Lielākie Vācijas autobūves uzņēmumi piedāvājuši nodrošināt programmatūras atjauninājumu, kas samazinās kaitīgo izmešu apjomu piecos miljonos automobiļu, taču šīs ieceres kritiķi uzskata, ka šis ir tikai pagaidu risinājums vērienīgam kaitīgo izmešu falsificēšanas skandālam.
Cenšoties novērst draudus, ka lielākās pilsētas varētu daļēji aizliegt ar dīzeļdzinējiem aprīkotās automašīnas, lai cīnītos pret nāvējošo smogu, autoražotāju “Volkswagen”, “Daimler”, BMW un “Opel” vadītāji sola nodrošināt programmatūras atjauninājumu, kas samazinās slāpekļa oksīda izmešus par aptuveni 25%-30%.
Šāds piedāvājums izteikts pēc sanāksmes, kuru trešdien rīkoja Vācijas Transporta un Vides ministrijas laikā, kad autorūpniecības nozare nonākusi krīzē.
Vides aizstāvju grupas gan uzskata, ka šajā sanāksmē panāktais kompromiss nav ilgtermiņa risinājums gaisa piesārņojuma krīzei.
“Volkswagen” 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.
Savukārt jūlijā žurnāls “Der Spiegel” vēstīja, ka “Volkswagen”, “Audi”, “Porsche”, BMW un “Daimler” kopš pagājušā gadsimta 90.gadiem slepeni sadarbojušies dažādos jautājumos, tostarp saistībā ar piesārņojumu izraisošajiem izmešiem automašīnās ar dīzeļdegvielas dzinēju.
Foto: iAuto.lv