Vācijas autobūves kompānija “Mercedes-Benz” paziņojusi par atsaukumu trim miljoniem ar dīzeļdzinējiem aprīkotu automobiļu. Servisa akcija sāksies nākamnedēļ un ražotājam izmaksās 220 miljonus eiro.
“Mercedes” veiks izmaiņas automašīnas elektroniskajā vadības blokā, lai samazinātu kaitīgo izmešu daudzumu izplūdes gāzēs un izvairītos no soda, ko nācās saņemt Volkswagen koncernam sakarā ar bēdīgi slaveno “dīzeļgeitu”.
Jau tika ziņots, ka “Daimler” koncerns, kura sastāvā ietilpst arī “Mercedes-Benz” manipulējis automobiļu dīzeļdzinējiem, lai mākslīgi samazinātu to kaitīgo izmešu apjomu, ceturtdien vēsta mediji.
“Uzņēmums pārdevis automašīnas ar augstāku par atļautu kaitīgo izmešu apjomu gandrīz desmit gadu garumā no 2008.gada līdz 2016.gadam,” norāda laikraksts “Sueddeutsche Zeitung”.
Kopīgi ar raidorganizācijām NDR un WDR laikrakstam bijusi pieeja Štutgartes tiesas izdotam kratīšanas orderim, kas maija beigās ļāva izmeklētājiem veikt kratīšanas 11 “Daimler” piederošos īpašumos.
Izmeklētājiem ir aizdomas, ka uzņēmums izmantojis līdzīgas kaitīgo izmešu manipulēšanas programmatūras, kādas izmantojis konkurents “Volkswagen”, kas 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad kompānija atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkotas ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.
Izmeklētāji uzskata, ka ar “OM 642” un “OM 651” dzinējiem aprīkotas automašīnas testu apstākļos izfiltrē 95%-99% kaitīgo izmešu, bet reālos braukšanas apstākļos vien aptuveni 35%-85%.
Lai izslēgtu iespēju, ka arī nākotnē kompāniju varētu skart līdzīgas problēmas, “Mercedes-Benz” ieguldījis 3 miljardus eiro un izstrādājis pilnībā jaunu dīzeļa motoru paaudzi, ko jau pārbaudījis neatkarīgs pētniecības institūts un atzinis, ka izmešu jomā panākts priekšzīmīgs rezultāts
Jaunās paaudzes četrcilindru motors “OM 654” jau tiek iebūvēts jaunajai E-klasei, aizsākot jauno motoru ēru, kas drīzumā aizstās iepriekšējos visā “Mercedes” motoru paletē.
Foto: Publicitātes attēls