Sākotnēji Ford Ecosport bija viens no Ford bestselleriem Latīņamerikas valstīs. No 2004. līdz 2011. gadam tika pārdoti 700 000 automobiļi, tomēr ar laiku sāka zust pircēju interese par šo automobili, tāpēc 2012. gadā to pārtrauca ražot. Līdzīgi kā pirmās paaudzes Ecosport tika ražots uz tā laikā Fiesta platformas, tā arī otrās paaudzes modelis tika veidots uz Fiesta – tikai 2011. gada platformas. Tomēr otrās paaudzes Ecosport kļuva mazāks savos izmēros, un ar to Ford cerēja iekarot ne vien Latīņamerikas, bet arī Tālo austrumu, Indijas un Eiropas tirgus. Lai gan Eiropā Ecosport atrod arvien vairāk pircējus, tam nākas sastapties ar tādiem spēcīgiem konkurentiem, kā Renault Captur, Peugeot 2008, Opel Mokka X u.c. Ecosport arī zaudēja saviem konkurentiem, jo saņēma sliktas atsauksmes par pārlieku augsto cenu, lētuma sajūtu salonā un garlaicīgo vadāmību.
Ņemot vērā šos apstākļus un augošo pieprasījumu arī pēc maza izmēra krosoveriem, Ford pircējus mēģinās uzrunāt ar trešās paaudzes Ecosport, ko no vienas puses var uzskatīt par apjomīgu iepriekšējā modeļa feisliftu, tomēr pārmaiņas ir gana daudz, lai to sauktu par modeli jaunā paaudzē. Automobilis ieguvis jaunu purngala noformējumu, citādāku interjera izkārtojumu, jaunu dzinēju un pilnpiedziņas iespēju. Un centieni iekarot Eiropas tirgu mudinājuši Ford šī modeļa ražošanu arī pārcelt uz Eiropu – Eiropas tirgum paredzētie automobiļi tiks ražoti rūpnīcā Rumānijā.
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
TEHNISKIE DATI
Dzinēji:
- EcoBoost benzīna dzinējs: 100 Zs, 170 Nm, ar manuālo pārnesumkārbu, pieejams no 2018. gada vidus;
- EcoBoost benzīna dzinējs: 125 Zs pie 6000 apgr./min., 170 Nm pie 1400-4500 apgr./min., CO2: 119-134 g/km, ar sešpakāpju manuālo vai automātisko pārnesumkārbu;
- EcoBoost benzīna dzinējs: 140 Zs pie 6300 apgr./min., 180 Nm pie 1500-5000 apgr./min., CO2: 119 g/km, ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu;
- 1.5 TDCi dīzeļdzinējs: 125 Zs, 300 Nm, ar manuālo pārnesumkārbu, tikai ar pilnpiedziņu, pieejams no 2018. gada vidus;
Izmēri:
- Garums: 4096 mm
- Platums: 2057 mm
- Augstums: 1713 mm
- Klīrenss: 190 mm benzīna dzinējiem, 160 mm dīzeļdzinējam
- Bagāžas tilpums: 334 – 1238 litri
- Pārkares leņķi (priekšā-aizmugurē): 21.0/23.3 grādi
- Pašmasa: 1280 – 1324 kg
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
TESTA AUTO
- Ford EcoSport ar 125 Zs 1.0 EcoBoost benzīna dzinēju Titanium komplektācijā
- Ford EcoSport ar 125 Zs 1.5 TDCi dīzeļdzinēju ST-Line komplektācijā
Dizains kļuvis radniecīgāks citiem Ford apvidus modeļiem
Jaunā Ecosport priekšdaļas dizainā vairāk uzsvērts radiatora režģis – tas kļuvis robustāks, ar resnām, horizontālām ribām, līdzīgi kā lielākajos Ford apvidus automobiļos Kuga, Edge un Ranger. Agresīvāku izskatu ieguvuši lukturi, kuros integrētas LED dienasgaismu joslas. Bumeranga formas joslas, kas ieskauj papildlukturus radīta, lai atgādinātu mugursomas lences, raisot asociācijas ar došanos piedzīvojumos. Tālāk par purngalu izmaiņas dizainā ir mazāk skārušas. Tas pieejams kādā no 12 krāsām, bet dārgākajās komplektācijās jumta daļu iespējams iegūt atšķirīgā krāsā – “ST-Line” izvēle starp četrām krāsām, “Titanium” starp astoņām.
