Konkursa International Engine of the Year rīkotāji nosaukuši 2018. gada labākos motorus. Galveno titulu jau trešo reizi pēc kārtas ieguvis Ferrari 3,9 litru V8 agregāts.
Ferrari Twin-turbo V8 motors, kas tiek izmantots modeļiem 488 GTB, 488 Spider un 488 Pista, saņēma 486 balles un apsteidza Porsche 3,0 litru sešcilindru dzinēju (198 balles), ko vācu kompānija izmanto 911 Carrera, 911 Carrera 4, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S, Carrera GTS un Carrera 4 GTS komplektēšanai. Trešajā vietā ar 158 punktiem palika Ferrari 6,5 litru V12 agregāts, ko uzstāda Ferrari 812 Superfast.
Konkursa organizatori sadalīja balvas arī citās kategorijās. 1,0-1,4 litru ieskaitē uzvarēja Peugeot-Citroen 1,2 litru trīscilindru agregāts, ko izmanto Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008, Citroen C3, C4, C4 Cactus, C-Elysee, C4 Picasso, C4 Grand Picasso, DS3, DS4, Opel Crossland X, Grandland X.
1,4 – 1,8 litru ieskaitē visus apsteidza BMW 1,5 litru trīscilindru elektriskais-benzīna hibrīdtandēms, kas iebūvēts i8, bet 1,8 – 2,0 litru kategorijā uzvarēja Porsche 2,0 litru turbo agregāts no Porsche 718 Boxster un 718 Cayman.
2,0 – 2,5 litru segmentā par labāko atzina Audi 2,5 litru pieccilindru turbo agregātu no RS3, TT RS un RS Q3, bet 2,5 – 3,0 litru ieskaitē laurus plūca kopvērtējuma 2.vietas ieguvējs un plaši izmantotais Porsche trīslitru sešcilindru turbo motors.
Savukārt kategorijā virs 4,0 litriem uzvarēja kopvērtējuma trešā pozīcija – Ferrari 6,5 litru V12 no Ferrari 812 Superfast.
Par labāko elektrisko spēka iekārtu atzina Tesla modeļos Model S, Model X un Model 3 iebūvēto motoru, tas pats ražojums uzvarēja arī “Zaļo” motoru ieskaitē, labākais jaunais motors ir jau divās citās kategorijās pieminētais Ferrari 6,5 litru V12 no 812 Superfast, bet augstas veiktspējas motoru kategorijā vēlreiz tiek nosaukts kopvērtējuma līderis – Ferrari Twin-turbo V8 motors, kas tiek izmantots modeļiem 488 GTB, 488 Spider un 488 Pista.
Foto: Publicitātes attēls