Rīga, TC „Mols”, Sigulda, Turaida, un Krimuldas apkārtnes ceļos sestdienā tika aizvadīta pirmā konkursa „Latvijas Gada auto” izbraukuma sesija ar bāzes vietu restorānā „Kungu rija”. Lielo balsojuma cīņu, kuras noslēgsies vēlu rudenī, priekšspēle.
Konkursa nolikums, kurš titula pretendentiem par pienākumu nosaka dalību tikai vienā (novembrī) no trijiem šādiem testiem, ļauj autoražotāju pārstāvjiem pavasarī nesaspringt un ar „iznākšanu arēnā” nesteigties. Daudzi to pat fiziski nevar, jo konkursā pieteiktie jaunumi vēl nav Latviju un Eiropu sasnieguši.
Žūrijas un mediju rīcībā bija seši jaunākie automobiļi, kuri ieguva tādu žūrijas un viesu uzmanības devu, kas rudens burzmā nez vai būs iespējama. Iespaidi spilgti. Paliekoši un vēl pusgadu gaidāmo balsojumu iespaidojoši.
„Mazda2” Foto: iAuto.lv
Ļoti labi bija abi „mazie”. Pēdējais vārds pēdiņās liekts tādēļ, ka modernā B segmenta interjera gabarīti ir pilnīgi pietiekami gandrīz jebkurām praktiska latvieša ikdienas vajadzībām (ja vien viņš nav 190 cm garš un nevēlas sev līdzīgus regulāri pārvadāt aizmugures sēdeklī). Gaitas īpašības – perfektas. Dinamika pat ar mazākajiem dzinējiem Latvijai pietiekama. Riteņi (abām 185/60 15) patīkami atšķiras no modīgajām „zemprofīlenēm”. Kura labāka – „Opel Corsa” vai „Mazda2”?
Žūrijas biedrs Juris Petuhovs:
„Mazā „Mazda2” tiešām pārsteidza. Agrāk šīs firmas darinājumos neredzēta interjera kvalitāte. Īsts „premium” līmenis. Nopietni – īsts mazo „Audi” konkurents. „Opel Corsa”, šķiet, atpaliek vien par mata tiesu. Bet ir par kādu tūkstoti vai pat diviem (gandrīz piektdaļa cenas) lētāka. Un šis fakts niecīgo žūrijas gandrīz vienprātīgi atzīmēto „Mazda2” pārākumu apdares kvalitātē un arī gaitā var padarīt maznozīmīgu.”
„Opel Corsa” Foto: iAuto.lv
Ļoti gaidīts, bildēs un izstādē pētīts bija Jeep „Renegade”. Renegāts? Vārdnīca skaidro – (latīņu: renegare noliegt) ir savas agrākās ticības vai politiskās pārliecības noliedzējs, atkritējs, pārbēdzējs. Vai šis ir tāds?
Atis Jansons, autožurnālists, konkursa žūrijas priekšsēdētājs:
„Ja salīdzinām šo ar pēdējo gadu konkursos startējušajiem lielākajiem džipiem („Jeep Cherokee” un „Jeep Grand Cherokee”) – ir. Jo atteicies gan no, manuprāt, nevajadzīga plašuma, gan, piedodiet, pārspīlētas un piedzīvojumu meklētajam nevajadzīgas greznības. Kļuvis kompaktāks, lētāks, dabai tuvāks. Ja par mērauklu ņemam citu marku līdzīgu izmēru ļoti populāros „krosoverus” – arī ir. Jo krietni robustāks, tuvāks klasiskajām „Wrangler” vērtībām. Īsts meistarstiķis, manuprāt, ir itāļu paveiktais „gaitas tjūnings”. Tikpat liels (neliels?) kā „Nissan Qashqai”, šis brauc pavisam citādi. Uzsvērti smagnējāk, nopietnāk, kā zābakos auts meža vecis, nevis palaidņa puišelis kedās. Šo iespaidu pastiprina masīvi interjera un eksterjera elementi. Un firmas zīme… Nekas, ka komplekts iznācis par dažiem tūkstošiem eiro dārgāks nekā, piemēram, tas pats „Qashqai”. Gribētāji „Jeep” auru baudīt (gluži demokrātiskā cenu līmenī) noteikti atradīsies.”
