Jauno Porsche Panamera jau var pasūtīt, cena Latvijā – sākot no 94 800 eiro (+ foto)

Jauno Porsche Panamera, kas vakar piedzīvoja pirmizrādi speciāli sarīkotā pasākumā Berlīnē, jau var pasūtīt arī Latvijā. Cenu atzīme sāksies no 94 800 eiro (bez PVN) par bāzes versiju Panamera 4S.

Jaunais Porsche Panamera modelis apvieno divus pretējus raksturlielumus vairāk nekā jebkad agrāk: īstas sporta automašīnas veiktspēju un luksusa klases sedana komfortu. Tas ir Gran Turismo, kas ticis pārdomāts un pielāgots. Panamera otrā paaudze attīstās, lai kļūtu par luksusa klases veiktspējas ikonu. Šajā transformācijā Porsche ir sistemātiski uzlabojuši Panamera koncepciju — ar četru durvju automašīnu, kas ir izstrādāta no jauna un pārveidota līdz sīkākajai detaļai. Tās motori un transmisijas ir pārveidotas, tās šasija ir pilnveidota, tās displeja un kontroles koncepcija pārskatīta, ņemot vērā nākotnes tendences. Jaunais Panamera modelis arīdzan paplašina robežas starp ambiciozo sporta automašīnu un komfortablo luksusa klases automašīnu pasaulēm ar tādām būtiskām iezīmēm kā aizmugurējā stūrējamā ass, aktīvā sasveres kompensācija un trīs kameru pneimatiskā piekare.

911 dizaina valoda ar daudz dinamiskākām plūdlīnijām

Vizuāli šī lielā Porsche unikālā koncepcija tiek atspoguļota jaunajā izteiksmīgajā dizainā: nepārprotami Panamera, nepārprotami sporta automašīna ar garām, dinamiskām proporcijām, izteiksmīgiem pleciem, atlētiskām sānu malām un īpaši stingru jumta līniju, kas ir 20 mm zemāka aizmugurējā daļā. Tipiskās Porsche plūdlīnijas veido stilistisku saiti ar Porsche dizaina ikonu 911.

Izteikta funkcionalitāte un viegla mijiedarbība Porsche Advanced Cockpit

Tipiskais Porsche interjers jaunajā Panamera ticis pārskatīts, ņemot vērā nākotnes tendences. Melnā paneļa virsmas un interaktīvie displeji apvieno skaidru un intuitīvu lietotāja saskarni kā viedtālruņos un planšetdatoros ar praktiskām automašīnas kontroles vajadzībām. Klasisko funkciju pogu un tradicionālo instrumentu apjoms ir ievērojami samazināts. Tie ir aizvietoti ar skārienjutīgiem paneļiem un individuāli konfigurējamiem displejiem, kas ir jaunā Porsche Advanced Cockpit uzmanības centrā, piedāvājot lieliskas priekšrocības gan vadītājam, gan priekšējiem, gan aizmugurējiem pasažieriem. Neraugoties uz izteikti paplašināto komunikāciju klāstu, ērtību nodrošinošajām un atbalsta sistēmām, atšķirīgas funkcijas tagad var izmantot un darbināt daudz vieglāk un intuitīvāk. Porsche Advanced Cockpit transformē analogo pasauli digitālajā mobilitātes tagadnē, atstājot vietu kaislei. Tahometrs, kas atrodas instrumentu paneļa centrā, ir veltījums 1955 Porsche 356 A.

