20 gadus pēc oriģinālā modeļa iznākšanas tiek laists klajā jaunais Focus — visu laiku inovatīvākais, dinamiskākais un aizraujošākais Ford
Jaunais Ford Focus — visu laiku pilnīgākais un tehniski progresīvākais Focus — ir izstrādāts no pašiem pamatiem, lai nodrošinātu pārliecinošāko, intuitīvāko un patīkamāko braukšanas kvalitāti gan autovadītājiem, gan pasažieriem Eiropas vidēja izmēra ģimenes automobiļu kategorijā.
Pateicoties tik ciešai sadarbībai ar klientiem kā vēl nekad, Focus piedāvā jaunu uz cilvēku orientēta dizaina filozofiju, kurā emocionāls virsbūves dizains apvienots ar klasē labāko aerodinamiku, bet salonā tiek piedāvāts vēl lielāks plašums apvienojumā ar augstvērtīgiem materiāliem un izcilu uzbūves kvalitāti.
Izsmalcinātas Ford autovadītāja palīgsistēmas ir integrētas automobilī tik nemanāmi, ka piedāvā intuitīvu, relaksējošu un pirmklasīgu braukšanas kvalitāti. Izsmalcināto tehnoloģiju vidū ir:
adaptīvā kruīza kontrole (ACC), kas tagad papildināta ar Stop & Go, braukšanas ātruma ceļa zīmju uztveršanas un joslas centrēšanas funkciju, lai nodrošinātu plūstošu braukšanu lēnas satiksmes apstākļos; Ford adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma ar jaunām prognozējošām līkumu gaismām un apgaismojumu atkarībā no ceļa zīmēm, kas pielāgo priekšējo lukturu apgaismojumu, lai uzlabotu redzamību līkumos un pirmo reizi nozarē arī palīdzētu labāk saskatīt ceļa zīmes; aktīvā parkošanās palīgsistēma 2, kas tagad kontrolē arī pārnesumu pārslēgšanu, akseleratora pedāli un bremzes, nodrošinot pilnīgi automātisku manevrēšanu, nospiežot tikai vienu pogu; Ford pirmais projekcijas ekrāns (HUD) Eiropā, kas palīdz autovadītājiem koncentrēties uz ceļu; preventīvā stūrēšanas palīgsistēma — klasē pirmā šāda veida sistēma, kas palīdz autovadītājiem izvairīties no automobiļiem, kas apturēti uz ceļa vai brauc lēnāk, lai izvairītos no sadursmēm.
Jaunais Focus saglabā savu 20 gadus loloto titulu kā automobilis ar labāko braukšanas dinamiku klasē, ko papildina Focus modelī pirmo reizi izmantotā nepārtraukti kontrolētās amortizācijas sistēma (CCD) ar neatkarīgu priekšējo un aizmugurējo balstiekārtu, jauni braukšanas režīmi, izolēts aizmugurējais apakšrāmis lielākai izsmalcinātībai, kā arī Ford patentēta atsperu tehnoloģija.
Pasažieru pieredzi uzlabo komforta un ērtības aprīkojums, tostarp iestrādātais modems FordPass Connect, kas nodrošina savienojamību ceļā, kā arī jauns bezvadu uzlādes paliktnis saderīgiem viedtālruņiem.
Spēka pārvadu piedāvājumā ir optimizēta Ford godalgotā 1,0 litra EcoBoost dzinēja versija un jauns 1,5 litru EcoBoost benzīna dzinējs, kuros pirmo reizi izmantota Ford cilindru atslēgšanas sistēma trīs cilindru dzinējiem. Jaunais 1,5 litru EcoBlue un 2,0 litru EcoBlue dīzeļdzinējs piedāvā izcilu degvielas ekonomiju, savukārt jauna inteliģentā astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba pielāgo pārnesumu pārslēgšanu autovadītāja braukšanas stilam un tiek kontrolēta, izmantojot stilīgu un ergonomisku rotējošo pārnesumu pārslēgšanas slēdzi. Focus vieglā hibrīda piedziņa tiks ieviesta 2020. gadā.
“Mūsu jaunais Ford Focus ir tehnoloģijas un braukšanas pievilcības augstākas sasniegums šajā automobiļu klasē,” stāsta Ford of Europe Produktu izstrādes nodaļas viceprezidents Džo Bakadžs. “Iespēja izstrādāt pilnīgi jaunu automobili, sākot ar baltu papīra lapu, negadās bieži. Mēs pieķērāmies šai iespējai ar abām rokām, lai izstrādātu labāko vidējās klases ģimenes automobili, ko iespējams iegādāties par naudu.”
Visu laiku plašākais Focus klāsts, kas tiek atklāts piecdurvju hečbeka, universāļa un atsevišķos tirgos četrdurvju virsbūves veidolā, tiek piedāvāts ekskluzīvās versijās, kas atbilst plašajām vidējas klases automobiļu klientu vajadzībām, kuru vidū ir stilīgais Focus Trend un Titanium, sportiskais Focus ST-Line un pirmklasīgais Focus Vignale.
Pirmais Focus Active modelis tiks laists klajā nākamā gada sākumā piecdurvju un universāļa versijā, pievienojoties jaunajam KA+ Active un Fiesta Active, kas veidos Ford Active krosoveru klāstu, kurā apvienots izturīgs apvidus automobiļu dizains un īsta Ford braukšanas dinamika.
Jaunais Focus ir pirmais automobilis visā pasaulē, kura pamatā ir Ford jaunā C2 arhitektūra ar mērķi uzlabot sniegumu sadursmēs, nodrošināt vairāk vietas salonā Ford vidējās klases modeļos, nepalielinot ārējos izmērus, un uzlabot aerodinamiku, lai palielinātu degvielas ekonomiju. Izcila uzbūves kvalitāte ir panākta, pateicoties 600 miljonu EUR ieguldījumam Ford Zārluī montāžas rūpnīcā Vācijā.
Kopš revolucionārā pirmās paaudzes Focus laišanas klajā 1998. gadā Ford ir pārdevis gandrīz septiņus miljonus Focus automobiļu Eiropā* un vairāk nekā 16 miljonus automobiļu visā pasaulē.
