Jaunais Lexus ES – ar vēl lielāku veiktspēju un izsmalcinātību nekā priekštecis (+ FOTO)

Pēc sešu paaudžu ilgiem panākumiem vidējā izmēra sedanu kategorijā tiek laists klajā jaunās, septītās paaudzes Lexus ES. Ar savu komfortu, izsmalcinātību un luksusa aprīkojumu ilgstoši pazīstamais ES modelis tā jaunajā versijā ir aprīkots ar pilnīgi jaunu šasiju, kas padara tā eksterjera dizainu dinamiskāku un vēl vairāk uzlabo automobiļa veiktspēju.

Jaunais ES modelis ir vēl viens apliecinājums Lexus uzņemtajam dizaina kursam un apņēmībai meistarīgi izgatavot automobiļus, kuru vadīšana sniedz aizrautību, emocionālu saikni un kaislību, palīdzot sasniegt vēl plašāku auditoriju. Tradicionālo vērtību piekritējiem jaunais ES šķitīs plašāks, klusāks un drošāks nekā jebkad iepriekš, savukārt jaunās paaudzes klienti novērtēs šī sedana dinamisko veiktspēju, vadošās tehnoloģijas drošības jautājumos un meistarīgo apdari, kāda reti sastopama šajā tirgus segmentā.

Septītās paaudzes Lexus ES būs pirmais modelis, kas tiks piedāvāts Rietumeiropas tirgos. Tam sekos jaunais LS flagmaņa sedans un LC kupeja, kas pāršķirs jaunu lappusi Lexus dizaina grāmatā. Šī reģiona klientiem īpaši saistoša šķitīs automobiļa apdare, kas bāzēta absolūti jaunajā Globālās arhitektūras – K (GA-K) platformā, kā arī aizraujošā vadības pieredze un paaugstinātais drošības līmenis. Piedāvāto automobiļu klāstā no 2018. gada decembra būs pieejams ES 300h ar automātiskās uzlādes hibrīdsistēmu, kā arī ES 200, ES 250 un ES 350 ar benzīna dzinēju, kas tirdzniecībā nonāks 2018. gada septembrī.

2017. gadā Eiropā tika pārdoti teju 75 000 automobiļu, kas ir līdz šim lielākais pārdoto automobiļu skaits, un iezīmē ceturto izaugsmes gadu pēc kārtas. Jaunais ES sedans būs galvenais savā kategorijā, tādējādi veicinot Lexus virzību uz iepriekš nosprausto mērķi – līdz 2020. gadam Eiropā ik gadu pārdot 100 000 jaunu automobiļu.

Jaunas ES dizaina dimensijas
Jaunais ES ir veidots uz absolūti jaunās Globālās arhitektūras – K (GA-K) platformas, kas Lexus sniedz iespēju pārbaudīt vidējā izmēra luksus sedana dizaina robežas. Automobilis ir garāks (+65 mm), zemāks (-5 mm) un platāks (+45 mm) par tā priekšgājēju. Garākā garenbāze (+50 mm) ļauj riteņus pievirzīt tuvāk automobiļa stūriem ar platākajiem priekšējiem un aizmugurējiem riepu protektoriem (+10 un +37 mm). Tā stāja un proporcijas atspoguļo uzlaboto veiktspēju un piešķir ES izteiksmīgu izskatu, kas uz šo automobili liks atskatīties gan tā īpašniekiem, gan citiem apbrīnotājiem.

Lexus ES galvenais dizainers Jasuo Kajino (Yasuo Kajino) automašīnas jauno izskatu dēvē par „provokatīvo eleganci”. „ES vienmēr ir bijis elegants luksusa sedans. Šīs paaudzes modelim mēs esam pievienojuši pārdrošus dizaina elementus, kas pārspēj pircēju ierastās prasības un vēlmes,” viņš saka.

Jaunā GA-K platforma ļāva pazemināt automobiļa pārsega līniju, kas savukārt Kajito komandai deva iespēju izveidot izteiksmīgu siluetu ar izteikti lejupejošu slīpumu, radot dinamisku, bet vienlaikus plūstošu formu. ES priekšpuse katram modelim ir izteikti atšķirīga. Standarta versijas ir ar elegantiem vertikāliem stieņiem, kas izceļas uz Lexus raksturīgā vārpstiņu dizaina radiatora režģa, savukārt F SPORT modeļi pirmoreiz ES klasē ir ar melnu šķērssvītru rakstu, kas sasaucas ar izgriezumiem automobiļa priekšējos stūros.