Jaunie V6 un V8 divturbīnu motori ar iespaidīgu jaudu un pilnvērtīgu skaņu

Porsche vienmēr ir radījis iespaidu ne tikai ar jaudu vien; tā efektivitāte ir vienlīdz svarīga. Lai paceltu šo formulu jaunā līmenī, visi otrās paaudzes Panamera motori ir pārveidoti. Ikviens no tiem padarīts jaudīgāks, tajā pašā laikā ievērojami palielinot degvielas ekonomiju un samazinot emisiju. Tirgū ir ienākuši trīs jaunie divturbīnu tiešās degvielas iesmidzināšanas motori: Panamera Turbo, Panamera 4S un Panamera 4S Diesel. Ikvienu no tiem, pirmoreiz iekļaujot dīzeļmotoru, var aprīkot ar pastāvīgo pilnpiedziņas sistēmu un jauno astoņu ātrumu Porsche dubultā sajūga transmisiju (PDK). V8 benzīna motors, kas sasniedz 404 kW/550 ZS darbina Panamera Turbo, un V6 benzīna motors 324 kW/440 ZS darbina Panamera 4S.
Zem Panamera 4S Diesel pārsega V8 ar 310 kW/422 ZS rada iespaidīgu vilkmi un maksimālo griezes momentu 850 Nm.

Luksusa klases sedans, kas var aizvest uz sacīkšu trasi

Atbilstoši vispārīgajai jaunā Panamera koncepcijai arī šasija apvieno luksusa klases limuzīna braukšanas komfortu ar īstas sporta automašīnas veiktspēju. Tas tiek sasniegts, papildinot iespaidīgo pamata izkārtojumu ar izvēles inovatīvajām sistēmām, tādām kā adaptīvā pneimatiskā piekare ar jauno trīs kameru tehnoloģiju, iekļaujot Porsche aktīvās piekares vadības sistēmu (PASM elektroniskā amortizatora kontrole), uzlaboto Porsche dinamiskās šasijas kontroles Sport (PDCC Sport) sistēmu, ietverot Porsche griezes momenta vektorizāciju Plus (PTV Plus) un aktīvo sasveres stabilizāciju, kā arī jauno elektromehānisko stūrēšanas sistēmu. Integrētā 4D šasijas kontroles sistēma reālajā laikā analizē un sinhronizē visas šasijas sistēmas un optimizē jaunā Panamera veiktspēju, atrodoties uz ceļa. Porsche arīdzan ienes sporta automašīnas stūrēšanas precizitāti un vadāmību Gran Turismo automašīnu klasē ar aizmugurējo stūrējamo asi, kas arī ir jauna un aizgūta no 918 Spyder un 911 Turbo modeļiem. Uzlabota arī bremzēšanas veiktspēja.

Nākamās paaudzes atbalsta sistēmas

Panamera ir aprīkots ar daudzām standarta un izvēles atbalsta sistēmām, kas padara braukšanu daudz ērtāku un drošāku. Vissvarīgākās jaunās sistēmas ietver nakts redzamības atbalsta sistēmas, kas izmanto termālo attēlveidošanas kameru, lai uztvertu cilvēkus un lielus dzīvniekus, un attēlo izceltu brīdinājuma indikatoru kabīnē. Ja tiek atlasīti jaunie izvēles LED matricas priekšējie lukturi ar 84 attēla punktiem, cilvēki ārpus priekšējo lukturu tuvo gaismu diapazona arī tiek īslaicīgi izgaismoti, ja viņi atrodas aprēķinātajā braukšanas koridorā, ļaujot vadītājam reaģēt vēl ātrāk. Jaunais nakts redzamības atbalsts ir viena no atbalsta sistēmām, kas palīdz savlaikus izvairīties no kritiskām situācijām. Jaunais Porsche InnoDrive, kas ietver adaptīvo kruīzkontroli, piedāvā uz ceļa sevišķi tālu skatu uz priekšu. Pamatojoties uz navigācijas datiem, kā arī radaru un video sensoru signāliem, tas aprēķina un aktivizē optimālo paātrinājumu un palēninājuma ātrumu, kā arī pārnesumu atlases un braukšanas pēc inerces fāzes nākamajiem trim kilometriem. Tādējādi šis elektroniskais otrais pilots automātiski ievēro līkumus, nogāzes un ātruma ierobežojumus.