“Focus ir bijis mūsu centrālais modelis Eiropā 20 gadus. Tas ir bijis dizaina, tehnoloģijas un braukšanas prieka paraugs, kas iemieso visu, kas klientiem patīk Ford automobiļos,” stāsta Ford Motor Company grupas viceprezidents un prezidents Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā Stīvens Ārmstrongs. “Tā kā vidējās klases ģimenes automobiļu pārdošanas apjoms pērn veidoja vienu piekto daļu no visiem Eiropā pārdotajiem automobiļiem, Focus mūsu uzņēmumam un klientiem ir tik svarīgs kā vēl nekad, tāpēc mēs veltām tik daudz enerģijas, lai izstrādātu jaunu modeli, kas ir viens no labākajiem, kādu mēs jebkad esam radījuši.”
Uz cilvēku orientēts dizains
Jaunais Ford Focus ir Ford dizaina valodas evolūcija. Uz cilvēku orientētā dizaina filozofija, kuras mērķis ir piedāvāt piesātinātu pieredzi katrā braucienā, apvieno ekspresīvu valodu ar funkcionalitāti un uzsvaru uz cilvēku.
“Mēs gribējām, lai mūsu jaunais Focus ir izstrādājums, kuru cilvēki iemīl un nepārstāj mīlēt,” stāsta Ford of Europe Dizaina nodaļas direktors Amko Lēnartss. “Mūsu jaunās dizaina filozofijas mērķis gan iekšpusē, gan ārpusē ir piedāvāt neaizmirstamus mirkļus, kas veido un stiprina saikni starp cilvēku un mašīnu.”
Focus ir attiecīgi nobriedis, iegūstot augstvērtīgāku un sportiskāku siluetu, taču vienlaikus piedāvājot lielāku komfortu un ietilpību. Izteiksmīgais jaunais siluets ir iegūts, A balstus pavirzot vairāk uz priekšu, tādējādi iegūstot līdzsvarotas proporcijas, kas ļauj tos centrēt uz priekšējo riteņu centrālo daļu, savukārt C balstu lokšņu tērauds gulstas taisni uz aizmugurējiem riteņiem. Tādējādi ir iegūts garāks dzinēja pārsegs un plūstošs priekšējais spārns, ievērojami samazinot apakšējās loga līnijas iespiedumu, radot spēcīgu un elegantu izskatu, kas izceļ automobiļa pirmklasīgo un sportisko raksturu.
Pateicoties par 50 milimetriem garākai riteņu garenbāzei, ir iegūts lielāks riepu diametrs, kas ļauj novietot riteņus augstāk lokšņu tēraudā un samazināt garuma un vizuāla smaguma sajūtu. Saīsinātās pārkares un uz iekšu vērstais kabīnes novietojums piešķir automobilim spēcīgu, dinamisku stāju un rada kompaktu iespaidu.
Jaunā Focus izstrādes pamatā liela nozīme bija gaismas plūsmas virzībai ap automobili. Īpaši veidotā sportiskā virsbūve ir ļāvusi panākt klasē labāko aerodinamiku, jo automobilim ir plūstošs, pazemināts profils, īsas aizmugurējās pārkares, nošķelti stūri un saskaņoti integrēti aerodinamikas elementi.
Elastīgais lokšņu tērauds ir veidots tā, lai panāktu spēcīgas un sportiskas formas. Platās virsmas piesaista gaismu, radot vizuālu pievilcību no priekšas līdz pat pašai aizmugurei. Garie priekšējie spārni ir pārliecinoši vērsti uz druknajiem automobiļa sāniem, vizuāli piešķirot dinamisku izveicību.
Jaunā Focus priekšpuse ir vienkārša un harmoniska, tīra un pārliecinoša. Manāmi palielinātais, bet nekavējoties atpazīstamais Ford režģis ir izvietots starp horizontālajiem priekšējiem lukturiem, kas, tāpat kā aizmugurējie lukturi, ir maksimāli uz āru, lai izceltu automobiļa platumu un stāju.
Aizmugurējie lukturi tagad ir veidoti divās daļās, lai nodrošinātu plašākas bagāžas nodalījuma durvju atvēršanas iespējas, savukārt LED apgaismojuma tehnoloģija neļauj sajaukt automobili ne ar vienu citu ne dienā, ne naktī. Focus uzraksts ar matētu apdari starp aizmugurējiem lukturiem vēl vairāk izceļ tā pirmklasīgo izskatu.
Jaunais Focus piedāvā plašas izvēles iespējas dažādos izpildījumos tādās versijās kā Focus Vignale, ST-Line, Active un Titanium, tādējādi atspoguļojot klientu īpašās vēlmes un vajadzības. Unikālo iezīmju vidū ir:
· Focus Vignale priekšējais apakšējais dekors, kas liek automobilim izskatīties vēl augstvērtīgākam, un Vignale ornamenti, piemēram, matēta alumīnija apdare jumta reliņiem, dekoratīvajiem paneļiem un aizsarguzlikām, kā arī Vignale stila radiatora režģa raksts;
· izteiksmīgāks Focus ST-Line aizmugurējais izkliedētājs un lielāks funkcionāls jumta spoileris, platāki priekšējie atvērumi, kas izceļ veiktspēju un atklāj skatam dzinēja sastāvdaļas, kā arī izteiksmīgi ST-Line apakšējā spārna elementi, kas virza gaisu uz aizkarveida gaisa ieplūdes atverēm;
· Focus Active ar paaugstinātu klīrensu un melnu riteņu arku un aizsargpaneļu pārklājumu, priekšējā un aizmugurējā aizsargplāksne un aizsargpaneļi kontrastējošā sudraba krāsā, kā arī unikāls priekšpuses dizains.
13 virsbūves krāsu paletē ietilpst Desert Island Blue un tikai Vignale versijā pieejamā četru slāņu Dark Mulberry krāsa.
Uz cilvēku orientēts dizains ir ievērots arī salonā, kurā radīta mājīgāka un patīkamāka vide un augstākas kvalitātes sajūta, kas panākta ar vienkāršām, tīrām līnijām, izteiksmīgiem un pārliecību rosinošiem materiāliem, kā arī izcili sapludinātām virsmām.
Par mierīgāku atmosfēru gādā vienkāršots un minimālistisks dizains. Priekšējās durvis tagad nemanāmi saplūst ar mērinstrumentu paneli, radot vizuālu plašuma un greznības izjūtu un ieskaujot pasažierus. Mērinstrumentu paneļa augšdaļa un durvju iekšējā apdare ir veidota no maigiem apdares materiāliem, kas rada augstas klases iespaidu. Izsmalcinātie dārgakmeņu elementi atspoguļo mūsdienīgu augstas klases dizainu ar spīdīgu stiklu un matētām virsmām blakussēdētāja puses mērinstrumentu paneļa dekoros, durvju apdarē un gaisa izplūdes atverēs.