Pretstatā iepriekšējo paaudžu modeļiem, šis dizains ir ar spraigu jumta līniju, kas uzsver automobiļa zemo stāju un izcilo aerodinamiku. Aizmugure ir skaidra un nocirsta kā ar cirvi, ar LED gaismām, kas aptver aizmugurējos spārnus, radot silueta līniju, kas izskatās plūstoša, raugoties no jebkura leņķa. F SPORT modeļiem ir aizmugurējais spoileris, emblēmas un tumša gareniskā nosegplāksne, kas izceļ automašīnas īpašo izskatu. Standarta ES modeļiem ir iespējami trīs dažādi 17 un 18 collu riteņu dizaini, bet F SPORT versijas ir aprīkotas ar 19 collu riteņiem, kas izskata ziņā ir līdzīgi Lexus LC kupejas riteņiem.

12 krāsu paletē ir iekļauti jauni smilškrāsas un zaļie toņi. Ice Ecru tonis atgādina gaismu, ko atstaro tikko uzkritis sniegs, savukārt Sunlight Green radīšanā automobiļa dizaineri ir iedvesmojušies no saules atspīduma okeāna dzīlēs.

F SPORT modeļi ir pieejami divās ekskluzīvās krāsās Heat Blue un F White, kas lieliski papildina to enerģijas pārpilno dizainu.

Lexus nākotnes automobiļu salons
Veidojot ES salona izskatu un tā radīto sajūtu, Kajino komandas izejas punkts bija Lexus Nākotnes salona koncepcija, kurai raksturīga gan maksimālas uzmanības pievēršana vadītāja ērtībām, gan plaša un ērta priekšējā pasažiera sēdvieta. Vadītājs koncentrējas uz to, kas notiek uz ceļa, pateicoties centrā novietotajam displeja ekrānam, instrumentu panelim un projekcijas ekrānam uz stikla virsgalvas displejam, kas vienmēr ir autovadītāja redzeslokā. Savukārt priekšā sēdošais līdzbraucējs var baudīt atvērtāku, plašāku un relaksējošāku vidi.
Jaunajā ES būs pieejams papildaprīkojums ar navigācijas sistēmu, tai skaitā virkni saistīto pakalpojumu. Navigācijai ir 12,3 collu multimedijas displejs un otrās paaudzes tālvadības skārienjutīgā vadība; tās balss atpazīšanas funkcija piedāvā arī mobilā asistenta pakalpojumus, kas padara iespējamu bezkontakta vadību no vadītāja viedtālruņa.

ES jau sen ir bijis izslavēts ar augsto komforta līmeni aizmugurē sēdošajiem pasažieriem, un jaunais modelis nav izņēmums, neraugoties uz zemāko ārējo jumta līniju. Zemākie sēdekļi un rūpīgi konfigurētā griestu iekšējā apdare rada lielāku gabarītaugstumu, bet garākā garenbāze nodrošina plašāku vietu kāju novietošanai.
Salona krāsu izvēlē ietilpst jauns krāsu salikums, kas atspoguļo „provokatīvās elegances” dizaina tematiku. Krēmkrāsas (Rich Cream) opcija piedāvā krēmkrāsas sēdekļu apdari un brūnu griestu iekšējo apdari, kas salonam piešķir mūsdienīgu, bet vienlaikus siltu izskatu un sajūtu. Salons pieejams arī melnā, Chateau un Topaz Brown krāsā.

Lai jaunajiem F SPORT modeļiem piešķirtu pilnīgi jaunu interjera izskatu, tika izstrādāta jauna salona metāla apdare, kas nelīdzinās nevienai no Lexus iepriekš izmantotajām apdarēm. Tradicionālās japāņu zobenu darināšanas mākslas iedvesmotā Hadori apdare ir ar vibrējošiem viļņu rakstiem, kas piešķir trīsdimensionālu izskatu, kurš mainās atkarībā no skatupunkta. Tas rada izsmalcinātības sajūtu un atklāj, cik detaļu un meistarības ir ieguldīts, lai F SPORT būtu unikāls modelis. Standarta ES modeļos arī tagad ir izmantoti tādi tradicionālie materiāli kā bambusa un Šimamoku (Shimamoku) koksne, kas piešķir ES ar rokām radīta mākslas darba izskatu, ko augstu novērtē luksusa automobiļu pircēji.

