Vācijas autobūves kompānija “BMW” maina stratēģiju – nodaļa, kas līdz šim nodarbojās ar hibrīda un elektrisko automobiļu izstrādi, pievērsīsies autonomās braukšanas tehnoloģiju attīstībai.
Stratēģijas maiņa pamatota ar slikto “i” modeļu gammas noietu. 2015.gadā bavāriešiem visā pasaulē izdevās realizēt vien 25 tūkstošus elektriskā “i3” eksemplāru, kas tālu atpaliek no plāna, bet “i8” jau no paša sākuma bija iecerēts kā nišas produkts.
Vēl viens iemesls ir vairāku vadošo speciālistu aiziešana no “i3” un “i8” projekta, kas pēc mediju informācijas, atraduši labāk apmaksātu darbu pie ķīniešu kompānijas “Future Mobility”.
Šī gada aprīlī “BMW” startēja jaunu projektu “i Next”, kas aptver daudzas jomas, tajā skaitā autonomās braukšanas un zaļās tehnoloģijas. Nākotnes “BMW” “i” automobilis brauks pats, būs videi draudzīgs, komfortabls un drošs. Tas pakalpīgi noregulēs vadītāja sēdekli jau pirms iekāpšanas, ieslēgs iemīļoto raidstaciju vai mūzikas izlasi, piedāvās labāko maršrutu, vadoties no satiksmes informācijas vai laika apstākļiem. Tikpat viegli tas varēs brīdināt par briesmām, palīdzēt iepirkšanās tūrē vai sniegt informāciju par tūrisma objektiem ceļojumā.
“BMW” turpina attīstīt “Carsharing” automobiļu nomas sistēmu, kas nākotnē būs cieši saistīta ar autonomās braukšanas tehnoloģijām. Bavārieši to dēvē par “Ridesharing”: sākumā pie klienta dosies auto ar šoferi, bet vēlāk – tikai mašīna, kas klientu nogādās mērķī, pateicoties autonomās braukšanas tehnoloģijai. “BMW” uzskata, ka projekts noteikti atmaksāsies, jo izdevumu par taksometru šoferu algām vairs nebūs. Šajā virzienā bavāriešu stratēģija paredz sadarbību arī ar citiem autoražotājiem un pakalpojumu sniedzējiem, bet par galveno tirgu tiek uzskatīta Ķīna.
Ķīna “BMW” ir interesanta arī kā elektromobiļu noieta tirgus. Pēc 2015.gada datiem tikai šajā valstī vien pārdots vairāk elektriskās piedziņas spēkratu nekā visā pasaulē kopā ņemot, otrajā vietā ir ASV, bet Vācijā pieprasījums pēc elektromobiļiem joprojām ir mazs.
Foto: Publicitātes attēls