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Ecosport apaujams ar riteņiem, kuru izmērs ir no 16”līdz 18”, var izvēlēties starp astoņiem veidiem. Papildaprīkojumā var iegādāties pilna izmēra rezerves riteni, kas mazās bagāžas telpas dēļ ir novietots ārpusē uz aizmugures durvīm. Tomēr tādā gadījumā jāiztiek bez atpakaļskata kameras un piekabes āķa. Tas arī izskaidro, kādēļ EcoSport durvis veras uz sāniem, nevis augšu. Durvju atvēršanas rokturis meistarīgi noslēpts labās puses lukturu blokā.
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Kvalitatīvs, bet drūms interjers
Salonā priekšējais panelis padarīts lakoniskāks, atsakoties no smalko pogu mustura, kā iepriekšējā modelī. Elementi izvietoti horizontāli, tādējādi vizuāli padarot automobili platāku. Atkarībā no komplektācijas, skārienjutīgais izklaides sistēmas ekrāns var būt 4,2”, 6,5” vai 8” izmērā. Priekšā salons iekārtots ergonomiski un kvalitatīvi, ar mīkstiem materiāliem, tomēr melnās krāsas paneļi ir ļoti nomācoši. Diemžēl Ford nav padomājuši par iespēju personalizēt arī automobiļa interjeru.
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Iesēžoties aizmugurē top skaidrs, ka šis automobilis ikdienā vedīs galvenokārt vienu vai divus cilvēkus. Protams, ir modeļi, kur aizmugurē vispār nosēdēt, bet arī EcoSport pieaugušiem cilvēkiem nav atvēlēts daudz vietas, tās ir par maz, lai arī veikli operētu ar bērnu sēdeklīšiem.
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Maz vietas arī bagāžniekā – vidēja izmēra sporta soma, vai iepirkuma maisiņi jā, tomēr lielākiem priekšmetiem būs vien jānoloka aizmugurējā atzveltne. Tā gan neveido līdzenu virsmu, bet diezgan ievērojamu pakāpienu.
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Aizraujoša vadāmība
Dalot kopīgu platformu ar jauno Fiesta modeli, arī jaunais EcoSport ir ieguvis ļoti labas braukšanas manieres. Ja iepriekšējās paaudzes modeļa vadāmība saņēma eiropiešu kritiku par diezgan nekonkrētu gaitu, tad tagad tā ir veidota balstoties Eiropas gaumē. Precīza stūre un stingra balstiekārta ļāva izmanīgi lavierēt pa Portugāles bezceļiem. Sparīgi ir arī abi izmēģinātie dzinēji ar 125 Zs jaudu. Ja jāšķērso stāvi un augsti pakalni, kā testa apvidū, tad pārliecinošāks sniegums tomēr būs jaudīgākajam – 140 Zs benzīna dzinējam vai dīzeļdzinējam ar pilnpiedziņu. Bet ‘plakanos’ pilsētas apstākļos, kur EcoSport būs visbiežāk sastopams, arī ar mazāk jaudīgajām versijām varēs labi iekļauties satiksmē.
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Testa dīzeļautomobilis bija aprīkots ar manuālo pārnesumkārbu, kuru nācās itin bieži pārslēgt īso pārnesumu dēļ. Šobrīd gan nav precīzas informācijas par to, vai šī versija, kas pircējiem būs pieejama no nākamā gada vidus, tiks komplektēta arī ar automātisko pārnesumkārbu. Tā šim dzinējam piestāvētu labāk. Arī balstiekārtas regulējums šai versijai radīts cietāks, tādējādi asāki nelīdzenumi būs vairāk jūtami salonā. Tomēr visās versijās automobilis ir komfortabls.