Tāpat kā virsbūves dizainā, jaunā Focus salonā ir izmantoti unikāli dizaina elementi un materiāli, tostarp smalka koka imitācijas apdare un pirmklasīga ādas apdare Vignale versijā, sportiski oglekļa šķiedras efekta apdares elementi un sarkanas šuves ST-Line versijā un izturīgāki, teksturētāki materiāli un virsmas Active versijā.
“Tās “piebāztās” vietas ar dažādām struktūrām un materiāliem vienuviet ir likvidētas,” stāsta Lēnartss. “Tā vietā ir īpaši izvēlēti materiāli, lai labāk sapludinātu un savstarpēji papildinātu dažādus elementus, izceļot augstāku apdares un materiālu kvalitāti.”
Pārliecinošas tehnoloģijas
Jaunajā Ford Focus tiek piedāvāts plašāks progresīvu funkciju klāsts nekā jebkurā citā Ford automobilī, kas atbilst ģimenes automobiļa 2. līmeņa automatizācijai.
Izsmalcinātas Ford Co-Pilot360 tehnoloģijas uzlabo aizsardzību, braukšanas īpašības un atvieglo parkošanos, lai padarītu braukšanu ērtāku, vieglāku un drošāku.
ACC ar Stop & Go, braukšanas ātruma ceļa zīmju atpazīšanas un joslas centrēšanas funkciju palīdz automobilim saglabāt optimālu attālumu līdz priekšā esošiem transportlīdzekļiem, palīdz mazināt stresu garos pārbraucienos, saglabājot automobiļa pozīciju joslas vidū, kā arī var pielāgot automobiļa ātrumu, ņemot vērā spēkā esošos ierobežojumus, uzraugot ceļa malu un norādes virs ceļa, lai uztvertu braukšanas ātruma ierobežojumus, kā arī ievērojot navigācijas sistēmas norādījumus. ACC sistēma darbojas, braucot ar ātrumu līdz 200 km/h.
Jaunā Stop & Go funkcija palīdz ACC sistēmai pilnībā apturēt automobili lēnas satiksmes apstākļos, izmantojot līdz 50% no kopējā bremzēšanas spēka, un pēc tam automātiski atsākt braukšanu, ja apstāšanās ilgums nepārsniedz 3 sekundes. Ja apstāšanās ilgums ir vairāk nekā 3 sekundes, autovadītājs var nospiest pogu uz stūres vai viegli nospiest akseleratora pedāli.
Joslas centrēšanas sistēma uzrauga ceļa apzīmējumus un var piemērot stūrei griezes momentu, lai palīdzētu autovadītājam saglabāt pozīciju joslas vidū, kad tiek aktivizēta ACC. Tā darbojas, braucot ar ātrumu līdz 200 km/h, un sniedz vizuālus un skaņas brīdinājumus, ja uztver nepietiekamu stūrēšanas aktivitāti.
“Atcerieties laiku, kad kārtojāt braukšanas eksāmenu — cik grūti bija koncentrēties, lai uz ceļa būtu droši. Braukšana nav kļuvusi vieglāka — mēs vienkārši esam pieraduši pie spriedzes. Tādas sistēmas kā Stop & Go un joslas centrēšanas funkcija samazina spriedzi uz autovadītājiem, palīdzot viņiem koncentrēties un mazāk saspringt, kā arī justies drošākiem pie stūres,” stāsta Ford of Europe starptautiskās transportlīdzekļu līnijas direktors Helmuts Rēders.
Ford adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma ar prognozējošajām līkumu gaismām un apgaismojumu atkarībā no ceļa zīmēm pirmo reizi pielāgo priekšējos lukturus, nodrošinot maksimālu redzamību pirms līkuma, krustojuma vai rotācijas apļa sasniegšanas.
Sistēma izmanto uz priekšu vērstu kameru, lai uzraudzītu joslu apzīmējumus 65 metrus uz priekšu, ļaujot jau laikus pavērst priekšējo lukturu gaismu attiecīgā virzienā, tādējādi uzlabojot redzamību jau iepriekš, nevis paļaujoties tikai uz autovadītāja veiktiem stūrēšanas manevriem. Ford patentētā ceļa zīmju nolasīšanas spēja gaismas stara optimizācijas nolūkā palīdz izvērst gaismas staru krustojumos un rotācijas apļos, lai labāk izgaismotu iespējamus apdraudējumus, kas nav braukšanas virzienā.
Jaunajā Focus apgaismojuma tehnoloģijā ar adaptīvo priekšējā apgaismojuma sistēmu, kas pielāgo priekšējo lukturu leņķi un intensitāti braukšanas videi, un neapžilbinošajām tālajām gaismām, kas neļauj nejauši apžilbināt citus autovadītājus un palīdz labāk redzēt diennakts tumšajā laikā, ir izmantoti LED priekšējie lukturi, kuros ir paredzēta inovatīva pielāgojama konfigurācija, kas nodrošina lielāku elastību un maigāku, nemanāmāku pārslēgšanu.
Focus ir arī pirmais Ford automobilis Eiropā, kas tiek piedāvāts ar projekcijas ekrānu (HUD), kas palīdz autovadītājiem nenovērst acis no ceļa, svarīgāko informāciju attēlojot autovadītāju redzeslaukā. Sistēmas pamatā ir viens no Eiropā lielākajiem redzes laukiem ar izmēru 6×2,5°. Šī ir arī viena no spilgtākajām pieejamajām sistēmām un ir pielāgojama 16 līmeņos līdz 10 000 kandelām uz m2.
Izbīdāmajam polikarbonāta ekrānam ir īpaši filtri, tādējādi tas ir pirmais šāda veida ekrāns, kuru var redzēt arī tie, kuri lieto polarizētas lēcas. Atkarībā no transportlīdzekļa specifikācijas projicējamā informācija ietver ātrumu (vienīgais rādītājs, kas tiek attēlots vienmēr), ceļa zīmju atpazīšanas sistēmas attēlojumu, ACC, navigāciju, pārnesumu indikatoru, izklaides sistēmu un ārkārtas paziņojumus.
