Jaunais pilsētas apvidus auto “Alfa Romeo Stelvio” apdāvināts ne tikai Latvijas, bet arī Lietuvas “Gada auto 2018” konkursā. Decembra sākumā notika abu valstu fināla ceremonijas: Lietuvā “Alfa Romeo” modelis saņēma apbalvojumu, par visātrāko ieskrējienu (“Gada ieskrējiens 2018”), bet Latvijā – “Gada sportiskākais auto 2018” un “Gada auto dizains 2018” nominācijas.
“Lai saskaitītu dažādu valstu konkursos “Alfa Romeo Stelvio” saņemtos apbalvojumus, vajadzētu vairāku roku pirkstus – to skaits ir divzīmju. Automašīna maina skatījumu uz pilsētas apvidus auto – tas izceļas ne vien ar labu caurgājību, plašumu un praktiskumu, bet ir vadāms kā sportisks sedans”, – apgalvo “Alfa Romeo” pārdošanas vadītājs Baltijas valstīs Laurinas Boguševičs (Laurynas Boguševičius).
Divas nominācijas Latvijā
“Latvijas Gada auto 2018” konkursā “Alfa Romeo Stelvio” saņēma divas nominācijas. Pilsētas apvidus auto, kas izceļas ar lielisku stūres reakciju uz katru kustību un sniedz visaugstāko vadāmības baudījumu, atzīts par “Gada sportiskāko” auto. Tas ir jaunums tāda veida konkursos – par sportiskāko auto vēl nekad nebija kļuvis pilsētas apvidus auto. Interesanti, ka “Alfa Romeo” SUV modelis pretendēja saņemt analoģisku nomināciju arī Lietuvas konkursā, taču 2.-3. vietu dalīja ar “Hyundai i30 N”.
Otra iegūtā nominācija konkursā ir “Latvijas gada auto dizaina balva 2018”. “Alfa Romeo Stelvio” tika uzlavēts par efektīgu un sportisku ārējo dizainu, funkcionalitāti un praktiskumu interjerā.
Apbalvojumus “Alfa Romeo Stelvio” ieguvis ne tikai Baltijas valstīs. Svarīgu novērtējumu “Alfa Romeo” SUV saņēma arī konkursā: “Eiropas gada auto 2018”. Šeit tas iekļuva labāko septītniekā, bet uzvarētājs tiks atklāts Ženēvas auto izstādē, kas norisināsies nākamā gada martā.
Lietuvā novērtēts par paātrinājumu
“Lietuvas gada auto 2018” konkursā tika veikts unikāls izmēģinājums – ar precīzu Viļņas Ģedimina tehnikas universitātes iekārtu tika mērīts, kā konkursa dalībnieki ieskrienas no 0 līdz 100 km/h. Šos datus sniedz arī ražotāji, taču tests norisinājās sevišķi “īpašos” apstākļos: izmēģinājuma laikā asfalta segums bija mitrs, bet gaisa temperatūra sasniedza divu grādu atzīmi.
Tādos apstākļos ar visu riteņu piedziņu “Alfa Romeo Stelvio” ar 2 litru benzīna dzinēju, kas sasniedz 280 ZS, līdz 100 km/h ieskrējās 5,66 sekundēs. Tas ir ne vien par 0,04 sekundēm labāk, nekā norādīts šī modeļa tehnisko datu tabulā, bet arī ātrāk, nekā izdevās ieskrieties jebkuram citam konkursa dalībniekam. Tāds rezultāts parāda, ka “Alfa Romeo” četru riteņu piedziņas sistēma un astoņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba lieliski darbojas jebkuros laikapstākļos, kā arī strauji reaģē uz mainīgo saķeri.
“Alfa Romeo Stelvio” palika otrajā vietā Lietuvas “Tautas automašīna 2018” konkursā. Interneta balsojumā savu viedokli izteica gandrīz 19 tūkstoši cilvēku. No tiem 18 procenti uzskatīja, ka “Alfa Romeo Stelvio” ir šī titula vērts, taču ar to pietika otrajai vietai – pirmo vietu, ar nelielu pārsvaru, ieņēma “Volkswagen Arteon” sedans. Trešajā vietā palika “BMW 5”, savācot 9 procentus no interneta portāla apmeklētāju balsīm.
Kopā “Lietuvas gada auto 2018” konkursā piedalījās 34 automašīnas.
Sportiskums – no ikdienas automašīnas līdz F1
“Stelvio” ir otrā automašīna, kas iezīmē “Alfa Romeo” markas atdzimšanu. Pirmais – “Giulia” sedans – visas pasaules plašsaziņas līdzekļos tika novērtēts, kā apbrīnojami vadāms sportisks modelis un laimēja daudzus, ar to saistītus apbalvojumus. “Alfa Romeo Giulia” pat kļuva par pirmo itāļu automašīnu, kas atzīts par pašu ātrāko, prestižajā “Motor Trend” atlasē ASV.
Novembra beigās “Alfa Romeo” paziņoja jaunumu, kas aktuāls visiem markas cienītājiem – pēc 30 gadu pārtraukuma Alfa Romeo atgriežas pasaules automašīnu karaliskajā sportā “Formulā 1”. Itāļu automašīnu ražotājs, ar vairāk nekā simts gadu vēsturi, vienojās ar “Sauber” par sadarbību komercijas, tehnoloģiju un stratēģiju jomā. Kopējā partneru komanda tiks saukta par “Alfa Romeo Sauber F1 Team”, bet tās formulas lietos 2018. gada “Ferrari” dzinējus.
“Alfa Romeo” “Formulas 1” sacensībās kā konstruktors un dzinēju piegādātājs piedalījās no 1950. līdz 1988. gadam. Jau debijas – 1950. gadā, Nino Farina, kurš vadīja “Alfa Romeo”, uzvarēja autovadītāju ieskaitē, bet pēc gada tādu sasniegumu atkārtoja cits “Alfa Romeo” autovadītājs Juan Manuel Fangio.
“Sauber”, dibināta 1970. gadā, ir viena no senākajām visu F1 dalībnieku starpā – 2017. gada sezona tai bija jau 25. No 1993. gada “Sauber” piedalījās gandrīz 450 F1 sacensībās, un augstākais sasniegums – trešā vieta konstruktoru ieskaitē 2008. gadā.
Foto: Publicitātes attēls