Paldies Mārim par doto iespēju izbraukt ar jauno Toyota C-HR ! Sestdienas pusdienas laika apstākļi bija ļoti pateicīgi testa braucienam – apmēram mīnus 5 grādi, ceļi sausi, tīri, jo sen nebija bijuši nokrišņi. Testa brauciens veda no Jūrmalas centra pilsētas rietumu virzienā caur Sloku, tad laukā uz Ventspils šoseju, tad caur Spuņciemu pa šoseju Rīgas virzienā un tad atpakaļ iekšā Jūrmalā no Rīgas puses.
Jaunā Toyota C-HR
Posted by IAutolv on sestdiena, 2017. gada 11. februāris
Toyota C-HR modeli ražo kopš 2016.gada novembra, un tas tika radīts kā Nissan-Juke konkurents. Latvijas tirgū Toyota C-HR ir pārdošanā ar divu veidu benzīna dzinējiem: 1,2 litru 116 zirgspēku turbomotoru un kā hibrīds ar 1,8 litru 122 zirgspēku motoru. Mazākajam motoram pieejama gan sešpakāpju mehāniskā ātrumkārba ar priekšpiedziņu, gan automāts (variators) ar priekšpiedziņu vai ar pilnpiedziņu. Hibrīdam ir tikai automāts (variators) un priekšpiedziņa. Cenas sākas automobilim ar mazo motoru no 17990 eiro, bet hibrīdam no 24940 eiro. Skatoties cenu lapā, redzu, ka piedāvājumā ir sešas dažādas komplektācijas: Standard, Active, Dynamic, Dynamic Plus, Luxury un Luxury Plus. Es braucu ar hibrīdu, šķiet, maksimālajā komplektācijā, jo tam bija ļoti bagātīgs aprīkojums, tai skaitā aklo zonu kontroles rādītāji ārējos spoguļos. Šāda auto cena pēc cenu lapas ir 29550 EUR, taču līdz marta beigām šādam auto ir akcijas cena 28 080 EUR.
Toyota C-HR 2017
Toyota C-HR 2017
Toyota C-HR ir tāds auto, kuram faktiski neredzu trūkumus. Gaitas īpašības ir, manuprāt, tuvu ideālam. Piekare apstrādā nelīdzenumus ļoti klusi un patīkami – ne par cietu, ne mīkstu, lai gan riepas bija izmērā 225/50-R18 (Continental ContiVikingContact 6). Vadāmība konkrēta un precīza. Pārsteidza straujais uzrāviens. Hibrīdam pašmasa tehnisko datu tabulā norādīta 1380-1460 kg apmērā, un jauda nekāda milzīgā nav – 122 zirgspēki 1,8 litru motoram bez turbīnas. Tomēr, uzbraucot uz šosejas un ieminot grīdā, ieskrējiens bija ļoti labs. Te gan jāatzīst, ka es neesmu izlutināts ar jaudīgiem auto, un manas prasības šajā ziņā nav augstas.
Patika ērtā sēdēšanas pozīcija pie stūres. Pateicoties tam, ka stūre regulējas gan uz iekšu/āru, gan uz augšu/leju, varēju iekārtoties izcili ērti. Ērts bija masīvais centrālais tunelis ar diviem glāžu turētājiem un elkoņbalsts, kas atdala braucēju no blakussēdētājas un rada mājīgumu. Patika neuzbāzīgā, neuzkrītošā start/stop sistēmas darbība, ko veicināja labā skaņas izolācija. Gaitas īpašību ziņā varu salīdzināt Toyota C-HR ar konkurentiem Audi-Q2 un Mazda-CX3. Man šķiet, ka Toyota C-HR ir tikpat baudāma kā izcilais Audi-Q2, ar kuru man bija iespēja braukt rudenī Gada Auto mediju testa braucienā uz Kurzemi. Ja nu vienīgi šosejas ātrumos Audi bija mazdrusciņ klusāks. Bet salīdzinājumā ar Mazda-CX3, manuprāt, Toyota C-HR ir baudāmāks – klusāks un ar patīkamāku piekares darbību.
Toyota C-HR 2017 navigācija
Paliek tikai strīdīgā lieta – dizains. Tā ir gaumes lieta. Man personīgi Toyota C-HR ļoti patīk, pat sajūsmina. Tomēr, kā mēdz teikt, skaistums prasa upurus. Un šeit cietēji sanāk aizmugurē sēdošie. Tur ir pašauri, un iesēšanās sanāk neērta, jo jumta līnija auto aizmugurē strauji iet uz leju. Lai iesēstos, pat vidēja auguma vīrietim galvu stipri jāpieliec uz leju. Un vēl trūkumiņš – aizmugurē ir mazi logi, kas apgrūtina pārskatāmību manevrējot atpakaļgaitā, kā arī pasažieriem aizmugurē ir patumši, ēnaini. Manevrējot atpakaļgaitā, palīdz atpakaļskata kamera.
Toyota C-HR 2017
Toyota C-HR hibrīdam oficiālie tehniskie dati vēsta, ka benzīna patēriņš ir 3,8 litri uz 100 km ar 17 collu diskiem un 3,9 litri uz 100 km ar 18 collu diskiem. Man jauktā ciklā nobraucot 46 km, sanāca benzīna patēriņš 5,7 litri uz 100 km.
Toyota C-HR 2017
Toyota C-HR 2017
Toyota C-HR 2017