Pētījums liecina, ka 50% iedzīvotāju baidās tikt nepamanīti, braucot kravas automašīnu tuvumā (+ foto)

Mūsdienu straujā dzīvesveida un e-komercijas izaugsmes ietekmē ikdienu strauji palielinās komerctransporta un kravas automašīnu skaits uz ceļiem.

Ņemot vērā ceļu noslogotību, drošība tagad ir svarīgāka nekā jebkad agrāk. Lai gan smagu ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti kravas automobiļi sarūk, tomēr nepieciešams uzlabot neaizsargāto satiksmes dalībnieku drošību, jo kā liecina Volvo Trucks veiktais pētījums, puse Lielbritānijas iedzīvotāju baidās tikt nepamanīti, braucot kravas automašīnu tuvumā.

92% aptaujāto norāda, ka kravas automašīnas ir svarīgi ceļu satiksmes dalībnieki un tām ir liela loma sabiedrības ikdienas dzīvē. Lai arī vairāk nekā puse aptaujāto uzskata, ka kravas automašīnas rada risku uz Lielbritānijas ceļiem, lielākā daļa iedzīvotāju pārliecinoši apgalvo, ka par drošību uz ceļa ir atbildīgs ikviens (76%).

Pēdējo 10 gadu laikā smagu ceļu satiksmes gadījumu skaits, kuros iesaistītas kravas automašīnas, ir sarucis uz pusi. Taču diemžēl negadījumu skaits, kuros iesaistītas kravas automašīnas un neaizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki, nav mazinājies tādā pašā mērā. Visvairāk neaizsargāti jūtas gājēji, velosipēdisti, mopēdisti un motociklisti. Tā kā kravas automašīnas ik dienu veic komercpārvadājumus un rada intensīvu satiksmi uz valsts nozīmes autoceļiem, 50% aptaujāto satraucas, ka var palikt nepamanīti, braucot kravas automašīnu tuvumā. Tiesa, lai arī pastāv noteiktas bailes no kravas automašīnām, iedzīvotāji kopumā tās neattiecina uz autovadītājiem. Gandrīz visi aptaujātie piekrīt, ka kravas automašīnu vadīšanai ir nepieciešamas būtiskas prasmes (96%), un pavisam neliela daļa apšauba kravas automašīnu vadītāju uzmanību uz ceļa (21%).

“Lai samazinātu negadījumu īpatsvaru nepieciešams turpināt izstrādāt vairākus tehniskos risinājumus, kas var palīdzēt kravas automašīnas vadītājam izvairīties no potenciāli bīstamām situācijām. Turklāt visiem satiksmes dalībniekiem vairāk jāapzinās ar satiksmes vidi saistītie riski un kā mēs varam tos vislabāk samazināt,” skaidro Volvo Truck Latvia rīkotājdirektors Endrjū O’Bruks (Andrew O’Brooks).

Liela daļa aptaujāto jūtas vairāk apdraudēti uz vienas joslas ceļiem nekā uz šosejām un labāk veidoti autoceļi tiek uzskatīti par drošākiem braukšanai (75%). Tikmēr gandrīz puse aptaujāto uzskata, ka īpašas kravas automašīnu joslas ir laba ideja ceļu satiksmes drošības uzlabošanā un ka valdībai vajadzētu uzsākt to ieviešanu Lielbritānijā (45%). Tas ir tikai loģiski, jo 40% aptaujāto ir pārliecināti, ka valdība nepietiekami rūpējas par to, lai padarītu ceļus drošākus. Taču uzmanības centrā nav tikai valdība. 45% aptaujāto uzskata, ka kravas automašīnu vadītājiem ir nepieciešamas papildu mācības, bet 44% norāda, ka autovadītāju eksāmenā būtu vairāk jāpievērš uzmanība visu autovadītāju uzvedībai kravas automašīnu tuvumā.

Trešdaļa aptaujāto uzskata, ka problēma ir pašos ceļu satiksmes dalībniekos, jo viņi cits citu uzskata par sāncenšiem, tādējādi apdraudot satiksmes drošību. Tieši velosipēdisti (77%) jūtas visapdraudētākie uz ceļa, tomēr 63% ceļu satiksmes dalībnieku uzskata, ka velosipēdisti var radīt risku citiem, un sabiedrība kopumā (55%) uzskata, ka velosipēdistiem pašiem ir jāuzņemas atbildība par savu drošību.

“Pateicoties veiktā pētījuma rezultātiem, Volvo Trucks turpinās veicināt izpratni par galvenajiem drošības jautājumiem uz ceļa, kas saistīti tieši ar kravas automašīnām. Šim nolūkam Volvo Trucks ir ieviesis vairākas satiksmes dalībnieku mācību kampaņas, kas ir paredzētas ne tikai kravas automašīnu vadītājiem, bet arī gājējiem un velosipēdistiem. Piemēram, kampaņas “Apstājies. Paskaties. Pamāj.” ietvaros kopš pērnā gada rudens zināšanas par ceļu satiksmes drošību ieguvuši vairāk nekā 5000 bērni dažādās apdzīvotas vietās visā Latvijā. Tikmēr nākamgad plānojam uzsākt kampaņu “Redzi un esi redzams”, kas būs veltīta velosipēdistu drošībai,” stāsta Endrjū O’Bruks (Andrew O’Brooks).

 

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.