Renault-Nissan alianse ievērojami paaugstinājusi 2016. gada vispasaules pārdošanas rezultātus līdz pat 9.96 miljoniem transportlīdzekļu.
Grupa arī pastiprināja savas līderpozīcijas bez-izmešu transportlīdzekļu segmentā ar kumulatīvās pārdošanas rezultātu- 425,000 ETL, kopš Nissan LEAF izlaišanas 2010. gadā, kam sekoja Renault ZOE modelis.
Alianses pārdošanas rādītājos redzams, ka Mitsubishi Motors izdevies pārdot 934,013 transportlīdzekļus visā pasaulē. Mitsubishi Motors pievienojās aliansei pagājušajā rudenī, nopērkot 34 % lielu Nissan kapitāla daļu uzņēmumā.
“Kombinācija, kas sastāv no Nissan, Renault grupas un Mitsubishi Motors, radījusi jaunu spēku vispasaules autoindustrijā” saka Nissan valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Karloss Gosns. Šīs partnerības, kas iesākās pirms 18 gadiem, stiprās puses ļāva mums saglabāt līderpozīcijas bez-izmešu transportlīdzekļu segmentā un veicināt jauninājumus nākotnes transportlīdzekļiem.”
Alianses zīmoli ir ražojuši vienu no katrām 9 automašīnām, kas pārdotas visā pasaulē pagājušajā gadā.
Renault grupas pārdošanas rezultāti uzlabojušies par 13.3 procentiem, kas ir 3,182,625 transportlīdzekļi 2016. gadā “Drive the change” plāna ietvaros pēdējā gada laikā. Tas iezīmēja ceturto gadu pēc kārtas ar pārdošanas pieaugumu (ar rekordlielu gadu-no-gada pieaugumu par 374,000 vienībām).
Gan Renault, gan Dacia zīmoliem bija rekordgads pārdošanas apjomu ziņā, un Renault Samsung Motors apjomi ir palielinājušies par 38.8 procentiem. Tirgus daļas un pārdošanas apjomi ir palielinājušies visos reģionos, Renault zīmolam ieņemot 2. vietu Eiropā.
Nissan Motor pārdevusi rekorda skaitu 5,559,902 vieglās un kravas automašīnas visā pasaulē, kas ir pieaugums par 2.5 procentiem. ASV un Ķīnā kompānija sasniedza pārdošans pieagumu atbilstoši par 5.4 procentiem un 8.4 procentiem, uzstādot jaunus rekordus abos tirgos. Infiniti pārdeva vairāk kā 230,00 automobiļu, kas ir par 7 procentiem vairāk nekā iepriekšējā gadā. Decembrī vien Infinity pādevis 27,200 transportalīdzekļus, kas ir 18% pieaugums salīdzinot ar pagājušo gadu.
Mitsubishi Motors pārdeva 934,013 automašīnas visā pasaulē, kas ir kritums par 13 procentiem. Pārdošanas apjomi pieauga ASV un Austrālijā, taču tie kritās Brazīlijā, Krievijā un Tuvajos Austrumos. Japānas pārdošanas apjomus ietekmēja zemāka patērētāju uzticība attiecībā uz degvielas patēriņa jautājumu.
Caur Nissan partnerību ar Mitsubishi Motors, Nissan cer sasniegt sinerģijas priekšrocības, kas vērtas 24 miljardus jenu 2017. fiskālajā gadā, sasniedzot 60 miljardus jenu 2018. fiskālajā gadā un arī turmpāk. Ieguvumi veicinās palielinātu peļņu par vienu akciju, kas varētu būt 4 jenas par vienu akciju 2017. fiskālajā gadā un 10 jenu par vienu akciju 2018. fiskālajā gadā- virs jebkura peļņas pieauguma, kas saistīts ar Nissan akciju daļu Mitsubishi Motors.
AVTOVAZ, kas pārdod trasportlīdzekļus zem LADA zīmola, pārdeva 284,807 vienības. Kopā Renault-Nissan alianse un AVTOVAZ pārdeva vienu no ikkatriām trim automašīnām Krievijā.
Noturīga līdera pozīcija elektrisko transportlīdzekļu segmentā
2016. gada laikā Renault-Nissan alianse kumulatīvi pārdevusi 424,797 elektromobiļus, iegūstot neapstrīdamu līdera pozīciju starp transportlīdzekļiem, bez izmešiem.
Nissan LEAF pirmais plaši izplatītais, masu tirgum paredzētais ETL, joprojām ir pasaulē vispārdotākais ar vairāk nekā 250,000* pārdotām vienībām kopš tā izlaišanas 2010. gada decembrī.
Papildu LEAF modelim, Nissan pārdod arī e-NV200, kas ir vieglais komerctransportlīdzeklis- pārdošanā kopš 2014. gada galvenokārt Eiropā un Japānā.
Renault grupa visā pasaulē kopš 2011. gada pārdevusi vairāk kā 112,000 elektrisko transportlīdzekļu, tajā skaitā Renault ZOE, Kangoo Z.E. Fluence Z.E., the SM3 Z.E. un Twizy.
Pagājšgad Renault bija Eiropas ETL tirgus līderis, ar pārdošanas apjomiem augšup par 11 procentiem, kas ir par 25,648 vienībām (neskaitot Twizy). No visiem ETL vispirktākais bija ZOE (21,735 vienības). Renault Pro+ nesen izziņoja divu jaunu elektrisko komerctransportlīdzekļu pievienošanos klāstam: New Kangoo Z.E. un Master Z.E.
2016. gadā, Renault-Nissan alianse, ieskaitot Mitsubishi Motors i-Miev sēriju, pārdevusi 94,265 elektriskos transportlīdzekļus, kas ir pieaugums vairāk nekā par 8 procentiem kopš 2015. gada.
Foto: iAuto.lv