Jaunie motori detaļās: vairāk jaudas, lielāka degvielas ekonomija

Jauni, jaudīgi un degvielu taupoši: Panamera V6 un V8 turbo motori. Un tiem visiem ir īpaša kopīga konceptuāla dizaina iezīme, kas motoru izstrādātāju žargonā ir zināma kā „ar karstajām pusēm uz iekšu”. Tulkojumā tas nozīmē, ka Panamera motoru turbokompresori ir centrāli integrēti cilindru bloku V daļā. Šis centrālais turbo izkārtojums sniedz vairākas priekšrocības: motori ir kompaktāki, un tas nodrošina zemāku novietošanas pozīciju. Tam savukārt ir pozitīva ietekme uz transportlīdzekļa smaguma centru. Mazais attālums starp diviem turbokompresoriem un sadegšanas kamerām veido spontānu droseles reakciju. Motora reakciju var turpmāk palielināt, izmantojot izvēles Režīma slēdzi ar sporta reakcijas pogu. Režīma slēdzis, kas pirmoreiz tika ieviests Porsche 918 Spyder, ir intuitīvi darbināms rotējošs gredzens uz stūres rata, ko var izmantot, lai aktivizētu vienu no četriem braukšanas režīmiem (Normal, Sport, Sport Plus vai Individual). Sporta reakcijas poga atrodas slēdža centrā. To var izmantot, lai atbrīvotu Panamera maksimālo jaudas potenciālu ar vienu pogas spiedienu.

Sākotnēji Panamera Turbo ir visjaudīgākais benzīna motors modeļu sērijā. Tā 4,0 litru divturbīnu V8 motori attīsta 404 kW/550 ZS (pie 5 750 apgriezieniem minūtē) un maksimālo griezes momentu 770 Nm (starp 1 960 un 4 500 apgriezieniem minūtē). Tam ir par 30 ZS vairāk jaudas nekā iepriekšējam modelim, un tā maksimālais griezes moments ir palielināts līdz 70 Nm. Astoņu cilindru motors paātrina Panamera Turbo līdz 100 km/h 3,8 sekundēs; ar Sport Chrono pakotni sprinta laiks ir nieka 3,6 sekundes. Porsche var sasniegt ātrumu līdz 306 km/h. Šie iespaidīgie rādītāji ilustrē to, cik viegli motors spēj dzīt uz priekšu Panamera ar savu nieka 3,6 kg/ZS attiecību. Šie izcilie veiktspējas rādītāji kontrastē ar zemākajiem kombinētā degvielas patēriņa rādītājiem, kas pie 9,3 – 9,4 l/100 km ir par 1,1 l/100 km mazāk nekā iepriekšējam modelim (Eiropas jaunais braukšanas cikls jeb NEDC). Šie rādītāji ir pielīdzināmi 212 – 214 g/km CO2 emisijai.

Porsche izmanto kompleksos divu spirāļu turbokompresorus, lai ar saspiestu gaisu apgādātu sadegšanas kameras. Divi pretējā virzienā rotējošie kompresori rada maksimālā griezes momenta rādītājus pie ļoti zemiem motora apgriezieniem. Panamera Turbo ir arī pirmais Porsche modelis, kas aprīkots ar jaunu adaptīvo cilindru kontroli tā motorā. Daļējas slodzes režīmā sistēma īslaicīgi un nemanāmi pārvēršas no astoņu cilindru par četru cilindru motoru. Tas samazina degvielas patēriņu līdz 30 procentiem atkarībā no jaudas patēriņa četru cilindru fāzēs.

