Toyota nostiprina Yaris panākumus, dāvājot tam jaunu stilu, uzlabojot vadāmību un drošību un ieviešot jaunu, ļoti efektīvu 1,5 litru benzīna dzinēju.
VIRSBŪVES DIZAINS
Toyota ED2 Eiropas dizaina centrs fokusējās uz to, lai jaunajam Yaris piešķirtu aktīvāku un dinamiskāku izskatu, vienlaikus paužot vēl lielāku izsmalcinātību. Lai to sasniegtu, gan automobiļa priekšpuse, gan aizmugure ieguva jaunu dizainu.
Automobiļa priekšgala jaunais dizains ietver jaunu priekšējo buferi, kas veido “katamarāna” formu, platām joslām plūstot lejup no jaunajiem priekšējiem lukturiem un ieskaujot plato trapeces formas priekšējo resti. Tā rezultāts ir izteiksmīgs trīsdimensiju efekts un vēl platāka un stabilāka automobiļa stāja uz ceļa.
Priekšpuses dizaina jaunie priekšējie lukturi rada jaunu apgaismojuma izteiksmi, kas pauž pašpārliecinātību un individualitāti. Ja automobilis aprīkots ar LED dienas gaitas lukturiem, gaismas joslas veido dakšveida ietvaru ap galveno lukturi, kas nemanāmi saplūst vienā līnijā.
PĀRSKATĪTS AIZMUGURES DIZAINS AR JAUNĀM BAGĀŽAS DURVĪM, BUFERI UN LUKTURU BLOKIEM
Aizmugurē izsmalcinātības sajūtu atspoguļo spēcīgāks vizuālais tēls, ko rada jaunais bagāžas durvju dizains – jaunie aizmugures lukturu bloki, kas stiepjas no aizmugurējiem spārniem pāri bagāžas nodalījuma durvīm, pagarina virsbūves horizontālo līniju. Atkarībā no aprīkojuma līmeņa aizmugures lukturiem ir LED bremžu lukturis un aizmugures lukturi ar gaismas joslām, kas apliecina jaunā Yaris augstākā līmeņa kvalitāti un tāpat kā priekšējie lukturi piešķir tam atšķirīgu apgaismojuma izteiksmi.
Ievērojot priekšpuses jaunajā dizainā jau izmantoto koncepciju, “katamarāna” arhitektūra ir radīta arī automobiļa aizmugurē – ar jaunā bufera dizaina palīdzību, kas nevainojami sader ar aizmugures durvju kontūrām, sniedzot zema smaguma centra sajūtu un piešķirot automobilim stabilu stāju.
SALONA DIZAINS
Autovadītāja mērinstrumentu paneļa kombimetram ir jauns “binokulārs” izkārtojums ar divām analogajām ciparnīcām abās jaunā 4,2 collu krāsu TFT daudzfunkcionālā displeja pusēs. Dažādu informāciju un automobiļa datus var izvēlēties un regulēt, izmantojot slēdžus uz trīs spieķu stūres, kas ieguvusi jaunu izskatu, pateicoties spīdīgi melniem ielaidumiem.
Citas dizaina elementu izmaiņas ir jaunas propelleru stila gaisa ventilācijas atveres, vēsi zils mērinstrumentu apgaismojums un plūdenāka vienlaidu apdare multimediju ekrānam un slēdžiem viduskonsolē, kas ietver arī jaunu slēdžu dizainu, kas tagad ir gan pievilcīgāki pēc izskata, gan vieglāk lietojami.
JAUNS POLSTERĒJUMS, APDARES UN KRĀSAS
Jaunais Yaris klientiem dāvā plašāku salona apdaru izvēli: jaunas, saskaņotas polsterējuma un apdares krāsas, kas harmonizē salona izskatu.
Jaunā Yaris divtoņu versijās katrai eksterjera krāsu kombinācijai ir īpaši pieskaņota salona apdare. Krāsainie elementi ietver mērinstrumenta paneļa ielaidumus un durvju apdares, kā arī sēdekļu atzveltņu ielaidumus un atzveltņu un sēdekļu spilvenu malu apdari.
