“Tesla Model S” elektromobilis ar ātrumu 105 km/h ietriecies Kalversitijas (ASV) departamenta ugunsdzēsēju automašīnā, kura ekipāža strādājusi uz ceļa, likvidējot avārijas sekas. “Tesla” vadītājs apgalvo, ka elektromobilim bijis aktivizēts autopilots. Avārijā cietušo nav.
“Tesla” īpašnieki un interneta lietotāji ne reizi vien norādījuši, ka elektromobiļa autonomās braukšanas sistēma ne vienmēr atpazīst nekustīgus objektus, “nepamanot” velosipēdus un pat noparkotus automobiļus.
Pēc lielu rezonansi ieguvušās Džosa Brauna avārijas, kura automobilis autopilota režīmā pabrauca zem ceļu šķērsojoša kravas vilcēja piekabes (Brauns gāja bojā notikuma vietā), “Tesla” paziņoja, ka autopilota sistēma nav pilnvērtīgs vadītāja aizstājējs un tā jāuztver kā šofera palīgs, turklāt vadītāja rokām vienmēr jābūt uz stūres.
Lai to kontrolētu, stūrē iebūvēti sensori, kas uztver spiedienu, tā spēku un impulsu biežumu . Kā izrādās, sensorus var apmānīt, piemēram, iespiežot apelsīnu starp stūres rata centru un aplodu.
Foto: Ekrānšāviņš no Twitter.com