Panamera 4S 2,9 litru V6 divturbīnu motors attīsta maksimālo ātrumu līdz 324 kW/440 ZS (par 20 ZS vairāk nekā iepriekšējā modelī); tas jau ir sasniedzams pie 5 650 apgriezieniem minūtē. Starp 1 750 un 5 500 apgriezieniem minūtē jaunais sešu cilindru motors nodrošina dzenošos tiltus ar 550 Nm (par 30 Nm vairāk). Panamera 4S spēj sasniegt 100 km/h tikai 4,4 sekundēs (4,2 sekundēs ar Sport Chrono pakotni). Ar maksimālo ātrumu 289 km/h šis Porsche modelis var sasniegt arī 300 km/h atzīmi. NEDC kombinētais degvielas patēriņš ir 8,1 – 8,2 l/100 km (184 – 186 g/km CO2). Salīdzinot ar pirmās paaudzes Panamera 4S, šis modelis nodrošina degvielas ekonomiju līdz 1,0 l/100 km vai vienpadsmit procentiem.

Tāpat kā Panamera Turbo astoņu cilindru motors, arī Panamera 4S sešu cilindru motoram ir benzīna tiešās iesmidzināšanas inžektori, kas ir novietoti sadegšanas kamerā. Šis inžektoru novietojums piedāvā optimālu sadegšanu, maksimālu efektivitāti un ļoti labu motora reakciju. 4S un Turbo modeļus raksturo arī izcili pilnvērtīgā un autentiskā skaņa.

Jaunais Panamera modelis tiek laists klajā ar jaunu astoņu cilindru dīzeļmotoru, pirmoreiz apvienojot ar pastāvīgo pilnpiedziņu. Līdz šim visjaudīgākās ar dīzeli darbināmās Porsche ražotās automašīnas jauda sasniedz 310 kW/422 ZS (pie 3 500 apgriezieniem minūtē) un iespaidīgais maksimālais griezes moments ir 850 Nm, kas ir konstants motora apgriezienu amplitūdā no 1 000 līdz 3 250 apgriezieniem minūtē. Ar maksimālo ātrumu 285 km/h Porsche Panamera 4S Diesel šobrīd ir pasaulē ātrākais sērijauto ar dīzeļmotoru. Gran Turismo spēj sasniegt 100 km/h atzīmi 4,5 sekundēs (4,3 sekundēs ar Sport Chrono pakotni). Tas kontrastē ar kombinēto degvielas patēriņu, kas sastāda 6,7 – 6,8 l/100 km (176 – 178 g/km CO2).

Dīzeļa modelim ir arī divturbīnu kompresija ar centrālo turbīnu izkārtojumu. Taču tā augstspiediena degvielas padeves motors (2 500 bāru maksimālais iesmidzināšanas spiediens) ir aprīkots ar secīgo turbopūti. Tas ļauj motoram darboties kā divturbīnu vai vienas turbīnas motoram atkarībā no darba stāvokļa. Pie zemiem līdz vidējiem motora apgriezieniem visas izplūdes gāzes plūsma tiek virzīta tikai caur diviem turbokompresoriem, kas uzlabo droseles reakciju. Citādi pasīvais otrais turbokompresors neaktivizējas, līdz motora apgriezieni nesasniedz 2 700 apgriezienus minūtē vai vairāk. Abiem turbokompresoriem ir mainīga turbīnas ģeometrija (VTG) — princips, kas ir jau pazīstams no 911 Turbo modeļa.

Jaunā dizaina detaļas: vēl dinamiskākas proporcijas

Panamera eksterjera raksturs līdz ar otrās paaudzes pirmsākumu ir padarīts asāks. Tas balstās uz ļoti dinamiskām proporcijām. Jaunais Panamera ir 5 049 mm (+34 mm) garš, 1 937 mm (+6 mm) plats un 1 423 mm (+5 mm) augsts. Par spīti nelielajam augstuma palielinājumam, četru durvju automašīna izskatās daudz zemāka un garāka. Tas noticis, galvenokārt pateicoties samazinātajam augstumam pasažieru nodalījuma aizmugurē (samazināts par 20 mm), taču saglabājot nemainīgi labu gabarītaugstumu. Tas pilnībā izmaina automašīnas kopējo izskatu. Garenbāze ir palielināta par 30 mm līdz 2 950 mm; arī tas pagarina automašīnas proporcijas. Priekšējie riteņi tika pavirzīti uz priekšu, samazinot priekšējo pārkari un padarot prestižo izmēru – attālumu starp priekšējo statni un priekšējo asi – vēl lielāku. Aizmugurējās daļas pārkare ir garāka, piešķirot automašīnai spēcīgu izskatu.

