Vācijas autobūves koncerna “Volkswagen” jaunais vadītājs Matiass Millers trešdien paziņoja, ka to dīzeļautomašīnu atsaukšana, kuras ietekmējis izmešu datu falsificēšanas skandāls, varētu tikt sākta janvārī un noslēgties līdz 2016.gada beigām.
“Mēs šonedēļ prezentēsim savus tehnisko risinājumu priekšlikumus Federālajai motorizēto transportlīdzekļu aģentūrai KBA,” intervijā laikrakstam “Frankfurter Allgemeine Zeitung” norādīja Millers. “Ja tie tiks pieņemti, tad mēs pasūtīsim detaļas. Ja viss norisināsies, kā plānots, mēs varētu sākt remontus janvārī.”
Viņš piebilda, ka darbs pie visām ietekmētajām automašīnām varētu tikt pabeigts līdz nākamā gada beigām.
“Volkswagen” septembra beigās izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kuriem uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.
Šī programmatūra ieslēdz izmešu kontroli, kad tā konstatē, ka automašīnai tiek veiktas pārbaudes. Tad šī kontrole tiek izslēgta, kad automašīna piedalās satiksmē, tādējādi ļaujot tai radīt palielinātu izmešu apjomu.
Millers pavēstīja, ka “četri cilvēki, tostarp trīs atbildīgi direktori dažādos “Volkswagen” dzinēju izstrādes līmeņos tikuši atstādināti saistībā ar šo skandālu.”
Tāpat viņš uzskata, ka iepriekšējā vadītāja Martina Vinterkorna vadības komanda, visticamāk, nezināja par šo krāpniecību.
Millers jau iepriekš norādīja, ka “Volkswagen” īstenos vērienīgu izmaksu samazināšanas programmu un pārskatīs vairākus projektus, tostarp investīcijas futbolā.
Otrdien viņš sacīja, ka 6,5 miljardu eiro izdevumi, ko skandāla dēļ autoražotājs atvēlējis trešajā ceturksnī, ir tikai sākums.
Prokuratūras vairākās pasaules valstīs jau sākušas izmeklēšanu pret “Volkswagen”, kam ASV vien var tikt piemērots naudassods vairāk nekā 18 miljardu dolāru apmērā.
Foto: iAuto.lv