Zviedru kompānijas Koenigsegg vadītājs Kristiāns fon Kēnigsegs devis izcilu atzīmi uzņēmuma inženieru izstrādātajam jaunajam V8 motoram, apgalvojot, ka agregāta resurss ir 200 gadu.
Intervijā žurnālistiem Kēnigsegs atklājis, ka astoņu cilindru motors var izturēt 1500 Zs, taču Spyker markas automobiļos, kas tos izmantos, jaudas atdeve būs ierobežota līdz 600 Zs. Zināms, ka abām motoru versijām ir analoga cilindru bloka galva, kloķvārpsta, klaņi un sadales vārpsta, taču atšķirīga kompresijas pakāpe un cita degvielas iesmidzināšanas sistēma. Kēnigsegs apgalvo, ka šādas konstrukcijas motors praktiski ir “nenokaujams”.
Savukārt Viktors Millers, holandiešu kompānijas Spyker vadītājs, piebildis, ka līdz šim izmantoto “Audi” motoru aizstājēju viņš izvēlējies no piecu kompāniju piedāvājuma. Spyker mašīnas darbinās atmosfēriskais dzinējs, jo viņam “nekad nav paticis svilpiens, ko rada mehāniskais kompresors”.
Par pirmo modeli, kas iegūs Koenigsegg izstrādāto motoru kļūs C8 Preliator Spyder. Zināms, ka komplektā ar sešu pakāpju mehānisko pārnesumkārbu Spyker varenauto 100 km/h sasniegs 3,6 sekundēs, bet maksimālais ātrums būs 322 km/h.
Holandieši plānojuši uzbūvēt un pārdot 100 šādus rodsterus, par katru prasot 403 500 eiro.
Foto: Publicitātes attēls