Panamera audzis platumā tikai par sešiem milimetriem, taču liekas, ka tie ir vairāki centimetri. Šāds efekts ir panākts, pateicoties tādiem papildinājumiem kā A-formas gaisa savācējs, kas paplašina malas un veido pavisam jaunu priekšējās daļas dizainu. Tajā pašā laikā precīzi izstrādātais šķērsstienis radiatora režģī izceļ automašīnas platumu. Bultas formas motora pārsegs virza šo vizuālo efektu tālāk uz priekšu un zemāk nekā līdz šim, pateicoties izteiksmīgi iezīmētajam pārsega izvirzījumam, kura līnijas tagad iesniedzas buferī. Priekšpuses apakšdaļa padarīta izteiksmīga, pateicoties jaunajai kompaktajai motoru konstrukcijai transportlīdzekļa koncepcijā. Pa kreisi un pa labi no pārsega izvirzījuma pārsegs saplūst ar stingrākiem priekšējo spārnu izliekumiem — tā ir tipiska Porsche dizaina iezīme. Tāpat pārliecinātību izstaro LED priekšējo lukturu izskats ar to četru punktu LED dienas braukšanas gaismām, kas pieejamas trīs versijās.

Jaunās virsbūves daļas, tādas kā pārsegs, bagāžas nodalījums, jumts un spārni, ir pilnībā veidotas no alumīnija, un tās akcentē sporta automašīnas siluetu vairāk nekā jebkad agrāk, pateicoties tās dinamiskajai jumta līnijai. Aizmugurējā daļā jumta līnija pārvēršas par harizmātisko Porsche plūdlīniju — īpašām līnijām, kas grezno visas zīmola kupejas. Divas precīzi nostrādātas malas uz jumta sānu līnijas vizuāli pazemina silueta smaguma centru. Arī sānu logu izskats ticis pārveidots: to vizuāli nepārtrauktā virsma kopā ar to līnijām automašīnas aizmugurējā daļā rada stilistisku līdzību Porsche 911. Durvis un spārni raksturo trīsdimensionalitāti, gaismai atstarojot uz to izliektajām un ieliektajām virsmām un radot muskuļu saspringuma iespaidu. Neatņemamas dizaina sastāvdaļas ir gaisa izplūdes atveres aiz priekšējiem riteņiem. Spēku izstaro arī riteņu arku izliekumi. Lielās arkas nodrošina vietu 19 collu (4S/4S Diesel), 20 collu (Turbo) un izvēles 21 collas kaltie diski.

Fakts, ka Panamera ir četru durvju kupeja un ne tradicionālais sedans, ir skaidrāk izprotams, raugoties tieši no aizmugures nekā no jebkura cita skatupunkta. „Siltumnīcu”, kas sastāv no jumta, jumta statnēm, logu virsmām, atbalsta spēcīga un plata plecu sekcija. Neapšaubāmi Panamera, pilnīgi noteikti sporta automašīna. Visredzamākās sastāvdaļas, kas identificē aizmugurējo daļu, nepārprotami ir trīsdimensiju LED aizmugurējās gaismas ar integrētajām četru punktu bremžu gaismām. Aizmugurējās gaismas ir savstarpēji saistītas ar šauru LED līniju. Visi šie elementi kopā veido nekļūdīgu nakts dizainu. Nemanāmi un eleganti integrēts bagāžas nodalījumā, kas aprīkots ar elektrisko atvēršanas un aizvēršanas funkciju kā standartu, ir izvirzāms aizmugurējais spoilers, kas tagad ir izpildīts virsbūves krāsā. Panamera Turbo spārni sadalās, tam izvirzoties, tādējādi iegūstot papildu virsmas platību. Automašīnas aizmugurējo daļu nobeidz difuzors, kurā pa kreisi un pa labi integrētas izplūdes sistēmas dubultās nerūsējošā tērauda izpūtēja caurules. Panamera 4S un 4S Diesel var atpazīt pēc to apaļajām izpūtēja caurulēm, savukārt Panamera Turbo ir trapecveida izpūtēja cauruļu dizains.

