Eiropas neatkarīgā automobiļu drošības pārbaudes organizācija (Euro NCAP) pārbaudījusi Toyota Prius un Suzuki Baleno, pirmoreiz izmantojot jaunos vērtēšanas kritērijus.
Sākot ar 2016.gada janvāri EuroNCAP izvērtē arī drošības sistēmas, kas mēģina novērst sadursmi ar gājēju. Automobilim, kas brauc ar ātrumu 40 km/h, jāatpazīst uz braucamās daļas izskrējis cilvēks un jāapstājas vai maksimāli jāsamazina ātrums, lai mazinātu trieciena sekas.
Toyota Prius kļuva par pirmo automobili, kas tika pārbaudīts pēc jaunās metodikas. Japāņu hibrīdauto eksāmenu izturēja godam un saņēma piecas zvaigznes. Frontālā un sānu trieciena pārbaudē vadītāja un pasažieru drošība tika novērtēta ar 92%, par bērnu drošību Prius saņēma 82%, bet elektronisko palīgu vērtējumā – 85%.
Mazauto Suzuli Baleno tik labi neveicās – pieaugušo aizsardzība tika novērtēta ar 85%, bērnu – ar 73%, bet hečbeka elektroniskās drošības sistēmas – ar 43%.
Sākot ar 2016.gadu EuroNCAP testos jaunie modeļi tiek pārbaudīti rūpīgāk – vispirms tiek testēta bāzes versija, kuras komplektācijā ne vienmēr ietilpst “gudrās” sistēmas, kas palīdz izvairīties no avārijas, notur automobili savā joslā u.tml., bet pēc tam eksāmenu kārto topmodelis, kas jau no rūpnīcas aprīkots ar augstāk minētajiem palīgiem. Labs piemērs šajā gadījumā ir Suzuki Baleno, kas par bāzes versiju saņēma tikai trīs zvaigžņu vērtējumu, bet topversijā, kas jau no rūpnīcas aprīkota ar sistēmu, kas cenšas pasargāt no sadursmes ar gājēju, spēja uzlabot vērtējumu līdz četrām zvaigznēm.
Toyota Prius
Suzuki Baleno
Suzuki Baleno
Suzuki Baleno
Suzuki Baleno