Kad arvien aktuālāks kļūst jautājums par alternatīvu enerģijas avotu izmantošanu ikdienā, arī arvien vairāk autoražotāji veic eksperimentus, kur lielāka loma ir elektroenerģijai. To dara arī autoražotājs “Volkswagen”, kura modeļu klāstā jau ir gan modeļi, kas darbojas tikai ar elektrību, gan tādi, kur elektrodzinējs ir tandēmā ar benzīna dzinēju. Šāds “Plug-in” hibrīds ir arī “Passat GTE”.
Volkswagen Passat GTE Foto: iAuto.lv
“Passat” modelis Latvijā izraisa daudz dažādas asociācijas, ņemot vērā tā vēsturi astoņās paaudzēs. Interesanti, ka katra šī modeļa paaudze spēj izdzīvot vairākas dzīves – sākotnēji kā vidēja līmeņa uzņēmuma vadītāja limuzīns, tad kā ērts ģimenes automobilis un visbeidzot kā praktisks palīgs dažādos lauku darbos. Ņemot vērā šī automobiļa popularitāti, topošajiem un pastāvīgajiem “Passat” pircējiem ir skaidrs, ko no tā sagaidīt un kāds tas būs, pat ja iznāk jauns modelis. Iespējams tāpēc “Volkswagen” lieki necenšas veikt kādus radikālus eksperimentus, jo cilvēki nesapratīs. Bet viens eksperiments tomēr ir – “Passat GTE”.
Volkswagen Passat GTE Foto: iAuto.lv
“Passat GTE” tehniskie dati:
- Iekšdedzes dzinējs: 1.4 TSI, benzīns
- Iekšdedzes dzinēja jauda: 115 kW/156 Zs
- Elektromotora jauda: 85 kW/115 Zs
- Sistēmas kopējā jauda: 160 kW/218 Zs
- Griezes moments: 400 Nm
- Pārnesumkārba: divsajūgu pārnesumkārba “DSG-6”
- CO2 izmeši: 38 g/km
- Pašmasa/pilna masa: 1722 kg/2200 kg
- Garantija: automašīnai 5 gadi/100 000 km, augstsprieguma baterijai 8 gadi/160 000 km
Volkswagen Passat GTE Foto: iAuto.lv
Minimālas izmaiņas izskatā
Jau kādu laiku esam pieraduši pie aktuālās “Passat” paaudzes (B8), kas tiek ražota jau kopš 2014. gada. “Passat GTE”, kas pieejams kopš 2015. gada, nav nekas revolucionārs, tomēr ir pāris atšķirības, kas to izceļ no ‘parasto’ “Passat” vidus. Būtiskākais ir priekšējais buferis, kurā tradicionālie miglas lukturi ir aizstāti ar simpātiskām, ieliektām LED dienasgaismu līnijām. “GTE” priekšpusi rotā zila dekoratīva līnija starp dekoratīvo režģi un dzinēja pārsegu, kā arī priekšpusē, aizmugurē un sānos zilie “GTE” burtiņi vēstīs par to, ka šim auto ‘nav kaut kas riktīgi’. Aizmugurē horizontālā trapeces formā veidoti dekoratīvie izpūtēja uzgaļi, un iespaidīgi ir 18” “Monterey” vieglmetāla diski.
Volkswagen Passat GTE Foto: iAuto.lv
Standartā “Passat GTE” ir “Urbano Gray” pelēkā krāsā, bet par papildus samaksu var iegūt automobili “Pure White” baltā krāsā, vai “Oryx Whyite” baltā perlamutra krāsā. Tas pieejams gan ar sedana, gan universāla virsbūvi.
