Vācijas autobūves koncerna “Volkswagen” tirdzniecības apjoms un tirgus daļa Eiropas Savienībā (ES) šā gada oktobrī piedzīvojusi kritumu, norādot uz to, ka izmešu skandāls varētu būt radījis negatīvu ietekmi uz šo automašīnu pieprasījumu, liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) apkopotā informācija.
“Volkswagen” grupas automobiļu tirdzniecības apjoms ES oktobrī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, samazinājies par 0,5%.
Savukārt uzņēmuma ES tirgus daļa sarukusi no 25,37% līdz 24,9%.
Tikmēr jaunu automobiļu tirdzniecības apjoms kopumā ES dalībvalstīs oktobrī veidoja 1 104 868, kas ir par 2,9% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā mēnesī, taču par 9,8% mazāk salīdzinājumā ar septembri.
Analītiķu pieļauj, ka patērētāji atliek automašīnu iegādes, kamēr tiek gaidīta lielāka skaidrība “Volkswagen” kaitīgo izmešu falsificēšanas skandālā.
ACEA vēsta, ka lejupslīdi pagājušajā mēnesī piedzīvojuši “Volkswagen” grupas plašākā pieprasījuma zīmoli, “Seat” tirdzniecības apjomam sarūkot par 11,4%, “Škoda” reģistrējot kritumu par 2,6%, bet pats “Volkswagen” zīmols uzrādījis samazinājumu par 0,2%.
“Volkswagen” septembra beigās izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kuriem uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.
Šī programmatūra ieslēdz izmešu kontroli, kad tā konstatē, ka automašīnai tiek veiktas pārbaudes. Kontrole tiek izslēgta, kad automašīna piedalās satiksmē, tādējādi ļaujot tai radīt palielinātu izmešu apjomu.
“Volkswagen” grupā kopumā ietverti 12 zīmoli, tostarp “Audi”, “Seat”, “Škoda”, “Bentley”, “Bugatti”, “Lamborghini”, “Porsche”, “Scania” un MAN,
Foto: iAuto.lv