Vācijas autobūves kompānija BMW iepazīstinājusi ar jaunās paaudzes krosoveru X3, kas tirgū nonāks šā gada novembrī. Pēc paaudžu maiņas tas kļuvis vieglāks, ieguvis jaunas tehnoloģijas un sportisko modifikāciju ar 360 Zs.
Savā trešajā paaudzē X3 tiek veidots uz CLAR platformas, kas pamatā arī minheniešu 7. un 5.sērijas sedaniem. Tas ļāvis ne vien aizgūt jaunas tehnoloģijas un samazināt konstrukcijas svaru par 55 kg, bet arī palielināt izmērus un uzlabot pasažieru komfortu. Tagad X3 garums ir 4716 mm (+ 61 mm), platums 1897 mm (+ 17 mm), augstums 1676 mm (+ 16 mm), savukārt riteņu bāze pastiepta par 54 mm līdz 2864 mm. Nav mainījies bagāžas nodalījuma tilpums, kas palicis tāds pats, kā agrāk: 550-1600 litri.
Inženieri uzsver panākumus aerodinamikas jomā, samazinot pretestības koeficientu par 0,03 (tagad 0,29) un izsvarojumā pa riteņu asīm, kas atbilst ideālam standartam 50 uz 50.
Vizuāli jauno X3 visvieglāk atpazīt pēc vēl vairāk izceltās un apjomīgās radiator restes, kā arī garenās formas miglas lukturiem, kas aizstājuši līdz šim visiem BMW krosoveru modeļiem izmantotos apaļos, profilā uzmanība jāpievērš riteņu arkām, kas tagad ir nedaudz saplacinātas (agrāk ideāli pusloki), savukārt aizmugurē tagad vienmēr redzami divi izplūdes cauruļu izvadi neatkarīgi no motora versijas.
X3 salons līdzinās 5.sērijai, tajā iebūvēts digitālais mērinstrumentu panelis, multimediju sistēma ar 10,2 collu ekrānu un iespēju vadīt to ar žestiem. Atkarībā no izvēlētās aprīkojuma komplektācijas (“xLine”, “M Sport” vai “Luxury Line”) mainīsies pasažieriem pieejamo komforta un elektronisko sistēmu klāsts. Dārgākās X3 komplektācijas savus pasažierus var lutināt ar tādām ekstrām kā trīs zonu klimata kontrole, salona ādas apdare, sēdekļu apsilde un ventilācija, viedtālruņa bezvadu uzlāde, Head-Up displejs, panorāmas jumts (tagad par 12 cm garāks), gaisa jonizētājs un aromatizētājs, skaņu absorbējoši stikli (vējstikls jau standartā) viedatslēga “BMW Display Key”.
Elektronisko palīgsistēmu klāstā aktīvā kruīza kontrole, joslas uzturēšanas un pārkārtošanās asistents, daļēji autonoma braukšana, aklās zonas sensors ar aizmugurējo sānu brīdinājumu.
Eiropas tirgū jaunā X3 pircējam sākumā tiks piedāvāti divi dīzeļa un trīs benzīna dzinēji. Visos gadījumos par sadarbības partneri tiem kalpo astoņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba. Jauni dzinēji paredzēti gadu mijā, bet 2018.gada pavasarī gaidāmas jaunas versijas.
Pēc vācu Autobild.de informācijas jaunajam X3 paredzētas šādas motoru versijas:
BMW X3 M40i:
Rindas sešu cilindru benzīna motors (340 Zs; 500 Nm) un 8-pakāpju Steptronic kārba. 0-100 km/h 4,8 sekundes; maksimālais ātrums 250 km/h. Vidējais degvielas patēriņš 8,4 – 8,2 l/100 km; CO2 izmeši 193-188 g/km
BMW X3 xDrive30i: (no 2017.gada decembra)
Četru cilindru benzīna motors (252 Zs; 350 Nm) un 8-pakāpju Steptronic kārba. 0-100 km/h 6,3 sekundes; maksimālais ātrums 240 km/h. Vidējais degvielas patēriņš 7,4 l/100 km; CO2 izmeši 168 g/km
BMW X3 xDrive20i: (no 2018.gada pavasara)
Četru cilindru benzīna motors (184 Zs; 290 Nm) un 8-pakāpju Steptronic kārba. 0-100 km/h 8,3 sekundes; maksimālais ātrums 215 km/h. Vidējais degvielas patēriņš 7,2 l/100 km; CO2 izmeši 165 g/km
BMW X3 sDrive20i: (no 2018.gada pavasara, nav paredzēts Eiropas tirgum)
Četru cilindru benzīna motors (184 Zs; 290 Nm) un 8-pakāpju Steptronic kārba. 0-100 km/h 8,3 sekundes; maksimālais ātrums 215 km/h. Vidējais degvielas patēriņš 7,4 l/100 km; CO2 izmeši 169 g/km
BMW X3 xDrive30d:
Rindas sešu cilindru dīzeļa motors (265 Zs; 620 Nm) un 8-pakāpju Steptronic kārba. 0-100 km/h 5,8 sekundes; maksimālais ātrums 240 km/h. Vidējais degvielas patēriņš 6,0 – 5,7 l/100 km; CO2 izmeši 158-149 g/km
BMW X3 xDrive20d:
Četru cilindru dīzeļa motors (190 Zs; 400 Nm) un 8-pakāpju Steptronic kārba. 0-100 km/h 8,0 sekundes; maksimālais ātrums 213 km/h. Vidējais degvielas patēriņš 5,4 – 5,0 l/100 km; CO2 izmeši 142 – 132 g/km
Foto: Publicitātes attēls