Ērti sēžot jebkurā vietā
Atverot durvis, pārsteigumā jāatkāpjas un vēlreiz jānopēta, vai tas tiešām ir “Passat”, jo ar gaišu “Alcantra” ādas salona apdari “Passat GTE” ir kļuvis patiesi grezns. Ja līdz šim “Audi” bija salona uzbūves kvalitātes etalons un “Volkswagen” vairāk atradās ēnā, tad “Passat GTE” lieliski pierāda, ka arī t.s. ‘tautas vāģis’ var būt ‘premium’ pat vidējā klasē. Pēc būtības “GTE” jau standartā ir pieejams bagātīgajā “Highline”, komplektācijā, tomēr pat to ir iespējams aprīkot ar daudz dažādām papildaprīkojuma vienībām. Piemēram, gaišie zamšādas sēdekļi – tie ir stingri, noturīgi, taču ļoti komfortabli. Iespējams saltā ziemas rītā, sēžot virsdrēbēs un gaidot, kad auto uzsils, sēdekļi šķitīs par šauru, bet virsdrēbēs nav taču jāsēž visu laiku. Skaistums gan uzreiz mijas ar praktiskiem jautājumiem – cik bieži šāds salons būs jātīra, it īpaši atkušņa laikā? Protams, “Passat GTE” salons ir pieejams arī tumšās nokrāsās. Norādot, ka šis nav parasts “Passat”, arī automašīnas salonā – durvīs ir iestrādātas dekoratīvas līnijas zilā krāsā, kuras turklāt naktī tiek izgaismotas.
Volkswagen Passat GTE Foto: iAuto.lv
Salona iekārtojums ir skaidrs un pazīstams – elegants, praktisks un ergonomisks. Multimediju centrs, klimata kontroles vadība un pogas ap pārnesumkārbas sviru gan ir atrodamas arī citos “Volkswagen” modeļos, bet oriģināli izskatās garais dekoratīvais ielaidums priekšējā panelī, kas izskatās pēc vienas garas ventilācijas atveres, taču patiesībā sevī slēpj trīs, kā jau ierasts – divas pa vidu, viena pasažierim. Par materiālu uzbūvi un montāžas kvalitāti būtībā nav kur piesieties, ja nu vienīgi melnās klavieru lakas manierē veidotais vadības slēdžu ietvars priekšējā panelī – izskatās eleganti, bet pa lēzeno aizmugures logu vai sāniem krītošā saules gaisma pret to atspīd, žilbinot vadītāju un pasažierus. Sūdzēties varētu arī par zemu novietoto multimediju sistēmas ekrānu, kas novērš pārāk daudz uzmanības no ceļa it īpaši, ja jāvadās pēc iebūvētās navigācijas. Novietojuma domu var saprast – ir atrasts kompromiss starp to, lai skārienjutīgo ekrānu būtu ērti operēt ar roku. To gan atsver digitālais mērinstrumentu panelis aiz stūres rata, kur katrs var pielāgot sev vēlamo attēlojamo informāciju. Tiesa, arī ar to būtu jāiepazīstas pirms braukšanas uzsākšanas, jo ir plašs piedāvāto opciju klāsts.
Volkswagen Passat GTE Foto: iAuto.lv
Iesēžoties aizmugurē ne mirkli nerodas doma, ka būtu par šauru vai kaut kam nebūtu vietas, ja nu īpaši gariem cilvēkiem (>200 cm) jumts varētu sākt kļūt uzmācīgāks. Aizmugurējais dīvains veidots ar divām atsevišķām iedobēm – laikam norāda, ka visērtāk tomēr būs diviem cilvēkiem, taču nav izslēgta arī trešā cilvēka iesēšanās, jo pa vidu atstāta mīksta sēdvirsma. Pateicoties trīs zonu klimata kontrolei, arī aizmugurē sēdošie varēs izvēlēties sev patīkamākos ‘laika apstākļus’. Kā pierādījās eksperimentējot, pat izvēloties diezgan krasas temperatūru atšķirības, “Passat GTE” spēja nodrošināt individuālu klimatu katrā no trīs zonām. Jāuzteic arī tas, ka pat pēc pavadītas nakts -12 grādos, siltais gaiss ventilācijas atverēs parādās diezgan ātri, neliekot ilgi sēdēt cimdos u.c. ziemas apģērbā.
