„Honda” veiks gala testu sava superefektīvā 1,6 i-DTEC dzinēja degvielas ietaupījumam reālajā dzīvē 13 000 km braucienā pa 24 Eiropas Savienības kaimiņvalstīm ar mērķi uzstādīt jaunu degvielas efektivitātes GUINNESS WORLD RECORDS rekordu.
Pirmdien, 2015. gada 1. jūnijā, divi „Honda” Eiropas izpētes un attīstības (R&D) komandas dalībnieki sēdās „Honda Civic Tourer” un devās varonīgā braucienā no Alstas Beļģijā. Virzienā uz Nīderlandi un Vāciju braucienā viņi apskatīs kontinentu pulksteņa rādītāja virzienā ar mērķi atgriezties savā sākumpunktā pēc 25 dienām, 25. jūnijā, kopā nobraucot plānotos 13 614 km.
GUINNESS WORLD RECORDS titula iegūšanas mērķa pamatā ir vairāki neatkarīgi testi, kuros pierādīts, ka „Honda” 1,6 i-DTEC dzinējs reālos braukšanas apstākļos konsekventi pārspējis paredzētos degvielas efektivitātes rādītājus. Aizrautīgi vēloties vēlreiz uzsvērt šo sniegumu un uzturot zīmola slaveno izaicinājuma garu, „Honda” mērķis ir noteikt paraugkritēriju, uzstādot GUINNESS WORLD RECORDS rekordu, kas vēl nekad Eiropā nav mēģināts.
Saskaņā ar GUINNESS WORLD RECORDS rekorda uzstādīšanas mēģinājuma noteikumiem katrā brauciena kilometrā automobilī ir jāatrodas tiem pašiem diviem vadītājiem. Šo soli spers divi „Honda” R&D darbinieki, kuri ir kolēģi jau 18 gadus, Fergals Makgrats /Fergal McGrath/ un Džūlians Vorens /Julian Warren/, kuri strādā „Honda” Eiropas ražotnē Svindonā, Apvienotajā Karalistē. Abi brīvprātīgi pieteicās šim izaicinājumam un pieveiks vidēji 592 km, ceļā pavadot aptuveni 7,5 stundas dienā.
Fergals Makgrats stāsta: „Ar nepacietību gaidām šo rekorda uzstādīšanas mēģinājumu un vienlaikus esam gan lielā sajūsmā, gan arī nedaudz satraukti par gaidāmā uzdevuma mērogu. Ir veikta vērienīga plānošana, un mēs ar nepacietību gaidām veiksmīgu savu cerību piepildījumu, 25. jūnijā atgriežoties Briselē. Bet mums vispirms jāpavada vairāk nekā 170 stundas pie stūres!”
Oficiālais GUINNESS WORLD RECORDS titula nosaukums ir „Zemākais degvielas patēriņš –24 ES kaimiņvalstis”, un tiek mērīts litros uz 100 km un aprēķināts jūdzēs uz galonu visa brauciena laikā. Ja jaunais rekords tiks uzstādīts veiksmīgi, tas tiks piemērots visiem automobiļiem, tai skaitā arī hibrīda automobiļiem un elektromobiļiem. Rekorda uzstādīšanas mēģinājuma pamatā ir striktas un stingras vadlīnijas un automobilim ir jāiebrauc katrā no norādītajām 24 valstīm, savācot tam virkni pierādījumu, tostarp degvielas/nobraukuma žurnālu, GPS lasījumus, video, fotoattēlus un neatkarīgu liecinieku parakstus, lai pierādītu, ka tas patiešām ir izdarīts.
Foto: Publicitātes foto
Lai nodrošinātu precīzu maršruta, brauciena laika un nobrauktā attāluma kontroli, rekordam paredzētais automobilis ir aprīkots ar izsekošanas ierīci, ko nodrošina autoparku telemātikas un zagtu automobiļu atgūšanas eksperts, TRACKER (kas ir daļa no „Tantalum” korporācijas). Ierīce nodrošinās augstākā līmeņa informāciju par braucienu reāllaikā, lai garantētu, ka „Honda” var piegādāt pilnvērtīgus un uzticamus automatizētus pierādījuma datus un atbilstu GUINNESS WORLD RECORDS noteiktajām prasībām. Atbalstītāji pat varēs sekot abu vadītāju virzībai tiešsaistē tīmekļa vietnē http://www.tracker.co.uk/RealFuelChallenge.
Automobilim, ar kuru tiek veikts rekorda uzstādīšanas mēģinājums, ir jābūt standarta modelim jebkurā tā aspektā, bez jebkādām izmaiņām, kas varētu tam nodrošināt kādas priekšrocības. To novērtēs neatkarīgs liecinieks rekorda uzstādīšanas mēģinājuma sākumā un beigās. Automobilis var braukt tikai pa ceļu, tādēļ maršrutā nav iekļauta Apvienotā Karaliste, Īrija, Kipra un Malta, kuras ir atlikušās no visām 28 ES valstīm. Lai nodrošinātu to, ka netiek izmantotas kādas svara samazināšanas priekšrocības, automobiļa tvertne katrā degvielas uzpildes reizē ir jāpiepilda līdz maksimālajai atzīmei.
24 valstis, kuras iekļautas maršrutā, alfabēta secībā: Austrija, Beļģija, Bulgārija, Čehijas Republika, Dānija, Francija, Grieķija, Horvātija, Igaunija, Itālija, Latvija, Lietuva, Luksemburga, Nīderlande, Polija, Portugāle, Rumānija, Slovākija, Slovēnija, Somija, Spānija, Ungārija, Vācija un Zviedrija.
Foto: Publicitātes foto