Aktīvā parkošanās palīgsistēma 2 vēl vairāk atvieglo automobiļa novietošanu stāvvietā: tā pilnīgi automātiski veic visus manevrus automobiļa novietošanai stāvvietās paralēli un perpendikulāri brauktuvei, autovadītājam nospiežot tikai vienu pogu. Pateicoties Ford jaunās astoņpakāpju automātiskās pārnesumkārbas elektroniskajai vadībai, sistēma atrod piemērotas stāvvietas, un autovadītājs var kontrolēt automobiļa kustību, vienkārši ieslēdzot neitrālo pārnesumu un turot nospiestu vienu viduskonsolē iebūvētu pogu.
Automobilis pilnībā pārņem pārnesumu pārslēgšanas funkciju, akseleratora un bremžu pedāļa darbību un stūrēšanu, spējot iebraukt stāvvietās, kas ir par tikai 110 centimetriem garākas nekā automobilis. Sistēma darbojas slīpumā līdz 12% un ar braukšanas ātrumu līdz 4 km/h pirms parkošanās manevra uzsākšanas. Ar palīgsistēmu izbraukšanai no stāvvietas sistēma var arī palīdzēt autovadītājam izbraukt no stāvvietām paralēli brauktuvei.
Vēl vairāk uzlabota ir arī Ford pirmssadursmes bremzēšanas palīgsistēma ar velosipēdu uztveršanas funkciju, kas automobiļa priekšā spēj uztvert cilvēkus uz ceļa vai tā tuvumā, kas varētu šķērsot tā braukšanas trajektoriju. Ja sistēma uztver iespējamu sadursmi un autovadītājs nereaģē uz brīdinājumiem, tā automātiski aktivizē bremzes. Tagad tā spēj uztvert arī velosipēdistus un darbojas tumsā, izmantojot priekšējo lukturu gaismu.
Ir arī citas sistēmas, kas izstrādātas, lai palīdzētu Focus īpašniekiem izvairīties no negadījumiem un traucēkļiem: preventīvā stūrēšanas palīgsistēma darbojas ar apdzīvotām vietām un autoceļiem piemērotu braukšanas ātrumu un izmanto radaru un kameru, lai uztvertu priekšā esošus automobiļus, kas pārvietojas lēnāk vai stāv, un palīdz kontrolēt stūri, lai autovadītājs varētu apbraukt attiecīgos automobiļus, ja sadursme ir neizbēgama; aklās zonas informācijas sistēma ar aizmugurējo sānu zonu uzraudzības funkciju brīdina autovadītājus, kuri brauc ārā no stāvvietas, par tuvojošamies transportlīdzekļiem, kas varētu šķērsto to braukšanas trajektoriju, kā arī pirmo reizi var aktivizēt bremzes vai mīkstināt sadursmi, ja autovadītājs nereaģē uz brīdinājumiem; platleņķa aizmugurējā skata kamera ar 180 grādu skatu uz aizmuguri uzlabo redzamību, izbraucot no stāvvietām vai piebraucamajiem ceļiem; brīdinājums par braukšanu nepareizā virzienā, kas vispirms pieejams klientiem Vācijā, Austrijā un Šveicē, izmanto pie vējstikla piestiprinātu kameru un informāciju no automobiļa navigācijas sistēmas, lai ar skaņas signāliem un vizuāliem brīdinājumiem informētu par iebraukšanas aizlieguma zīmēm uz autoceļu nobrauktuvēm;
Ford MyKey ļauj automobiļu īpašniekiem ieprogrammēt atslēgu, kas var noraidīt ienākošos zvanus, ierobežot braukšanas ātrumu, liegt autovadītāja palīgsistēmu un drošības aprīkojuma atspējošanu, iestatīt audiosistēmas maksimālā skaļuma ierobežojumu vai vispār aizliegt audiosistēmas izmantošanu, ja pasažieri neizmanto drošības jostas.
Ja notiek negadījums, jaunā pēcsadursmes bremzēšanas sistēma palīdz samazināt iespējamas atkārtotas sadursmes ietekmi, automātiski palielinot bremžu spiedienu, ja tiek uztverta sākotnēja sadursme. Automobiļa palēnināšana var samazināt pasažieru ievainojumus un ierobežot turpmākus automobiļa bojājumus.
Ford paredz, ka jaunais Focus saņems piecu zvaigžņu drošības novērtējumu, jo automobiļa spēja absorbēt triecienu priekšējas sadursmes gadījumā ir palielinājusies par 40%, pateicoties jaunajai C2 arhitektūrai.
Enerģisks un atsaucīgs
Izsmalcināta jauna šasija ar progresīvām braukšanas tehnoloģijām nodrošina klasē labākās braukšanas īpašības, braukšanas prieku un patīkamu vadību jaunā Focus piecdurvju modeļa un universāļa klientiem apvienojumā ar augstāku kvalitāti.
Jaunais Focus papildina revolucionārā pirmās paaudzes modeļa mantojumu ar jaunu izolētu apakšrāmi neatkarīgajai balstiekārtai ar nevienāda garuma svirām (SLA), kas uzlabo gan komfortu, gan automobiļa reakciju uz autovadītāja darbībām.
SLA sistēma nodrošina vēlamo līdzsvaru starp priekšpusi un aizmuguri, braucot pāri lielākām bedrēm, tādējādi padarot braucienu līdzenāku. Kompozītmateriāla buksēm ir dažādas stingrības īpašības atkarībā no tā, kādā virzienā tās tiek noslogotas, tādējādi nodrošinot labāku izolāciju mazāku bedru gadījumā un zemāku trokšņa, vibrācijas un griezīguma līmeni. Unikāla SLA ģeometrija Focus universāļa modeļos maina amortizatoru novietojumu, palīdzot automobilim saglabāt labu manevrētspēju un atsaucību pat tad, ja bagāžnieks ir pilnīgi piekrauts, un palielinot bagāžnieka ietilpību, patiecoties platākai bagāžas nodalījuma grīdai.
Tiek piedāvāta arī vieglas konstrukcijas daļēji neatkarīgā aizmugurējā balstiekārta, kas uzlabota, lai piedāvātu klientiem braukšanas īpašības un dinamiku, ko klienti sagaida no Focus. Uzlabošanai ir izmantota tā pati Ford patentētā spēka vektorēšanas atsperu tehnoloģija, kas veicina atsaucīgu un patīkamu vadību jaunās Fiesta ST versijā. Daļēji neatkarīgā konstrukcija ir veidota, lai papildinātu 1,0 litra EcoBoost un 1,5 litra EcoBlue spēka pārvadus, kas kļuvuši vieglāki.