Volkswagen Passat GTE Foto: iAuto.lv
Lieliskie “LED High” lukturi
Tā kā jau standartā “Passat GTE” ir “Highline” apdares versijā, tad bez papildus piemaksāšanas tas būs aprīkots ar plašu klāstu komforta un drošības aprīkojumu – ādas apdare un sēdekļi, 3 zonu klimata kontrole, adaptīvā kruīza kontrole, sadursmju novēršanas un pasažieru aizsardzības sistēmas u.c. (sk. attēlā). Tomēr par daļu īpaši noderīga papildaprīkojuma ir jāmaksā papildus – adaptīvā piekare, LED gaismas, ārkārtas situācijas asistents u.c. Lai arī papildaprīkojums “Passat GTE” sadārdzina no 41 243 EUR (42 275 EUR – universāls), līdz gandrīz 55 000 EUR, ieguvumi ir vērtīgi. Protams, ir arī lietas, bez kurām varētu mierīgi iztikt, piemēram, “Passat GTE” droši vien labi izskatītos ar 17” diskiem (standartaprīkojums), navigāciju varam lietot mobilajā tālrunī, jau ietaupot pāris tūkstošus EUR. Bet ja reiz ar vērienu, tad ar vērienu!
Pavisam noteikti ir vērts apsvērt automātisko dinamisko gaismu “LED High” pievienošanu papildaprīkojuma sarakstā. Baltā tonī spīdošās gaismas nodrošina lielisku redzamību vienmērīgā apgaismojumā, bez spožākām vai tumšākām vietām. Ja ar citu tehnoloģiju gaismām dažbrīd var likties, ka tālās gaismas varētu spīdēt mazliet tālāk, tad “Passat GTE” nebija tādas nepieciešamības. Šī LED sistēma ātri nodrošina to, lai netiktu apžilbināti priekšā vai pretimbraucošie, atstājot tos ēnā – apkārt laukums ir izgaismots, bet tieši virsū ne. Vienīgi automātiskās tālās gaismas ieslēdzas mazliet lēnāk, nekā pieredzēts citos modeļos, kas aprīkoti ar adaptīvajām LED gaismām, taču, reiz iestādot automātisko režīmu, gaismu pārslēgšanas slēdzi brauciena laikā droši var aizmirst.
Volkswagen Passat GTE Foto: iAuto.lv
Vēl viena apsvēršanas vērta papildaprīkojuma opcija ir adaptīvā piekare, ar kuru “Passat GTE” iespējams padarīt par mierpilnu limuzīnu, kuru nesatricinās ne Čaka ielas ielāpi, ne t.s. ‘trepe’ grants ceļos. Turklāt tas ar uzautiem 18” diskiem. Otra puse šai piekarei ir sportiskā rakstura izvilināšanai – ar pogas spiedienu pie pārnesumkārbas sviras, “Passat GTE” gaita kļūst precīzi asa, radot sajūtu, ka auto būtu pielipis zemei. Atkal gribas izkāpt aplūkoties, vai tas ir “Passat” vai kāds mazāka izmēra sporta auto. Tiesa, šādā uzstādījumā jūtams pat sīkākais ceļa nelīdzenums.
Foto: iAuto.lv
Vai hibrīds nozīmē mazāku degvielas patēriņu?
Droši vien auto dīleriem bieži vien ir jāatbild uz šādu jautājumu, ja runa ir par hibrīda automobili. “Passat GTE” gadījumā uz šo jautājumu viennozīmīgu atbildi ir grūti sniegt. Hibrīdiekārta šeit uzskatāma drīzāk par atbalstu benzīna dzinējam, kas patērē ap 6.5 l/100 km šosejas režīmā vai 8-8.5l/100 km pilsētā, ja auto darbojas tikai benzīna režīmā. Elektroiekārtas trumpis ir tas, ka tā spēj darboties distancē līdz 50 km, kā arī ar “Plug-in” sniedz iespēju to uzlādēt no elektrotīkla. No sadzīves elektrorozetes akumulatoru var uzlādēt apmēram 4.5 stundu laikā (2.5 h laikā no “Wallbox” tipa uzlādes), kas kopā izmaksā apmēram 1.50 EUR. Neslikti 50 km veikšanai, it īpaši, ja “Passat GTE” ikdienā kalpos galvenokārt braucieniem uz darbu un atpakaļ. Tiesa, distances garums var strauji sarukt atkarībā no braukšanas manieres un papildus ieslēgtajiem elektroenerģijas patērētājiem. Arī ar hibrīdrežīmā uzkrāto enerģiju varam ietaupīt diezgan daudz degvielas, stumdoties sastrēgumos, kad citādi degvielas patēriņu būtu grūti dabūt 10 l/100 km robežās. Un arīdzan, dodoties tālākos izbraucienos, piemēram, uz Liepāju, Daugavpili vai abām Baltijas galvaspilsētām, šosejas režīmā akumulators tiks pietiekami uzlādēts, lai pēc tam pa pilsētu varētu izmantot vien elektrodzinēju.