Vienīgajā pilnpiedziņas versijā (ar 1.5 TDCi) Ecosport klīrenss ir par 3 centimetriem zemāks – 160 mm, ar priekšpiedziņu 190 mm. Koks ar diviem galiem – ar augstāku automobili iespējams iebraukt tādā apvidū, kur pilnpiedziņai kļūst arvien lielāka nozīme. Tomēr cik bieži mēs ar šādu automobili dosimies bezceļos?! Runājot par pilnpiedziņu, labos ceļa apstākļos EcoSport jauda tiks priekšējai asij, bet, pasliktinoties ceļa apstākļiem, līdz pat 50% jaudas acumirklī tiks novadīta aizmugurējai asij, kā arī stabilitātes sistēma pēc nepieciešamības var atslēgt jaudas pievadi kādam no riteņiem.
Abi testētie automobiļi kalnu apvidū patērēja 8-8.5 litrus degvielas uz 100 km. Mums ierastajā vidē šis skaitlis gan būs mazāks – Ford oficiāli min 4.1-5.8 litru patēriņu uz 100 km, kas varētu būt visai tuvs.
Bagātīgs aprīkojums kā standarts mūsdienās
Lai spētu izturēt konkurenci, arī mazo klašu automobiļos ražotāji sākuši sacensties par to, kurš piedāvās vairāk ekstras. Te protams arī jāskatās – cik tās maksās. Atjaunojot EcoSport, Ford aktualizējis arī papildaprīkojuma sarakstu. No drošības sistēmām ir pieejamas riepu spiediena kontroles sistēma, pretapgāšanās un elektroniskās stabilitātes kontroles sistēmas, aklās zonas brīdinājuma sistēma. Bet no komforta aprīkojuma – priekšējais apsildāmais vējstikls, vienas zonas klimatkontrole ar apsildāmajiem priekšējiem krēsliem, automātiskās gaismas un bi-xenon lukturi, kruīza kontrole ar ātruma ierobežotāju, atpakaļskata kamera un parkošanās sensori, lietus sensors, apsildāmā stūre un bezatslēgas sistēma.
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Arī izklaides sistēma ir līmenī – dārgākajās aprīkojuma versijās tās vadība notiek krāsainā 8” displejā. Tiek atbalstīti Android Auto, Apple Carplay, Bluetooth un 2x USB savienojumi, kā arī ir iebūvēta navigācija. Turklāt ir pieejama 10 skaļruņu Bang&Olufsen audiosistēma ar 675 W jaudu, kas nodrošina teicamu skanējumu. Jāuzteic arī izklaides sistēmas izvēļņu izkārtojums – tā ir viegli uztverama un saprotama, turklāt darbojas bez aiztures. Vienīgi arī šeit prasītos lielāka atraktivitāte krāsu izvēlē.
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Protams, papildaprīkojums maksā. Cik? Šobrīd to varam vēl tikai nojaust, jo oficiāli cenas Latvijā vēl nav zināmas. Ja salīdzinām ar Fiesta cenu politiku, tad bāzes versijā no papildaprīkojuma būs tikai pats minimums. Tomēr Ford cenrādī par nākamo aprīkojuma versiju, kas jau ir ļoti pieņemama, nav jāpiemaksā pārāk daudz. Redzēsim, vai tas tā arī būs EcoSport gadījumā. Vācijā šis modelis maksās sākot no 18 250 EUR (akcijas cena 15 490 EUR), bet dārgākā versija – 24 340 EUR.
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
PLUSI UN MĪNUSI
Ford ar jauno EcoSport cer uzrunāt “mileniāļus” – tos, kuri šobrīd ir vecumā no 17-34 gadiem. Vai izdosies? Šī automobiļa priekšrocības ir braukšanas manieres un tehnoloģiskais aprīkojums. Arī izskats ir kļuvis daudz pievilcīgāks, un ir patīkami atrasties tā salonā. Tomēr konkurenti piedāvā vairāk iespējas personalizēt automobiļa izskatu – ja nu tas ir svarīgi.
+ azartiska vadāmība
+ interjerā izmantotie materiāli un uzbūves kvalitāte
+ skaņas sistēma
– drūms salons
– maz vietas aizmugurē
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv
Jaunais Ford Ecosport Foto: iAuto.lv