Rīgā un citur Latvijā daudz kur koki un krūmi ir noseguši informatīvas zīmes, kas vēsta par kustības virzienu caur pilsētu, it īpaši šajā mitrajā un straujai augšanai labvēlīgajā vasarā.
Pirms slikti redzamām ceļa zīmēm autovadītājs ir spiests samazināt ātrumu, lai censtos tās saskatīt, tomēr, ja neizdodas, seko maldīšanās pa pilsētu, meklējot pareizo virzienu. Tās laikā autovadītājs var izraisīt vai nokļūt ne vienā vien satiksmes negadījumā, jo braucējs ir stresa situācijā pazaudējis orientieri un var sākt veikt manevrus, kas rada risku uz ielas, piemēram, kādas negaidītas un nevajadzīgas pārkārtošanās, apgriešanās vai ko citu.
Kāds mūsdienīgs lasītājs teiks, ka pastāv taču dažādas navigācijas sistēmas, un lielajām informatīvajām zīmēm vairs nav nekāda nozīme. Jāpiekrīt, ka navigācija ievērojami atvieglo pareizu virzīšanos caur pilsētu, tomēr ne visi to izmanto. Tātad, ja autovadītājs neizmanto navigāciju, tad lielās, zilās, informatīvās ceļa zīmes ir vienīgais palīgs, lai ārvalstu autotūrists Daugavpils vietā neaizbrauktu uz Siguldu, bet, ja navigācija ir, tās apstiprina pareizu kustības virzienu, un galu galā, ja ceļa zīme ir izvietota, to ir jāredz!
Ja ir aizaugušas tādas ceļa zīmes kā “dodiet ceļu” un “iebraukt aizliegts” vai citas aizlieguma un brīdinājuma zīmes, autovadītājs iespējams to nepamanīs, un var notikt smags satiksmes negadījums. Spēkrats negaidīti izbrauc uz galvenā ceļa un notiek sadursme, tādēļ LAMB aicina autovadītājus rakstīt un ziņot par aizaugušām ceļa zīmēm, aicinot tās atbrīvot no koku un krūmu zariem un lapām. Ierosinām rakstīt un, ja iespējams, sūtīt arī attēlus Latvijas Valsts ceļiem [email protected], galvaspilsētā Rīgas domes Satiksmes departamentam [email protected] , citur Latvijā savām pašvaldībām, bet ja nevarat atrast adresātu, sūtiet informāciju uz LAMB [email protected], un mēs pārsūtīsim atbildīgajām institūcijām.
Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.
Foto: Publicitātes attēls