UZLABOTA HIBRĪDA PIEDZIŅAS VEIKTSPĒJA
Yaris joprojām izceļas B segmentā, jo piedāvā klientiem hibrīda piedziņas izvēli, sniedzot vienmērīgu, relaksētu un intuitīvu braucienu, ko nodrošina šī pasaulē vadošā Toyota tehnoloģija, kā arī izcilu degvielas ekonomiju un klasē labākos izplūdes emisiju rādītājus.
JAUNS 1,5 LITRU BENZĪNA DZINĒJS
Jaunais Yaris paplašina modeļa dzinēju klāstu, aizvietojot pašreiz pieejamo 1,33 litru dzinēju ar jauno 1,5 litru četru cilindru benzīna dzinēju. Jaunajā Yaris atmosfēriskais 1496 cm3 dzinējs nodrošina maksimālo jaudu 111 DIN ZS/82 kW un maksimālo griezi 136 Nm pie 4400 apgr./min. Salīdzinājumā ar 1,33 litru dzinēju tas sniedz par 0,8 sekundēm straujāku paātrinājumu no 0–100 km/h (11,0 pret 11,8).
Dzinējs aprīkots ar jaunām tehnoloģijām, kas nodrošina labāku veiktspēju un vēl baudāmāku braucienu, vienlaikus samazinot degvielas patēriņu par līdz pat 12 %* saskaņā ar pašreizējiem NEDC testu parametriem.
TOYOTA SAFETY SENSE STANDARTA APRĪKOJUMĀ
Tagad Toyota Safety Sense ietilpst visu jaunā Yaris aprīkojuma līmeņu standarta aprīkojumā. Tas nozīmē, ka ikviens klāsta piedāvātais automobilis ir aprīkots ar sistēmām, kas var palīdzēt novērst negadījumu vai mazināt tā sekas, ja sadursme tomēr notiek. Tehnoloģiju komplekts ietver sadursmes novēršanas sistēmu ar autonomo ārkārtas bremzēšanu, automātisko tālo gaismu funkciju, brīdinājumu par izbraukšanu no joslas un modeļiem virs Active aprīkojuma līmeņa arī ceļa zīmju atpazīšanas palīgsistēmu.
JAUNAIS YARIS GRMN
Augsta veiktspēja, ko iedvesmojušas Toyota autosporta tehnoloģijas
JAUNAIS YARIS GRMN ir autentisks, pilnasinīgs un būtiski notūnēts “karstais hečs”, kuru iedvesmoja un ietekmēja Toyota atgriešanās FIA Pasaules rallija čempionātā (WRC) 2017. gadā ar TOYOTA GAZOO Racing un Yaris WRC pēc 17 gadu pārtraukuma. Autosporta ietekme izpaužas speciālajās veiktspējas funkcijās, kas liecina par automobiļa īpašajām spējām un redzamas gan eksterjera stilā, gan sastopamas uz autovadītāju fokusētajā salonā.
Lai arī panākumus guvuši GRMN veiktspējas modeļi iepriekš tikuši pārdoti Japānā, Yaris GRMN ir pirmais, kas tiks tirgots arī Eiropā – pārdošanā tas nonāks 2018. gada sākumā.
SUPERJAUDĪGS DZINĒJS
Yaris GRMN ir unikāls Eiropas karsto heču tirgū, jo ir aprīkots ar superjaudīgu dzinēju. Šis ārkārtīgi atsaucīgais 1,8 litru agregāts sniegs vairāk nekā 210 DIN ZS, piedzenot priekšējos riteņus ar sešu pārnesumu manuālās transmisijas palīdzību un nodrošinās klasē labākos laikus gan sprintā no nulles līdz 100 km/h, gan paātrinoties no 80 līdz 120 km/h ar ceturto pārnesumu.
ŠASIJA UN PIEKARE
Lai nodrošinātu, ka dzinēja neparastā jauda pārtop patiesi baudāmā braucienā, Yaris GRMN ir aprīkots ar pastiprinātu šasiju ar papildu savienojumiem, tostarp papildu stieni starp priekšējās piekares atbalstiem.