Jaunā laikmeta veiktspēja
Galvenā inženiera Jasuhiro Sakakibaras (Yasuhiro Sakakibara) vadītajai inženieru komandai bija skaidrs mērķis – pārveidot ES tēlu. Tas nozīmēja pārvērst sedanu, kas galvenokārt bija zināms ar savu komfortu un klusumu, par automobili, kas vienlaikus piedāvā savā klasē labāko automobiļa vadāmību un jaudu, kas ir jūtama un dzirdama.
Pēc Sakakibaras sacītā, šis ES ir veidots ar augstāku veiktspēju, nekā visi tā priekšgājēji. Viņš norāda: „Šim ES ir jārada sajūta par labu un vieglu vadāmību neatkarīgi no ceļa apstākļiem. To var panākt tikai ar stabilu pamatu.”
Izejas punkts bija jaunā GA-K platforma. Tā ir ārkārtīgi stabila priekšējo riteņu piedziņas šasija, kas virsbūves griezes izturības ziņā ir spēcīga konkurente GA-L aizmugurējo riteņu piedziņas platformai, kura izmantota LC kupejā un LS sedanā. Dažādu stiepes izturības līmeņu tērauds šo platformu padara vieglāku par iepriekšējām platformām, savukārt uzlabojumi, piemēram, pilnīgi jaunais aizmugurējā tilta dizains, uz šasijas uzstādītā elektriskā vadāmā stūre un V veida stiprinājums aiz aizmugurējā sēdekļa, ļāva inženieriem padarīt ES īpaši viegli vadāmu.

Komanda, kas strādāja pie šasijas izveides, centās apvienot sajūtu par auto vadāmības paredzamību jeb tā spēju ātri reaģēt uz ikvienu kustību. ES galvenais testa braucējs Jošiaki Ito (Ypshiaki Ito) skaidro: „Mēs vēlamies, lai ikviens ES vadītājs pie šī auto stūres justu pilnīgu kontroli pār automobili. Tas ir komforta līmenis, kas daudzkārt sniedz mierīgu, plūstošu braukšanu.”

Vēl augstākam dinamiskas veiktspējas līmenim F SPORT modeļi būs pieejami ar adaptīvo mainīgo piekari, kas līdzinās tai, ar kādu ir aprīkota LC kupeja. Tā katram ritenim pievieno regulējamus amortizatorus ar 650 amortizācijas spēka līmeņiem, nodrošinot pilnīgu kontroli pār automobili uz jebkuriem ceļa segumiem. Vēl viens elements, kas ir tikai F SPORT, ir Sport+ režīms Drive Mode Select sistēmai, kas ļauj pārslēgties uz sportiskiem dzinēja, ātrumkārbas un piekares iestatījumiem. ES 360 F SPORT ir aprīkots arī ar dzinēja skaņas pastiprināšanas sistēmu, kas piešķir dzinēja skaņai papildus līmeni, palielinot sportiskas braukšanas dabisko ritmu.

Ceturtās paaudzes hibrīdpiedziņas sistēma
ES 300h, kas drīzumā būs pieejams Rietumeiropā un Centrāleiropā, ir aprīkots ar jaunu ceturtās paaudzes automātiskās uzlādes hibrīdpiedziņas sistēmu, kas nodrošina vidējā izmēra luksusa sedanam ārkārtīgi zemu degvielas patēriņu, atbilstošu veiktspēju un minimālas izplūdes gāzes emisijas. Automobilim ir arī īpaši efektīvs 2,5 litru Alkinsona cikla četrcilindru benzīna dzinējs ar vieglāku, kompaktāku un jaudīgāku elektromotoru. Kopējā sistēmas jauda ir 218 PS/160 kW, un degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir no 4,7 l/100km.

2,5 litru dzinējs ir absolūts jaunums ar ātras sadegšanas iekšdedzes tehnoloģiju, kas padara to par vienu no siltumefektīvākajiem dzinējiem, ar kādiem ir aprīkoti tirgū pieejamie automobiļi. Funkcijas, kas palīdz sasniegt tik iespaidīgus rezultātus, ir taisni ieplūdes kanāli, palielinātie vārstu leņķi un lāzera apdares vārstu ligzdas. Regulējama tilpuma eļļas sūknis, daudzatveru inžektori, VVT-iE uz ieplūdes vārstiem un regulējamā dzesēšanas sistēma, kas arī sekmē iespaidīgo dzinēja karstuma un iekšdedzes vadību.

Pateicoties izsmalcinātākajam hibrīdsistēmas vadības datoram, kas spēj labāk atdarināt standarta benzīna dzinēja sajūtu un enerģijas padevi, ir uzlabota kopējā automobiļa vadāmība. Pat niķeļa metāla hidrīda hibrīdakumulators ir kompaktāks nekā iepriekš, kas ļauj to novietot aiz aizmugurējā sēdekļa, nesamazinot kājām paredzēto vietu.