Progresīvā atsperu tehnoloģija novirza vektorēšanas spēkus uz aizmugurējo balstiekārtu, tādēļ līkumā esošie spēki spiež tieši uz atsperi, palielinot sānu noturību un uzlabojot stabilitāti, manevrētspēju un atsaucību, lai padarītu braukšanu vēl patīkamāku.
Ar SLA balstiekārtu aprīkotu piecdurvju modeļu izsmalcinātību palielina Focus modelī pirmo reizi izmantotā CCD sistēma, kas ik pēc 2 milisekundēm uzrauga balstiekārtu, virsbūvi, stūres sistēmu un bremžu darbību un pielāgo amortizācijas spēkus, gādājot par izcilu vadāmību.
Sistēma arī palīdz samazināt triecienu, braucot cauri peļķēm, uztverot peļķes malu un pielāgojot amortizatoru, lai ritenis tajā neiebrauc pārāk dziļi. Tā kā riepa un ritenis nenolaižas tik zemu, atsitiens pret peļķes otru pusi nav tik spēcīgs. Aizmugurējā balstiekārta spēj reaģēt vēl ātrāk, jo signāls no priekšējā riteņa brīdina aizmugurējo riteni par gaidāmo peļķi, pirms tā ir sasniegta.
CCD sistēma papildina arī braukšanas režīmu izvēles sistēmu. Pirmo reizi Focus modelī tiek piedāvāts normālais, sporta un Eco režīms, kas ļauj autovadītājiem nekavējoties pielāgot braukšanas apstākļiem akseleratora pedāļa, astoņpakāpju automātiskās pārnesumkārbas, elektroniskā stūres pastiprinātāja (EPAS) un ACC īpašības. Komplektācijā ar CCD Focus piedāvā arī Comfort un Eco-Comfort braukšanas režīmu, attiecīgi pielāgojot balstiekārtas īpašības.
Focus Active krosovera modeļos būs pieejami vēl divi braukšanas režīmi: slidenais režīms, kas vairo pārliecību uz ceļa segumiem ar ierobežotu saķeri, piemēram, sniega un ledus, un bezceļu režīms, kas palīdz braukt pa mīkstām, viegli deformējamām virsmām.
Jauna uz stūres statņa uzstādīta EPAS sistēma un jauna programmatūra nodrošina vēl atsaucīgāku, intuitīvāku un patīkamāku vadību, ko papildina dažādas komforta funkcijas, piemēram, griezes momenta kompensēšanas sistēma. Focus modelī debitē arī paša uzņēmuma izstrādātā Ford stabilitātes kontroles sistēma, kas uzlabo Ford braukšanas dinamiku, kā arī iekļauta griezes momenta vektorēšanas kontrole.
Bremzēšanas ceļa garums no 100 km/h liela ātruma ir samazinājies par aptuveni 1 metru, pateicoties jaunajam elektriskajam bremžu pastiprinātājam atsevišķos modeļos, kas ātrāk palielina spiedienu un ļauj labāk izjust pedāli dažādos braukšanas apstākļos.
Focus ir pirmais automobilis, kas ražots, izmantojot Ford jauno C2 arhitektūru, kas apvienojumā ar jaunu virsbūves konstrukciju ir ļāvis inženieriem palielināt automobiļa stingrību, lai panāktu lielāku atsaucību. Noturība pret griezi ir palielinājusies par 20% salīdzinājumā ar Focus iepriekšējo paaudzi, savukārt atsevišķu balstiekārtas stiprinājuma punktu stingrība ir palielinājusies par 50%, kas samazina lieci, nodrošinot labāku virsbūves kontroli.
Jaunajā Focus ir izmantota inovatīva metode aizmugurējās struktūras stingrības palielināšanai, kas izstrādāta godalgotajam Ford Focus RS. Montāžas procesa laikā automobiļa aizmugures apakšdaļas dobumā ir ievietots slapjš ekstrudētais putupolistirols, kas pēc tam krāsas žāvēšanas laikā karstumā izžūst un izplešas, tādējādi ar minimālu svara pieaugumu palielinot sānu stingrību par 10%.
Ikviena modeļa atvasinājuma šasija ir pielāgota unikālajam Focus raksturam — no Focus ST-Line ar unikālajām atsperēm, amortizatoriem un stabilizācijas stieņiem, kas ir par 10 milimetriem zemāks, līdz Focus Active ar unikāliem priekšējiem un aizmugurējiem šarnīriem, kas ir par 30 milimetriem augstāks.
“Focus un klasē labākās braukšanas īpašības iet roku rokā, un mēs negrasāmies atdot šo titulu nevienam konkurentam,” saka Rēders. Mūsu jaunā šasija apvienojumā ar izsmalcinātām tehnoloģijām, piemēram, braukšanas režīmiem un nepārtraukti kontrolētās amortizācijas sistēmu, nodrošina sporta hečbeka manevrētspēju un atsaucību apvienojumā ar biznesa klasei raksturīgu izsmalcinātu vadāmību.”
Savienojamība un komforts
Ietilpīgs, praktisks un labi savienots — jaunais Focus salons ir veidots inovatīvā dizainā un aprīkots ar progresīvām tehnoloģijām komfortam un ērtībai, kas palīdz integrēt automobili klientu dzīvē.
Ford klientiem Eiropā Focus tiek piedāvāts ar iebūvēto modemu FordPass Connect, kas padara automobili par mobilu Wi-Fi tīklāju, kam var pieslēgt līdz 10 ierīcēm. FordPass Connect ne tikai palīdz autovadītājiem plānot ātrāk, gādā par mierīgākiem braucieniem ar tiešsaistes satiksmes atjauninājumiem navigācijas sistēmai un ļauj pasažieriem straumēt izklaidējošu saturu, esot ceļā, bet arī piedāvā virkni ērtu funkciju, kas pieejamas, izmantojot FordPass mobilo lietotni. To vidū ir:
· automobiļa meklētājs, kas palīdz īpašniekiem atrast savu automobili pārpildītos lielveikalu stāvlaukumos;
· automobiļa statuss, lai pārbaudītu degvielas līmeni, brīdinājumu statusu, motoreļļas daudzumu un daudz ko citu;
· durvju atbloķēšana, kas ļauj atslēgt Focus durvis no attāluma;
· automobiļa iedarbināšana ar tālvadību Focus modeļiem ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu**;
· eCall funkcija, kas nopietnas avārijas gadījumā automātiski izveido savienojumu ar avārijas dienestiem un ļauj automobilī sēdošajiem izveidot tiešu savienojumu ar avārijas dienestiem, nospiežot griestu konsolē esošo SOS pogu.
