Gandrīz par trešdaļu samazināts degvielas patēriņš. Volvo Trucks jaunais konceptuālais transportlīdzeklis atklāj, kā ir iespējams būtiski uzlabot produktivitāti tālajos pārvadājumos.
Šo ievērojamo degvielas ietaupījumu nodrošina vairāki uzlabojumi, piemēram, aerodinamiska konstrukcija un mazāka pilnā masa.
Ar Zviedrijas enerģijas aģentūras atbalstu Volvo Trucks ir izstrādājis jaunu konceptuālu transportlīdzekli – Volvo konceptuālo kravas automašīnu. Tas ir piecus gadus veikta izpētes projekta rezultāts, kura laikā tika izstrādāti energoefektīvāki transportlīdzekļi. Jaunajā konceptuālajā kravas automašīnā degvielas patēriņš ir samazināts vairāk nekā par 30%.
„Mēs nemitīgi strādājam pie energoefektīvāku transportlīdzekļu izstrādes. Šī ir lielākās prioritātes joma gan no vides aizsardzības viedokļa, gan arī mūsu klientu izmaksu samazināšanai. Mēs esam lepni, ka varam būt šīs izstrādes virzītājspēks. Mūsu konceptuālā kravas automašīna simbolizē nemitīgā tehniskā progresa spēku,” norāda Klāss Nilsons (Claes Nilsson), Volvo Trucks prezidents un vadītājs.
Viens no nozīmīgākajiem faktoriem neliela degvielas patēriņa nodrošināšanai ir milzīgie aerodinamiskās efektivitātes uzlabojumi par 40%, kas sniedz ieguvumus gan vilcējam, gan piekabei.
„Mēs esam modificējuši un optimizējuši visu transportlīdzekli, lai maksimāli uzlabotu tā aerodinamiskās īpašības. Piemēram, atpakaļskata spoguļu vietā tiek izmantotas kameras. Tādējādi samazinās gaisa pretestība, un kravas automašīnas kustības nodrošināšanai ir nepieciešams mazāks enerģijas daudzums,” skaidro Oke Ūthsens (Åke Othzén), Volvo Trucks projektu vadītājs.
Konceptuālajam transportlīdzeklim ir ne tikai uzlabojumi aerodinamiskas jomā, bet tam arī ir uzstādītas no jauna izstrādātas riepas ar zemāku rites pretestību. Piekabes svars ir par divām tonnām mazāks nekā atsauces piekabei, tādējādi ir iespējams vai nu samazināt degvielas patēriņu vai arī palielināt kravnesību. Projekta ietvaros arī tika uzlabots spēka pārvads. Transportlīdzekļa testa brauciens pa Zviedrijas ceļiem notika 2015. gada rudenī.
Darbs pie Volvo konceptuālās kravas automašīnas norisinās kopš 2011. gada. Tā mērķis ir par 50% uzlabot tālo pārvadājumu kravas automašīnu efektivitāti. Konceptuālais transportlīdzeklis ir daļa no izpētes projekta, tāpēc tas nebūs pieejams tirgū. Tomēr atsevišķas aerodinamiskās funkcijas jau ir ieviestas Volvo Trucks sērijveidā ražotajos transportlīdzekļos, un nākotnē varētu tikt izmantoti arī citi risinājumi.
Fakti: Volvo konceptuālā kravas automašīna
Izpētes projekts ir savstarpējs divpusējs Zviedrijas un ASV kopuzņēmums, kuru atbalsta arī Zviedrijas enerģijas aģentūra un ASV Enerģijas departaments. Amerikas projekta „SuperTruck” mērķis ir palielināt tālo pārvadājumu efektivitāti Ziemeļamerikas tirgū.
Specifikācijas: Volvo konceptuālā kravas automašīna
Kravas automašīnas modelis: Volvo FH 420
Dzinējs: Volvo D13 Euro 6
Fakti: Uzlabotas aerodinamiskās īpašības
– Optimizētas aerodinamiskās īpašības piekabei un vilcējam.
– Lai samazinātu gaisa pretestību, ierastie atpakaļskata spoguļi ir aizstāti ar kamerām, kas nodrošina arī labāku redzamību un paaugstinātu drošības līmeni.
– Aerodinamiski optimizēti šasijas sānu paneļi nosedz vilcēja aizmugurējos riteņus un visus piekabes riteņus.
– Aerodinamiskie spoileri pagarina piekabi un samazina gaisa pretestību.
– Optimizēta gaisa plūsma dzinēja dzeses sistēmai.
– Samazināta gaisa pretestība vilcēja priekšpusē, riteņu arkās un pie iekāpšanas pakāpieniem.
Foto: Publicitātes attēls