, tā darba tilpums ir 1798 cm3. Maksimālo 250 Nm griezes momentu tas sasniedz pie 1250 līdz 5000 apgriezieniem minūtē. Lai samazinātu izmešu daudzumu, daļējas noslodzes gadījumā FSI tiešās iesmidzināšanas sistēmu atbalsta papildu kolektoru iesmidzināšanas sistēma.
Audi vārstu pacēluma laika regulēšanas sistēma regulē izplūdes vārstu vēzienu, uzlabojot dzinēja darbību. Liela nozīme četru cilindru dzinēja efektivitātē ir kompaktajam rotējošo vārstu modulim, kas nodrošina temperatūras kontroli, un cilindra galvā iebūvētajam izplūdes kolektoram.
TT Coupé ar sešpakāpju manuālo transmisiju no 0 līdz 100 km/h ieskrienas 6,9 sekundēs, bet ar papildaprīkojumā pieejamo sešpakāpju S tronic transmisiju — 7,0 sekundēs. Tā maksimālais ātrums ir 241 km/h. Roadster versija ieskrienas 7,2 sekundēs ar standartaprīkojumā iekļauto manuālo transmisiju un 7,3 sekundēs ar S tronic transmisiju. Tās maksimālais ātrums ir 237 km/h. Coupé versija ar 1,8 l TFSI patērē vidēji 7,0–7,6 litrus degvielas uz 100 kilometriem (129–138 g CO2 izmešu uz kilometru), savukārt TT Roadster ar 1,8 l TFSI patērē 7,1–7,7 litrus degvielas (132– 142 g CO2 izmešu uz kilometru).
Papildus jaunam bāzes līmeņa dzinējam Audi jaunajai TT paaudzei piedāvā arī trīs divu litru dzinējus. 2,0 l TDI ultra dzinējs ar 135 kW (184 ZS) jaudu un 380 Nm griezes momentu patērē tikai 4,2 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Tas atbilst 110 gramiem CO2 izmešu uz kilometru, kas tādējādi ir labākais rādītājs klasē degvielas ekonomijas ziņā. Tāpat pieejamas divas 2,0 l TFSI dzinēja versijas: TT benzīna dzinējs ar turbokompresoru nodrošina 169 kW (230 ZS) jaudu un 370 Nm griezes momentu, bet TTS dzinējs — 228 kW (310 ZS) jaudu un 380 Nm griezes momentu. Coupé versija no 0 līdz 100 km/h ieskrienas vien 4,6 sekundēs.
Foto: Publicitātes foto
Pat šī sporta automobiļa bāzes versijai piemīt visas jaunās modeļu paaudzes stiprās puses — sportisks raksturs, viegla konstrukcija, iespaidīgs dizains un dinamiska piekare. Arī aprīkojuma ziņā tam nav trūkumu: standartaprīkojumā ir iekļauti sporta sēdekļi ar galvas balstiem, progresīvā stūres sistēma un Audi virtuālā autovadītāja kabīne.
Pēc modeļa pasaules pirmizrādes Starptautiskajā plaša patēriņa elektronikas preču izstādē Lasvegasā 2014. gada sākumā īpašu sensāciju ir izraisījis jaunās TT paaudzes salona dizains.
Šis kompaktais sporta automobilis jau ir saņēmis virkni apbalvojumu, tostarp „Gada inovācija dizainā“ un „Gada savienotākais automobilis“. Šīs godalgas automobilim ir nodrošinājis tāds augstas klases aprīkojums kā Audi connect, ātrgaitas interneta pieslēgums, Audi drive select braukšanas dinamikas sistēma un dažādas palīgsistēmas, tostarp parkošanās palīgsistēma ar atpakaļskata kameru.
Foto: Publicitātes foto