Ford tendenču pārskats liecina, ka patērētāji ir krustcelēs un sākuši izvērtēt pasauli no jauna, arī Latvijā novēro izmaiņas

Nebijušu pārmaiņu un nedrošības apstākļos izstrādātais Ford tendenču pārskats liecina, ka patērētāji ir krustcelēs un sākuši izvērtēt pasauli no jauna, arī Latvijā novēro izmaiņas

Iespējams, dinamiskākā transporta nozares laika progresīvākajā brīdī klienti ir nonākuši krustcelēs. Pārmaiņas ir vienīgais pastāvīgais lielums, jo pasaule nepārtraukti pārveidojas. Laikā, kad priekšplānā un uzmanības centrā ir patiesība un atbildība, lielākā daļa patērētāju piekrīt, ka vēl nekad nav bijis tik grūti iegūt precīzu un uzticamu informāciju. Patērētāji pārvērtē savas prioritātes, mainot to, kā tiek definēta labklājība, uztvertas materiālās vērtības un izmantots laiks.

„Looking Further with Ford 2017“ („Raugoties nākotnē ar Ford 2017“) tendenču pārskatā Ford kompānija ņēma vērā ar automobiļu rūpniecību nesaistītās izmaiņas sabiedrībā, lai vairotu informētību un veicinātu savu uzņēmējdarbību. Tehniskajā, ekonomiskajā, vides un politiskajā jomā gūtie ieskati ļauj uzņēmuma ekspertiem izpētīt, kā var izmantot uzticību, attiecības, tehniku un inovācijas, lai radītu jēgpilnus transportlīdzekļus un pakalpojumus, kas patērētāju acīs palielinātu vērtību.

Kā apgalvo Ford pasaules tendenču un nākotnes plānošanas vadītāja Šerila Konelija, nevar noliegt faktu, ka izmaiņas ierastajā kārtībā šobrīd ir realitāte. „Fascinējoši ir tas,“ viņa apgalvo, „kā Ford pielāgojas un ievieš jauninājumus, kopumā piedāvājot klientiem un sabiedrībai reālus veidus, kā piepildīt savas mobilitātes vajadzības un galu galā savu ikdienas dzīvi.“

Galvenie patērētāju secinājumi

Izmaiņu tempiem un apmēram pieaugot nepieredzētos veidos, patērētāji pārdomā savas vērtības, attieksmi, uzvedību un prioritātes, lielāku uzmanību pievēršot tam, lai zīmoli būtu pārskatāmi un uzticami un darbotos gan indivīdu, gan sabiedrības interesēs kopumā. Galvenie šā gada pārskata secinājumi ir šādi:

• Pievēršot lielāku uzmanību patiesumam un pārskatāmībai, aptuveni divas trešdaļas pieaugušo visā pasaulē apgalvo, ka vēl nekad nav bijis tik grūti iegūt objektīvu informāciju. Tā kā informācija var būt pretrunīga, patērētāji, izdarot izvēli, nonāk dilemmas priekšā, sastopoties ar pretrunīgām izvēles iespējām.
• Veidot attiecības, kuru pamatā ir uzticība, nekad nav bijis tik sarežģīti – uzticības veidošanai tiek piedēvēta vislielākā vērtība.
• Kopumā patērētāji arvien vairāk uzskata sevi un citus par atbildīgiem, lai izdarītu pareizos lēmumus sabiedrības labā.
• Kopumā patērētāji rod prieku mazākās lietās un biežāk izmanto iespēju saņemt piekļuves pakalpojumus, nevis iegādāties.
• Ārkārtīgi plašā izvēle tirgū ietekmē attieksmi pret saistībām.
• Pasaulē, kas ir balstīta uz pieprasījumu, pacietībai vairs nav tik liela vērtība. Tagad ir vairāk veidu, kā efektīvi pavadīt laiku, neuzskatot to par „izšķiestu“.

Skatoties atpakaļ un domājot uz priekšu

Ford tendenču pārskata jubilejas izdevumā ir izceltas trīs pagātnes tendences, kas turpina ietekmēt patērētāju rīcību mūsdienās, vienlaikus iezīmējot septiņas aktuālas un pieaugošas nākotnes tendences.

Joprojām aktuālas tendences
1. Uzticība ir jaunā klasika (2013. gads): ja kādreiz patiesība bija neapstrīdama, to arvien vairāk būtiski ietekmē uztvere un stiprina līdzīgi domājošu cilvēku uzskati.
2. Sievietes lomas robežas (2014. gads): sievietes lomai ir kļuvusi svarīgāka, izmaiņas demogrāfijā maina dinamiku mājsaimniecībās un darba tirgū, un visā visumā sievietes un vīrieši turpina mainīt priekšstatus par dzimumu lomām un pienākumiem.
3. Bažas par ilgtspējību (2014. gads): postoši plūdi, iznīcinošs sausums, netīrs ūdens un strīdi — bažas par pasaulē vērtīgāko resursu turpina augt, patērētājiem arvien vairāk apzinoties savu lomu ūdens izmantošanā.

