ASV varasiestādes par iespējamu Vācijas autobūves koncerna “Volkswagen” īstenotu kaitīgo izmešu datu falsificēšanu informējušas Eiropas Savienības (ES) amatpersonas, vācu medijiem pavēstījusi Kalifornijas Gaisa resursu padomes vadītāja Marija Nikolsa.
“ES amatpersonas informēja ASV vides aizsardzības grupu ICCT par iespējamu krāpšanos ar slāpekļa oksīda izmešiem,” izdevumam “WirtschaftsWoche” norādījusi Nikolsa.
Izdevums vēsta, ka kāds “Volkswagen” rezerves daļu piegādātājs Eiropas Komisijai (EK) par šo krāpniecību bija paziņojis jau 2011.gadā.
Taču EK nav rīkojusies, liekot satrauktām amatpersonām šo informāciju nodot ASV bāzētajai vides aizsardzības grupai ICCT, kas savukārt informējusi ASV varasiestādes.
“Ja šī informācija tiks apstiprināta, tas nozīmēs, ka bijušais transporta komisārs un pašreizējā rūpniecības un uzņēmējdarbības komisāre, attiecīgi Antonio Tajani un Elžbeta Beņkovska, slēpuši faktus un melojuši Eiropas Parlamentam (EP),” norāda Eiropas likumdevēji.
“Volkswagen” septembra beigās izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kuriem uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.
Šī programmatūra ieslēdz izmešu kontroli, kad tā konstatē, ka automašīnai tiek veiktas pārbaudes. Kontrole tiek izslēgta, kad automašīna piedalās satiksmē, tādējādi ļaujot tai radīt palielinātu izmešu apjomu.
Līdz šim šis izmešu skandāls koncentrējies ap programmatūru, kas uzstādīta dīzeļdzinējos, lai falsificētu slāpekļa oksīda izmešu pārbaužu rezultātus.
Taču pagājušajā nedēļā “Volkswagen” paziņoja, ka iekšējā izmeklēšana atklājusi “neatbilstību” arī oglekļa dioksīda izmešu rādītājos. Tādējādi šis skandāls varētu ietekmēt ne tikai dīzeļdzinējus, bet arī benzīna dzinējus.
Foto: iAuto.lv