Vācu izdevums Autobild ievietojis rakstu par kādu 2002.gadā iegādātu VW Passat B5, kas savam īpašniekam, Dominikam Šrepferam, gandrīz nemainīgi nokalpojis 14 gadus. Šajā laikā nobraukti 1,3 miljoni kilometru, tiesa – ne bez problēmām.
Tumšzilais Volkswagen Passat Variant B5 aprīkots ar 100 Zs jaudīgu 1,9 litru TDI dīzeļdzinēju un četru pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Sākumā īpašnieks bijis nemierā ar motora darbību, taču drīzumā viņš atklājis “pareizo braukšanas stilu” un pārsvarā pārvietojies ar ātrumu 140 km/h. Rezultātā vidējais degvielas patēriņš no 8 litriem uz 100 km nokrities līdz sešiem ar pusi.
Pirmā nopietnā remonta laikā tika veikta degvielas sprauslu nomaiņa (nobraukto km skaits nav zināms), tad sekoja turbīnas maiņa (pavisam 4 reizes), bet pie noskrējiena 527 000 km nācās remontēt motora cilindru galvu.
Pirmo reizi ātrumkārbu nomainīja, kad “Passat” bija noskrējis 172 000 km. Otrais agregāts nokalpoja vien 350 km, taču trešais ir rekordists – tas darbojas labi un kalpo vēl šodien.
Īpašnieks sūdzas par rūsu, kas sagrauzusi daļu durvju un nesaudzē pat jumtu. Toties par piekari – tikai labi vārdi – bez nopietnas iejaukšanās tā izturējusi vairāk nekā miljonu kilometru. Viņš atzīmē, ka šāds nobraukums ir sasniedzams un nav tā, ka “mašīna izjūk gaitā” – tikai nepieciešams regulāri veikt apkopes un uzmanīt tās tehnisko stāvokli. Ar auto mazgāšanu Šrepfers neaizraujas, darot to reizi gadā – pavasarī, kad jātiek vaļā no ziemas sāls.
No Šrepfera rekordiem jāatzīmē 2011.gads, kad universāla noskrējiens 12 mēnešos sasniedza 128 501 km, savukārt kādā aprīļa dienā reiz tika nobraukts 1770 km.
Pa šo laiku Šrepferam bijuši arī citi auto – 2007.gadā tika iegādāts B5 pēctecis, taču pēc 300 000 km īpašnieks no tā šķīrās. Bija arī Škoda Superb, taču pēc smagas avārijas to nācās norakstīt.
Šobrīd atkal iegādāta “Škoda Superb,” kas ar 40 000 km nobraukumu gadā vēl ir “gluži kā jauna”.
Foto: ekrānšāviņš