Mikrotendenču pārdomāšana
1. Labā dzīve 2.0: lielāks ne vienmēr ir labāks, un ne vienmēr var likt vienādības zīmi starp materiālajām vērtībām un laimi. Patērētāji rod prieku mazākās lietās, par „labu“ uzskatot ne tikai to, kas kādam pieder, bet arī sajūtas un garīgās vērtības.
2. Labi pavadīts laiks: pasaulē, kas balstīta uz pieprasījumu, punktualitāte ir izzūdoša vērība un prokrastinēšanai var būt liels spēks. Ierastie uzskati par laiku un ar to saistītajiem noteikumiem bieži vien tiek gāzti.
3. Izvēles dilemma: pateicoties internetam, patērētāji saskaras ar ārkārtīgi plašu izvēli, kas ietekmē viņu attieksmi pret saistībām. Produkti un pakalpojumi tiek pielāgoti „izmēģinātāju sabiedrībai“, kas iegādes vietā dod priekšroku izmēģināšanai.
4. Tehnoloģijas virpulis: vai tehnoloģija uzlabo mūsu dzīvi vai degradē to? Daudzējādā ziņā tehnoloģija ir padarījusi dzīvi daudz ērtāku un efektīvāku, taču patērētāji ir sākuši cīnīties ar tās tumšo pusi — no nespējas koncentrēties uz lietām un spēju saglabāšanas līdz rīkiem, kas dara lietas cilvēku vietā.
5. Pārmaiņu atbalstīšana: desmitiem gadus ilgi atbildība tika dalīta starp indivīdiem un iestādēm. Bet kam patiesībā tagad ir labākā iespēja un ietekme ko mainīt?
6. Vecāku slazds: kādreiz bija tikai viens veids, kā uzaudzināt bērnu. Tagad, pieaugot audzināšanas veidu dažādībai, arī attieksme pret to mainās, taču vecāki ir atvērtāki un izpalīdzīgāki, runājot par audzināšanas grūtībām, tādēļ meklē līdzīgi domājošos, kas viņus saprot un dod padomus.
7. Sabiedrības saites: mūsdienās sabiedrībai ir dažādas formas un izmēri — pilsoņi, izglītotāji, ekonomiskie līderi un valdības darbojas saskaņotā veidā, lai veidotu sabiedrības, kuru pārstāvji saskata mērķi un cerību.

Ieskati, kas veicina pozitīvas pārmaiņas

Tā kā Ford paplašinās ne vien kā autobūves, bet arī kā mobilitātes uzņēmums, tas saglabā savu apņēmību mainīt pasauli — kā jau darījis to vairāk nekā 100 gadus. Tajā pašā laikā uzņēmums turpina koncentrēties uz jauniem veidiem, kā padarīt cilvēku dzīves labākas — neatkarīgi no tā, vai viņi vēlas savā īpašumā automobili vai nē.

Konelija stāsta, ka pēdējo piecu gadu laikā, kopš Ford publicē ikgadējo mikrotendenču sarakstu, būtiskas izmaiņas ir palīdzējušas virzīt attīstību pozitīvā virzienā. „Mūs iedvesmo radošums un uzņēmēju gars, kas veicina inovācijas tirgū,“ viņa saka. „Tas dod mums cerību par nākotnes izredzēm.“
Inchcape Motors Latvia mārketinga vadītāja piekrīt Ford Motors kompānijas novērojumiem un norāda, ka ir mainījusies iedzīvotāju attieksmē pirkuma izvēlēs veikšanā un to, protams, ietekmē tas, ka šis ir interneta laikmets: “Laikā, kad gandrīz katram ir iespēja piekļūt sociālajiem tīkliem, ikviens publiski izteiktais viedoklis un komentārs izplatās vēl nebijušos ātrumos, ne vienmēr patērētājiem ir iespēja pārbaudīt paustā viedokļa patiesumu praksē. Tas vienlaikus gan atvieglo, gan rada sarežģījumus iedzīvotāju prioritāšu skalas veidošanā, kā arī lēmumu pieņemšanas praksē. Patērētāji nereti izlasa tikai virsrakstu, neatvērot pamattekstu, kas arī būtiski samazina viedokļa vērtību un patiesumu. Virsrakstu izmantošana, kuru primārā funkcija ir tikai uzmanības piesaistīšana, šobrīd ir ļoti izplatīta. Cilvēki izdara secinājumus tikai virspusēji iepazīstoties ar teksta būtību. Tas ļauj viegli ietekmēt un uzspiest subjektīvu viedokli. ”

Foto: iAuto.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.