Tā piekare ir noregulēta neskaitāmos testos Nirburgringas Nordšleifē, būtisku ieguldījumu sniedzot Toyota GAZOO Racing autosporta aktivitātēm. Labāku vilci un vadāmību nodrošina Torsen ierobežotas slīdes diferenciālis.
Automobilis ir aprīkots arī ar ārkārtīgi efektīvām sporta bremzēm ar lieliem ventilējamiem diskiem un četru cilindru priekšējiem suportiem.
SPORTISKS STILS
Yaris GRMN veiktspējas rādītāji ir skaidri atspoguļoti arī tā stilā. Tas tiek piedāvāts tikai trīs durvju versijā, ir aprīkots ar BBS 17 collu daudzspieķu vieglmetāla diskiem un speciāli izgatavotu melnu spārna tipa aizmugurējo spoileri. Tā aprīkojums ietver arī speciālu priekšējā un aizmugures bufera dizainu, aizmugures difuzoru un izteiksmīgu centrālās izplūdes caurules uzgali.
Arī salons pauž Yaris GRMN koncentrēšanos uz veiktspēju: tā priekšējo sporta sēdekļu dizainu tieši šim automobilim radīja Toyota Boshoku, un tie nodrošina klasē labāko atbalstu braucēja augumam.
TOYOTA i-TRIL KONCEPTAUTOMOBILIS
Toyota urbānās mobilitātes vīzija 2030. gadam
Jaunais i-TRIL konceptautomobilis, ko izstrādāja Toyota Motors Europe (TME) sadarbībā ar uzņēmuma ED² dizaina studiju Nicā, prezentēs vairākus inovatīvus Toyota pētījumu aspektus, kas dāvā aizvien labākus un aizraujošākus videi draudzīgus mobilitātes risinājumus.
Jaunais i-TRIL konceptautomobilis, kas Ženēvas 2017. gada automobiļu izstādē piedzīvos savu pasaules debiju un ir aprīkots ar Active Lean tehnoloģiju, ir vērā ņemama alternatīva A un B segmentu automobiļiem, citiem EV produktiem, sabiedriskajam transportam un motocikliem.
ACTIVE LEAN TEHNOLOĢIJA
I-TRIL, kam jaudu nodrošina elektroenerģija un kas sver tikai 600 kg, ir apmēram 2830 mm garš un 1460 mm augsts. Attālums starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem ir attiecīgi 1200 mm un 600 mm, un starp aizmugurējo tiltu un kabīni atrodas eņģes, kas ļauj virsbūvei un priekšējiem riteņiem sasvērties, bet motorizētie aizmugures riteņi vienmēr saglabā pret ceļa virsmu perpendikulāru stāvokli.
Priekšējie riteņi un spārni ir atdalīti no virsbūves, lai atvieglotu gan riteņu, gan kabīnes sasvēršanos, savukārt kabīnei ir gluda un tumša, kokonveidīga forma bez izteiktas viduslīnijas un durvju rokturiem.
Durvis, kas atveras kā tauriņa spārni, ir piestiprinātas pie slīpajiem priekšējiem statņiem un nodrošina maksimālu atvērumu un vieglu iekāpšanu pat aizmugurējā sēdeklī sēdošajiem, turklāt stāvvietā atvērtā stāvoklī neprasa vairāk vietas kā tradicionālo automobiļu durvis.
Solot reālo nobraucamo attālumu vairāk nekā 200 km ar vienu uzlādi, jaunais Toyota konceptautomobilis spēj darboties arī autonomi, taču sniedz tik lielu braukšanas prieku, ka autovadītāji lielākoties vēlēsies to vadīt paši.
RELAKSĒTA SADARBĪBA
Automobilim nav slēdžu vai pārnesumu pārslēga, nav arī mērinstrumentu paneļa ciparnīcu. Manuālajā braukšanas režīmā visu nepieciešamo informāciju autovadītājam sniedz vienkāršs vējstikla displejs. Pilnīgi jauna pieeja cilvēka-mašīnas saskarnei (HMI) ir fokusēta uz balss aktivizācijas tehnoloģijām un komunikāciju ar automobiļa mākslīgo intelektu, lai pārvaldītu multimediju un infoizklaides sistēmas.
Foto: Publicitātes attēls
Foto: Publicitātes attēls