Volkswagen Passat GTE Foto: iAuto.lv
Autovadītājam iespējams izvēlēties četrus braukšanas režīmus: “E-mode” režīmā piedziņu nodrošina elektromotors; “Hybrid mode” elektromotors darbojas pamīšus ar benzīna dzinēju, cenšoties pēc iespējas sabalansētāk izmantot pieejamos enerģijas resursus; “Battery charge” režīmā darbojas tikai benzīna dzinējs, lādējot akumulatoru (to “Passat GTE” dara arī bremzējot); Savukārt “GTE” režīmā elektrodzinējs un benzīna dzinējs darbojas vienlaicīgi, piedāvājot visvairāk jaudas. Jebkurā kombinācijā elektrodzinēja un benzīna dzinēja pārslēgšanās notiek pilnīgi nemanot. Vienīgi mērinstrumenti norāda, kāds režīms ir ieslēdzies.
Šai hibrīdsistēmai ir arī otra puse – konservatīvais “Passat” kļūst bezgala interesants automobilis tieši vadīšanas ziņā. Ja patīkamu dinamiku jau sniedz elektrodzinējs viens pats, tad aktivizējot “GTE” slēdzi viduskonsolē, ieslēdzas abu dzinēju sportiskais tandēms, kas piedāvā 218 Zs jaudu un 400 Nm griezes momentu. Tas automobili līdz simtam ‘aizlidina’ 7.4 sekundēs. Paātrināšanās tiek pavadīta ar mākslīgi radītu rūkoņu, kas gan drīzāk izklausās pēc kāda V6 dzinēja, bet ir iespaidīgi. Ko tādu no līdz šim mierīgā “Passat” nebija gaidījuši nedz automobilī esošie, nedz arī pie luksofora blakus joslā stāvošie jaudīgo automobiļu vadītāji.
Volkswagen Passat GTE Foto: iAuto.lv
“Passat GTE” – solis tuvāk nākotnes tehnoloģijām un solis tuvāk biznesa klasei
“Volksagen” “Passat GTE” modelī spējuši saglabāt tā fanu lokā ieredzētās īpašības, eksperimentēt ar tehnoloģijām, kas nākotnē kļūs arvien ikdienišķākas, kā arī padarīt to interesantu tiem, kam “Passat” modelis varbūt līdz šim likās garlaicīgs.
“Volkswagen” markai īpaši izpaužas tas, ka viena modeļa ietvaros ir iespējams iegūt ļoti dažāda rakstura automašīnas, kas pierādījies ne vien “Passat” gadījumā, bet arī citos modeļos, piem., “Tiguan”, “Golf” u.c. Ja pašās lētākajās versijās “Passat” būs ļoti askētisks, tad “Passat GTE” un arī standarta “Passat” versijas “Highline” komplektācijā jau ir ļoti iekārojami un var mēģināt sakult ūdeņus biznesa klases segmentā. Vienīgi aktuāls ir jautājums, vai cilvēki spēs pārkāpt psiholoģiskajam slieksnim, ka “Passat” maksā virs 50 000 EUR.
+ Teicama salona apdare
+ Aizraujoša vadāmība, (arī pateicoties hibrīdsistēmai)
+ Adaptīvie LED lukturi
+ Adaptīvās piekares darbība
+/- Hibrīdsistēma liek vairāk domāt par braukšanas manierēm, taču nav tik ekonomiska, kā varētu gaidīt
– Gaišais zamšādas salons prasīs pārāk biežu kopšanu
– Cena daudziem būs grūti pieņemama
Volkswagen Passat GTE Foto: iAuto.lv
Volkswagen Passat GTE Foto: iAuto.lv
Volkswagen Passat GTE Foto: iAuto.lv