Jeep „Renegade” Foto: iAuto.lv
Tātad – iekārojam itāļu „Jeep”… Žūrijas vienīgā daiļā eksperte Evija Kukuvasa no šāda darinājuma pirmajos ceļa kilometros gandrīz vai nobijās. Bet ļoti patika uz tiem pašiem pamata dzelžiem tajā pašā Itālijā sacerētais pavisam cita veidola un rakstura „Fiat 500X”. Šarmants pilsētnieks ar lieliskām piknika potencēm. Ērtāks un ietilpīgās par „Renegade”. Lētāks.
Pārējie divi pirmā piknika dalībnieki pagaidām palika bez salīdzinoša fona. Žēl, jo „Subaru Outback”, kurš priecēja ar 2,5 litru boksermotora leģendāro dziesmu (ja „kaifosiet”, par degvielas ekonomiju aizmirstiet), ietilpst vēl vienā Latvijā populārā auto grupā.
Aldis Bite, autožurnālists, „Latvijas Gada auto 2016” žūrijas biedrs:
„Lieliska praktiska latvieša izvēle, ja cilvēks nevēlas „džipu”, bet mājās pēc tāla, ātra, komfortabla ceļa vēlas droši nonākt jebkuros laika apstākļos. Jau pērnais „Gada auto” konkurss, kurā piedalījās līdzīgie „Škoda Octavia Scout” un „Opel Insignia Country Tourer”, parādīja šāda koncepta popularitāti.”
„Mercedes-Benz Vito” Foto: iAuto.lv
Bet astoņvietīgais „Mercedes-Benz Vito” gluži vai šokēja ar dārgās emblēmas, teicamas gaitas un cenu lapas nesaderību – no 24 079 eiro?! Šos abus vērtēsim rudenī, kad ar tiešo konkurentu klātbūtni.”
Raimonds Zandovskis, „Delfi ” autožurnālists, konkursa žūrijas biedrs:
Priecē, ka šogad „Latvijas Gada auto” konkursā pēc dažu gadu pārtraukuma atgriežas autobūvē par etalonu uzskatītā „Mercedes-Benz” marka, kas konkursam pieteikusi pāris savus jaunākos modeļus. Pirmajā mediju braucienā novērtējām jauno mikroautobusu „Vito” pasažieru versijā, kas patīkami pārsteidza, piemēram, ar samērā augsto skaņas izolācijas kvalitāti šāda tipa automobiļiem. Gandrīz tikpat pārsteigtas sejas izteiksmes žūrijas biedriem bija brīdī, kad lapiņā paskatījās, cik tad konkrētais automobilis maksā. Kvalitāte maksā naudu
Foto: iAuto.lv
Konkursam „Latvijas Gada auto 2016” var pieteikt tikai jaunākos automobiļus līdz šī gada 5. novembrim. Pavasarī ir pieteikti 13 automobiļi:
„Fiat 500x” Foto: iAuto.lv
, „Jeep Renegade”, „Škoda Superb”, „Škoda Superb Combi”, „Subaru Outback”, „Subaru Forester”, „Honda HR-V”, „Renault Kadjar”, „Renault Espace”, „Opel Corsa”, „Suzuki Vitara”, „Mercedes-Benz GLE Coupe” un „Mercedes-Benz Vito”.
Šobrīd lielākajās preses tirdzniecības vietās ir nopērkams žurnāls-katalogs „Latvijas Gada auto”, kurš tiek izdots tikai reizi gadā un šogad ir padevies īpaši biezs – 160 lpp. Aicinām novērtēt mūsu veikumu un gaidām atsauksmes. Izdevuma cena ir 3,48 EUR.
Foto: iAuto.lv
Sponsori: Bosch Car Service.
Informatīvi atbalsta: Delfi, iAuto.lv, Latvijas Avīze, Tvnet, jauniauto.lv, Auto ziņas, Zebra, garaza.lv, 10minutes.lv, kursors.lv. Atbalsta: viesnīca Avalon Hotel, TC Mols, LAMB, KPMS & Partneri, Linearis, V4 motors.
Foto: iAuto.lv
Foto: iAuto.lv