Par autovadītāju sasniedzamību ceļā gādā arī bezvadu uzlādes paliktnis zem mērinstrumentu paneļa, kas ļauj atvadīties no vadu mudžekļiem viduskonsolē un viegli uzlādēt saderīgus viedtālruņus. Tas automātiski uztver saderīgas ierīces un sāk uzlādi.
Bezvadu uzlādes laikā ierīces var saglabāt Bluetooth savienojumu ar Ford SYNC 3 komunikācijas, informācijas un izklaides sistēmu. SYNC 3 ar 8 collu krāsu skārienekrānu, ko var pārvaldīt ar pirkstu satuvināšanas un vilkšanas žestiem un kas ir savietojama ar Apple CarPlay un Android Auto™, ļauj autovadītājiem kontrolēt audio, navigācijas un klimata funkcijas, kā arī pievienotus viedtālruņus, izmantojot vienkāršas balss komandas.
Jauna B&O PLAY skaņas sistēma ļaus automobilī sēdošajiem izbaudīt mūziku, kas straumēta ar FordPass Connect vai no viedtālruņiem. Šī 675 vatu sistēma ir aprīkota ar 10 skaļruņiem, tostarp 140 milimetru zemo frekvenču skaļruni bagāžas nodalījumā un vidējo frekvenču skaļruni priekšējā paneļa vidū, turklāt tā ir īpaši pielāgota Focus piecdurvju un universāļa modelim, piedāvājot vienu no labākajām skaņas kvalitātēm automobilī kā tādā, nemaz nerunājot par vidējās klases hečbeku.
Komforts ir pamats izsmalcinātai un pirmklasīgai pieredzei jaunā Focus salonā. Priekšā sēdošie var baudīt 1421 milimetru platu vietu plecu daļā, savukārt optimizētais mērinstrumentu paneļa novietojums atbrīvo vairāk vietas. Elektriskā stāvbremze — standartaprīkojums komplektācijā ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu un augstāka aprīkojuma versijās ar manuālo pārnesumkārbu — un rotējošais pārnesumu pārslēgšanas slēdzis arī atbrīvo vairāk vietas autovadītājam un blakussēdētājam.
Šaurāka viduskonsole, ko izdevies panākt, mainot skārienekrāna slēdžu un vadības elementu atrašanas vietu, ir papildināta ar mīkstiem ceļu balstiem lielākam komfortam, turklāt papildaprīkojumā pieejamie 18 virzienos regulējamie priekšējie sēdekļi nozīmē, ka nav iespējams neatrast visērtāko pozīciju.
Plašāka vieta aizmugurē sēdošajiem ir iegūta, pagarinot riteņu garenbāzi un izlīdzinot grīdu. Vieta ceļiem ir palielinājusies par 50 milimetriem salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes Focus, tādējādi sasniedzot labāko rādītāju klasē: 81 milimetrs. Vieta plecu zonā ir palielināta par gandrīz 60 milimetriem salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes Focus. Plašuma izjūtu pastiprina aizmugurējo durvju dizains ar logiem, kas iestiepjas aizmugurējā balstā, kas rada atvērtības izjūtu, kā arī papildaprīkojumā pieejamais panorāmas jumts.
Jaunās C2 arhitektūras ietvaros izstrādātā Focus apsildes ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēma apsilda un atdzesē salonu ātrāk, izmantojot 140 kubikcentimetru kompresoru, turklāt dzesēšanas šķidruma caurules ir elastīgākas un gaisa plūsma ir vienmērīgāka, tādēļ sistēma ir klusāka. Focus ir pat īpaša ārējo atpakaļskata spoguļu forma, kas mazina vibrējošo vēja troksni, kas rodas, kad, braucot lielā ātrumā, tiek atvērts viens logs — laba ziņa suņu īpašniekiem.
Suņu īpašniekiem ir arī citas labas ziņas: universāļa bagāžas nodalījums ir pietiekami liels, lai tajā ievietotu būri suņu pārvadāšanai, jo bagāžas nodalījuma augstums ir palielināts par 43 milimetriem, garums līdz aizmugurējam sēdeklim — par 25 milimetriem, savukārt ar nolocītu aizmugurējo sēdekli, ko var izdarīt ar vienu slēdzi, izmantojot jauno Easy Fold Seats funkciju, garums līdz priekšējiem sēdekļiem ir palielināts par 175 milimetriem, ļaujot iegūt 1653 litru ietilpību.
Ford bagāžas nodalījuma durvis ar brīvroku funkciju ļauj piekļūt universāļa bagāžas nodalījumam ar vienkāršu kājas kustību zem aizmugurējā bampera, savukārt inženieri ir raduši atbildi uz jautājumu, kur novietot bagāžas nodalījuma pārsegu, kad tas tiek noņemts: tagad to var glīti novietot zem regulējamās bagāžas nodalījuma grīdas, turklāt to ir vieglāk noņemt, pavelkot siksnu.
Jaudas izvēle
Jaunā Focus klientu izvēlei ir pieejama virkne Ford EcoBoost benzīna un Ford EcoBlue dīzeļdzinēju ar optimizētu jaudu un uzlabotu veiktspēju, turklāt visi atbilst striktajiem Euro 6 izmešu standartiem, kas aprēķināts, izmantojot vieglajiem transportlīdzekļiem paredzēto pasaules mēroga testa procedūru (WLTP). Spēka pārvadus papildina standartaprīkojumā iekļauta automātiskā Start-Stop sistēma, kas samazina ekspluatācijas izmaksas, kā arī plūstošā sešpakāpju manuālā pārnesumkārba vai jaunā astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba bezrūpīgai automobiļa vadīšanai.
Ford godalgotais 1,0 litra EcoBoost dzinējs tiek piedāvāts ar 85 ZS, 100 ZS vai 125 ZS jaudu un jaunais 1,5 litra EcoBoost dzinējs — ar 150 ZS vai 182 ZS jaudu.
