2018.gada sezonas tendences motociklu pasaulē

Pat ļoti garā un aukstā ziema nespēj apstādināt pieaugošo entuziasmu visu motociklu cienītāju sirdīs, jo, tici vai nē, bet pavasaris tuvojas! Cilvēks un dzelzs rumaks nevar vien sagaidīt, lai tiktu atpakaļ uz ceļa.. vai bezceļa. Lai ceļojumi būtu vēl spilgtāki, uzzini, kādas tendences tiek plānotas motociklu pasaulē šajā sezonā!

Šāgada 12.martā Štutgartē norisinājās moto pasaules svarīgākais notikums Eiropā – “Gada motocikls 2018” apbalvošana. Šogad teju 52 tūkstoši žurnāla “Motorrad” lasītāju balsoja, lai no 206 motocikliem noteiktu labākos rumakus. BMW pārstāvji uz skatuves kāpa deviņas reizes, divas no tām, lai saņemtu augstāko apbalvojumu nozarē, apliecinot savu vadošo pozīciju motociklu tirgū.

“Šajā sezonā ražotāji ir ļoti pievērsuši uzmanību drošībai. Ikkatrs jaunais modelis lielākoties pārsteidz tieši ar tehnoloģijām, kas atvieglo motocikla vadāmību, lai braucēja uzmanība būtu pievērsta tikai un vienīgi ceļam. Tāpat, protams, arī aprīkojums tiek ražots aizvien izturīgāks un katrs zīmols meklē savu īpašo risinājumu,” stāsta “BMW Motorrad” zīmola vadītājs Jurģis Bergs.

BMW ir celmlauzis gan automašīnu, gan motociklu ražošanā un arī šīs vasaras sākumā vidējo skūteru premium segmentā BMW C 400 X ienesīs jaunas vēsmas. Pēc Berga stāstītā jaunumi būs tieši tehnoloģiju ziņā. Papildu standarta LED tehnoloģijām, jaunajā skūterī būs iebūvētas jaunākās savietojamības tehnoloģijas, kas būs pilnīgs jaunums šajā segmentā!

“Piemēram, kā viens no jaunumiem būs daudzfunkcionāls ierīču kopums ar 6,5 collu pilnkrāsu TFT ekrānu, kas kopā ar integrētu multi kontroles paketi braucējam ļaus piekļūt spēkrata un savienojamības funkcijām ātri un bez uzmanības novēršanas no ceļa. Papildu iespējai izmantot tālruņa funkcijas, kā arī klausīties mūziku ceļojumā, sistēma piedāvā ērtu ceļa navigāciju praktisku bultu sistēmu veidā,” stāsta Bergs.

Tāpat arī konceptuāli jaunie vidējās klases ceļojumu enduro moči BMW F 750 GS un F 850 GS, kuri apskatei būs pieejami jau aprīlī, iezīmē galveno tirgus tendenci – ieviest tehnoloģiskos jauninājumus, kas ļauj braukt drošāk un ērtāk. Kā daži no jaunumiem šajā klasē ir pieminami savienojamības aprīkojums ar TFT ekrānu. Turklāt šie abi motocikli nav vien ar tehnoloģiskiem jaunumiem – tie ir radīti ar pilnīgi jaunu rāmja konstrukciju, kas nodrošina labāku vadāmību un stabilitāti uz ceļa, kā arī pilnībā jaunu divcilindru rindas motoru ar lieliskiem tehniskajiem parametriem. Tas ir ļoti labi izbalansēts un nodrošina visaugstāko komfortu un dinamiku.

Atbilstoši eksperta paustajam jaunākās tehnoloģijas palīdz arī speciālajiem motociklistu apģērbiem kļūt aizvien drošākiem. Piemēram, “ProTechwool” poliamīda un vilnas audums ar karbona apdari tiek kompresēts zem spiediena un lielā temperatūrā, tādējādi padarot to ļoti izturīgu pret nodilumu kritiena gadījumā. Bet BMW “Rallye” tērpam elkoņu un ceļu zonā papildu tiek iestrādāti keramiski punktiņi, lai mazinātu braucēja saskari ar ceļa segumu.

BMW ir radījis arī īpašu augstas izturības audumu “GS Dry” no poliamīda un “Cordura 500”, ko parasti izmanto koferu, apavu un īpašā apģērba ražošanai. Kaut arī tas ir ļoti blīvs, klimata kontroles ziņā šis audums paliek nepārspēts. “GS Dry” tērpi ir vienīgie, kuriem ir iestrādāti īpaši ūdensnecaurlaidīgi savienoti rāvējslēdzēji uz krūtīm un muguras, kuri atver ne tikai augšējo materiālu, bet arī membrānu. Tas nodrošina tiešu ventilāciju augstākajā pakāpē.

Kā lielisks papildu drošības līdzeklis un šīs sezonas jaunums ir gaisa spilvenu veste, kura precīzi nosaka avārijas situāciju un piepūš gaisa spilvenus. Tehnoloģijai nav nepieciešami sensori uz paša motocikla, tā darbojas pilnībā autonomi.

Vēl runājot par drošību, noteikti jāmin jaunumi arī ķiveru tendencēs. Augstākās izturības materiāli, saglabājot ērtību un vieglumu paliek nemainīgi. Taču aizvien vairāk speciālisti pievērš uzmanību, tam, lai ķivere arī nelaimes gadījumā paliek nemainīgā pozīcijā. Tā, piemēram, “System 7” karbona ķiverē ir integrētas kakla stiprinājuma siksnas, kas nodrošina, ka avārijas gadījumā ķivere paliek uz galvas optimālā pozīcijā. Šāds stiprinājums pagaidām ir tikai dažām ķiverēm.

Taču, lai arī drošība ir un būs pirmajā vietā, ekipējumu izvēlamies arī, lai tas saskanētu ar mūsu izvēlētā moča veidu. Šajā ziņā vēl aizvien visiecienītākie šajā sezonā būs trīs virzieni: retro, tūrisma un čopera stils. Retro stila moči patiks tiem, kuri vēlas skaistu, mazāk praktisku spēkratu, kuru iespējams papildināt ar sev patīkamiem aksesuāriem. Savukārt tūrisma un čopera stila spēkrati patiks ceļotājiem, kuriem patīk baudīt gan apkārtējo dabu, gan arī pašu braucienu.

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.