Porsche darbības filozofija — nākotnē balstīta interpretācija

Jaunais Panamera piedāvā pilnīgi jaunu interjera dizainu. Daudzās zonās klasiskās funkcijas pogas aizvieto skārienjutīgās virsmas, un augstas izšķirtspējas displeji saplūst ar interjeru. Luksusa klases sedanu segmentā Porsche interjera digitalizācija, kas aizsākās ar 918 Spyder, ir sasniegusi nākamo attīstības pakāpi līdz Panamera jaunajai Porsche Advanced Cockpit formai. No sporta automašīnām tipiskās zemā sēdekļa pozīcijas vadītāji redz ne tikai fascinējošo ainavu, kas ietver automašīnas priekšpuses spārnus un pārsega izvirzījumu, bet arī 7 collu displejus, kas novietoti tieši braucēja redzeslokā ideālai ergonomikai. Starp šiem diviem displejiem atrodas tahometrs, kas joprojām ir analogais instruments. Tajā pašā laikā ātrumu pārslēgšanas konsole starp vadītāju un priekšējo pasažieri ir vadāma ar nākamās paaudzes Porsche komunikācijas sistēmas (PCM) 12,3 collu skārienjutīgā ekrāna palīdzību. Vadītājs un priekšējais pasažieris var individuāli konfigurēt šo displeju. Protams, sekojošās funkcijas ir integrētas PCM: tādi papildinājumi kā tiešsaistes navigācija, tiešsaistes Porsche Connect funkcijas, viedtālruņu integrācija caur Apple Car Play un jauna balss kontroles sistēma, kas atbild uz dabīgo balss ievadi. PCM zona ar savu augstvērtīgo augstas izšķirtspējas displeju harmoniski saplūst ar viduskonsoles melnā paneļa apveidu ar PDK automātisko ātrumu pārnesumu pārslēga sviru. Jaunais kontroles panelis ar skārienjutīgiem slēdžiem viduskonsolē nodrošina intuitīvu dažādu funkciju kontroli. Pat centrālās gaisa ventilācijas restes tiek elektriski pielāgotas, izmantojot skārienjutīgos slīdņus. Aizmugures pasažieri var kontrolēt gaisa kondicionēšanas un informatīvās izklaides funkcijas, izmantojot izvēles četru zonu automātisko klimata kontroles sistēmu.

Turklāt Porsche Panamera piedāvā labāko jebkura luksusa klases modeļa izkārtojuma maināmību, padarot to praktisku ikdienas lietošanai ar aizmugures sēdekļu atzveltņu nolocīšanas attiecību 40:20:40 (495 līdz 1 304 litriem bagāžas kapacitātes). Panamera komforta līmeņa pacelšanu pavisam jaunā līmenī veicina jaunās aprīkojuma iespējas, tādas kā panorāmas slīpā jumta lūka, masāžas sēdekļi, apkārtējais apgaismojums un 3D augstākās kvalitātes Burmester skaņas sistēma.

Jauno Porsche Panamera var pasūtīt jau tagad. Panamera 4S cena Latvijā, sākot ar 94 800 eiro, neieskaitot PVN. Panamera 4S Diesel cena, sākot ar 98 100 eiro, un Panamera Turbo, sākot ar 128 400 eiro

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.