Abu EcoBoost benzīna dzinēju degvielas patēriņa un CO2 izmešu daudzuma rādītājus uzlabo Ford cilindru atslēgšanas sistēma trīs cilindru dzinējiem — nozarē pirmā šāda veida sistēma, kas var automātiski apturēt vienu no dzinēja cilindriem, kad pilna jauda nav nepieciešama, piemēram, braucot tukšgaitā vai ar ieslēgtu kruīza kontroli, kad dzinēja noslodze ir maza. Sistēma var atslēgt un atkal ieslēgt vienu no cilindriem vien 14 milisekundēs (kas ir 20 reizes ātrāk par acu pamirkšķināšanu), neietekmējot jaudu un veiktspēju.
Abos dzinējos ir izmantotas arī būtiskākās EcoBoost tehnoloģijas, tostarp progresīvs turbokompresors, augstspiediena tiešās iesmidzināšanas sistēma un dubulta vārstu pacēluma laika regulēšana. Daļiņu emisija ir samazināta, izmantojot standarta daļiņu filtra tehnoloģiju.
1,0 litra EcoBoost dzinējs ir uzlabots vēl vairāk un piecdurvju modelī nodrošina no 4,7 l/100 km degvielas patēriņu un 107 g/km CO2 izmešu***, pateicoties šādām tehnoloģijām:
· otrādi uzstādīta cilindra galva, no kuras izplūdes gāzes tagad izplūst pa aizmuguri, lai ātrāk uzsildītu izmešu samazināšanas sistēmu;
· augstspiediena degvielas padeves sistēma, kuras iesmidzināšanas spiediens tagad ir 250 bar, kas palīdz samazināt daļiņu emisijas daudzumu;
· vārstu pacēluma regulēšana lielā diapazonā, optimizēta cilindru turbulence un lielāka kompresijas pakāpe, kas nodrošina efektīvāku sadegšanu;
· īpaši dzesējami virzuļi ar zemas berzes virzuļu gredzeniem, kas vēl vairāk samazina enerģiju tērējošo berzi dzinējā.
Jaunais 1,5 litra EcoBoost piecdurvju modelī nodrošina no 5,3 l/100 km degvielas patēriņu un 121 g/km CO2 izmešu, pateicoties šādām tehnoloģijām:
· centrālās iesmidzināšanas sistēmas un tiešās iesmidzināšanas sistēmas apvienojums, kas nodrošina iespaidīgu jaudu un atsaucību un samazina degvielas patēriņu, turklāt īpaši uzlabo degvielas ekonomiju pie zemas dzinēja slodzes;
· zemas berzes trīs cilindru struktūra, kas ļauj sasniegt lielu griezes momentu arī tad, kad apgriezienu skaits ir mazs;
· integrēts izplūdes kolektors, kas palielina degvielas ekonomiju, ļaujot ātrāk sasniegt optimālo temperatūru, kā arī ātrāk nodrošina nepieciešamo griezes momentu, samazinot izplūdes gāzu ceļu no cilindriem līdz turbokompresoram;
· alumīnija konstrukcija, kas nodrošina mazāku svaru.
Ford jaunie EcoBlue dīzeļdzinēji ar turbokompresoru ir izstrādāti lielākai jaudai, lielākam griezes momentam pie maza dzinēja apgriezienu skaita, mazākam degvielas patēriņam un lielākam komfortam, braucot lielākus attālumus. Jaunais 1,5 litru EcoBlue tiek piedāvāts ar 95 ZS vai 120 ZS jaudu un 300 Nm griezes momentu un piecdurvju modelī nodrošina no 3,5 l/100 km degvielas patēriņu un 91 g/km CO2 izmešu. 2,0 litru EcoBlue tiek piedāvāts ar 120 ZS jaudu un 370 Nm griezes momentu un piecdurvju modelī nodrošina no 4,4 l/100 km un 114 g/km CO2 izmešu.
Jaunais 1,5 litru EcoBlue ir aprīkots ar dažādām inovatīvām sistēmām, kuru vidū ir:
· zemspiediena izplūdes gāzu recirkulācija apvienojumā ar uzpūtes gaisa dzesēšanu ar ūdeni un gaisu, kas nodrošina efektīvāku sadedzināšanu un mazāku izmešu daudzumu;
· integrēts ieplūdes kolektors optimizētai dzinēja elpošanai;
· zemas inerces turbokompresora darbība ātrākai, vieglāk kontrolējamai turbīnas reakcijai ar raķešu dzinēja materiāliem, kas paredzēti darbam augstā temperatūrā;
· augstspiediena degvielas iesmidzināšanas sistēma, kas ir atsaucīgāka, klusāka un nodrošina precīzāku degvielas padevi.
Papildus iebūvētajam ieplūdes kolektoram ar spoguļattēla ieplūdes mehānismu, kas uzlabo dzinēja elpošanu, zemas inerces turbokompresoram, augstspiediena degvielas iesmidzināšanas sistēmai, kas ir atsaucīgāka, klusāka un nodrošina precīzāku degvielas padevi, kā arī standartaprīkojumā iekļautajai izmešu pēcapstrādes sistēmai ar selektīvo katalītisko redukciju, kas samazina NOX daudzumu, 2,0 litru EcoBlue aprīkojumā ir iekļautas vairākas inovācijas, kas samazina berzi, tostarp:
· par 10 mm nobīdīta kloķvārpsta, kas samazina virzuļu sānu noslodzi, ierobežojot berzi pret cilindru sienām;
tērauda virzuļi, kas Ford dīzeļdzinējā izmantoti pirmo reizi, lai optimizētu izmērus un nodrošinātu mazāku izplešanos, kad tie ir karsti;
samazināts kloķvārpstas gultņu diametrs;
sadales vārpstas un eļļas sūkņa piedziņas siksnas dizains, kas ir tiešā saskarē ar motoreļļu.
Ford jaunā ātras darbības astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba ir izstrādāta, lai vēl vairāk samazinātu degvielas patēriņu un nodrošinātu atsaucīgu vadību. Tā ir pieejama komplektācijā ar 125 ZS 1,0 litra EcoBoost, 150 ZS 1,5 litru EcoBoost, 120 ZS 1,5 litru EcoBlue un 150 ZS 2,0 litru EcoBlue dzinēju un ietver šādas funkcijas:
adaptīvā pārnesumu pārslēgšanas plānošanas sistēma, kas izvērtē konkrētā autovadītāja braukšanas stilu, lai optimizētu pārnesumu pārslēgšanas laikus. Sistēma var uztvert augšup un lejup ejošus slīpumus un asus līkumus, attiecīgi pielāgojot pārnesumu pārslēgšanu, lai nodrošinātu stabilāku, patīkamāku un izsmalcinātāku vadību;
adaptīvā pārnesumu pārslēgšanas kvalitātes kontrole, kas izvērtē automobiļa un apkārtējās vides informāciju, lai palīdzētu noregulēt sajūga spiedienu, nodrošinot plūstošu pārnesumu pārslēgšanu. Šī sistēma arī pielāgo pārnesumu pārslēgšanu braukšanas stilam.