Benzīna spēka piedziņas bloki un jauna astoņu ātrumu Direct Shift automātiskā ātrumkārba
Krievijas un citos Austrumu tirgos ES būs pieejams ar vairāku veidu benzīna spēka piedziņas blokiem.
ES 350 ir aprīkots ar 3,5 litru V6 benzīna dzinēju, vadāmam paātrinājumam un saviļņojošam braucienam. Šis iespaidīgi plūstošās darbības dzinējs ir ar D4-S benzīna iešprices sistēmu un tagad attīsta 250 PS/183 kW griezes momentu, iezīmējot ievērojamu veiktspējas pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes V6 dzinēju.
ES 350 ir ne vien ar lielāku jaudu un griezes momentu, bet arī daudz iegūst no jaunās astoņu ātrumu Direct Shift automātiskās ātrumkārbas. Tās darbībā izmantots īpaši plāns griezes momenta pārveidotājs un vairākplākšņu saslēguma sajūgs, kas efektīvāk pārvada jaudu uz priekšējiem riteņiem. Tas nodrošina savlaicīgus, precīzus pārslēgumus ar ātru pedāļu reakciju.

ES 250 būs pieejams ar pilnīgi jaunu augstas efektivitātes 2,5 litru četrcilindru benzīna dzinēju un jaunu astoņu ātrumu Direct Shift automātisko ātrumkārbu. Vieglā alumīnija konstrukcija, garā virzuļa gājiena dizains, lāzera apdares vārstu ligzdas un mūsdienīgā gudrā regulējamā vārstu aizdedzes laika regulēšana (VVT-i) ļauj panākt ātru iekšdedzi. Tam ir augsta, 38% kopējā siltumefektivitāte.

Izcila drošība
Septītās paaudzes ES ir pieejams ar jaunāko Lexus drošības sistēmu+ (Rietumeiropā iekļauta visu modeļu standartaprīkojumā, Austrumeiropas tirgos pieejams kā papildaprīkojums). Šī aktīvo drošības tehnoloģiju pakotne nodrošina papildus aizsardzību vadītājiem un pasažieriem, palīdzot novērst dažādus negadījumus.
Jauno funkciju vidū ir velosipēdistu identificēšana gaišajā dienas laikā, kas ir daļa no plašās sadursmes novēršanas sistēmas (PCS). Sadursmes novēršanas sistēma tagad ne vien spēj identificēt tuvojošos automobiļus un gājējus, bet arī velosipēdistus, kas ir ļoti noderīga funkcija, ņemot vērā, ka mūsdienās sadursmes ar velosipēdistiem ir viens no visbiežākajiem ceļu satiksmes negadījumiem. PCS, palielinot radara jutīgumu un dinamikas diapazonu, arī identificē gājējus nakts laikā.

Vēl viens drošības uzlabojums, ko piedāvā Lexus ES, ir divpakāpju adaptīvā tālo gaismu sistēma (AHS). Šī sistēma automātiski ieslēdz un izslēdz tālās gaismas, un tās 24 individuālie LED gaismas bloki spēj pielāgoties apgaismojumam, nodrošinot pastiprinātu apgaismojumu un vienlaikus neapžilbinot tuvojošos automobiļu vadītājus.

Pasaulē iespaidīgākā audiopieredze ar Mark Levinson PurePlay
2019 Lexus ES ir pirmais automobilis, kurā uzstādīta 17 skaļruņu sistēma Mark Levinson PurePlay. Tās izcilais dizains tika radīts, lai sniegu visu laiku jaudīgāko, precīzāko un tīrāko skaņas baudījumu.

PurePlay automobilī ļauj klausīties mūziku izcilā kvalitātē, pateicoties precīzajai uzstādīšanai, pasaules klases skaļruņu dizainam un neatkārtojamajai skaņošanas un dekompresijas tehnoloģijai. Skaļruņi ir izvietoti plecu līmenī pa salona perimetru, tādējādi pastiprinot akustiku un radot tonālo sinerģiju. Šīs ideālās tembram atbilstošās izvietojuma vietas nodrošina pastāvīgu tonālo koloratūru starp visiem skaļruņiem, kas reproducē augstākās audiofrekvences skaņas, efektīvi radot identisku skaņu gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem pasažieriem. Tā rezultātā katrs no salonā esošajiem cilvēkiem ir līdzvērtīga baudā ar augstas kvalitātes skanējumu.

ES stāsta nākamā nodaļa
Septītās paaudzes Lexus ES iezīmē zīmola senāko un populārāko modeļu jaunu laikmetu. Jaunais ES sedans tāpat kā Lexus flagmanis LS ir paredzēts plašākai mērķauditorijai. Tas piedāvā visu, ko sagaida Lexus pircēji, kā arī raksturiezīmes, kas piesaista cilvēkus, kuri līdz šim nebija apsvēruši šī zīmola automobiļa iegādi. Pamanāmais izskats, dinamiskā veiktspēja, augstvērtīgā salona apdare un jaunākās drošības tehnoloģijas palīdzēs pilnībā mainīt priekšstatu par ES.
1 Specifikācijas dažādos tirgos var atšķirties

Foto: Publicitātes attēls

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.