Braukšanas īpašības uzlabo arī Ford jaunākā sešpakāpju manuālā pārnesumkārba, piedāvājot labāku pārnesumu pārslēgšanas kvalitāti, mazāku pārnesumu vibrāciju un grabēšanu, zemas berzes struktūras ar zemas viskozitātes eļļām, gultņus ar mazāku berzi un atsevišķos gadījumos teflona gredzenus.
Saskaņā ar Ford datiem jaunā Focus degvielas patēriņa un CO2 izmešu daudzuma rādītāji ir uzlabojušies par 10%, pateicoties rūpīgi veidotai aerodinamikai, kā rezultātā ir panākts klasē labākais vilces koeficients 0,273 Focus piecdurvju versijā un 0,284 Focus universāļa versijā. Aerodinamikas elementi ir šādi:
· standartaprīkojumā iekļauta aktīvā režģa aizvara sistēma, kas automātiski aizveras, lai samazinātu vilci, kad nav nepieciešams dzesēt radiatoram pievadīto gaisu, un tagad ir aprīkota ar labāku blīvējumu un cauruļvadu sistēmu;
· gaisa aizskaru sistēma, kas virza gaisa plūsmu pāri priekšējiem riteņiem, lai samazinātu turbulenci;
· gaisa atdalīšanas elementi aizmugurējā bamperī un gaismu blokos, kā arī optimizēts aizmugurējais spolieris un logu ietvaru dizains, kas ierobežo pretestību veidojošu virpuļu rašanos;
· papildu virsbūves apakšdaļas aizsargs centrālajam tunelim, degvielas tvertnei un aizmugurējai asij.
Mazāku degvielas patēriņu nodrošina arī svara samazinājums par līdz pat 88 kilogramiem salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes Focus. Degvielas ekonomijas nolūkā ir uzlabota pat bremžu uzbūve: elektriskā bremžu pastiprinātāja uzlabotais reakcijas laiks ir ļāvis izveidot lielāku attālumu starp bremžu klučiem un diskiem, tādējādi samazinot pretestību.
Ražots Eiropā
Jaunais Ford Focus tiek ražots Ford Zārluī montāžas rūpnīcā Vācijā, izmantojot nozarē iepriekš neizmantotus procesus, tādējādi nodrošinot visu laiku labāko Focus uzbūves kvalitāti.
Pateicoties jaunai karstās presēšanas iekārtai 6 000 m2 platībā, īpaši augstas izturības un vieglas konstrukcijas leģētā tērauda sastāvdaļas tagad var ražot uz vietas, turklāt tā ir pirmā karstās presēšanas ražošanas līnija nozarē ar pilnībā automatizētu izkraušanu, kas palielina darba efektivitāti.
Četrdesmit metrus garas krāsnis izmanto gāzi un magnētisko indukciju, lai uzkarsētu leģēto tēraudu līdz 930 C, padarot to tik lokanu, lai to varētu apstrādāt ar 1250 tonnām smagām presēm. Pēc tam ar ūdeni atdzesētās plāksnes tiek precīzi sagrieztas, izveidojot to galīgo formu. Tas notiek īpašās kamerās ar lāzera palīdzību, kas griež leģēto tēraudu ar 3000 C karstu staru.
Jauns formēšanas un caurduršanas process atvieglo visas Focus priekšpuses gala montāžu, izmantojot kameras, kas izmēra montāžas caurumu optimālo atrašanās vietu ar pielaidi līdz 0,1 milimetram. Lai nodrošinātu maksimālu precizitāti, otra kameras sistēma uzrauga aparatūras novietojumu un var pielāgoties 0,1 milimetra pielaidēm, kas ņemtas vērā izplešanās un saraušanās nolūkā mainīgas temperatūras apstākļos. Pateicoties šim procesam, montāžas caurumus var iestrādāt ar 0,5 milimetru precizitāti.
Pirmo reizi Ford izmantota jauna lāzermetināšanas tehnoloģija nodrošina liekāku ātrumu, elastību un efektivitāti un ļauj iegūt izturīgākas šuves. Ražošanā tiek izmantota arī progresīva trīsdaļīgas lāzera cietlodēšanas sistēma, kuras darbības ātrums ir 60 milimetri sekundē, kas ir ātrākais rādītājs Ford automobiļu vidū, kas nodrošina tīrākas, izturīgākas un precīzākas šuves, savienojot jumtu ar virsbūves sāniem.
“Inovācija ikvienā jomā ir palīdzējusi mums radīt jaunu Focus vēl neredzētā kvalitātē, kas piedāvā nepārspējamu vadīšanas un braukšanas kvalitāti,” komentē Bakadžs. “Jaunais Focus ir izpildīts solījums un no šodienas uzstāda latiņu citiem. Es esmu ārkārtīgi lepns par komandu, kas ir palīdzējusi radīt, manuprāt, labāko automobili, kāds jebkad izgatavots.”
# # #
Android un Android Auto ir Google Inc. preču zīmes.
FordPass Connect ir papildaprīkojums. Modems tiks uzstādīts transportlīdzekļa piegādes brīdī. Noteiktu datu apmaiņu ir iespējams atļaut/aizliegt. Sistēma būs pieejama noteiktos tirgos 2018. gadā, pārējos tirgos tā tiks pakāpeniski ieviesta 2019. gadā.
Tiešsaistes satiksmes atjauninājumi ir papildu pakalpojums, kas pieejams pirmos divus gadus, iegādājoties jaunu Ford ar SYNC 3 un navigācijas sistēmu; pēc tam licence ir pieejama par maksu.
Wi-Fi tīklājs (līdz 4G) ietver papildu bezvadu datu izmēģinājumu, kas sākas aktivizēšanas brīdī un beidzas pēc trīs mēnešiem vai tad, kad ir iztērēti 3 GB datu, atkarībā no tā, kas iestājas pirmais. Pēc tam ir nepieciešams Vodafone abonements — informācija par datu pakām ir pieejama uzņēmuma tīmekļa vietnē. Lai izmantotu iebūvētā Wi-Fi tīklāja priekšrocības, 2018. gada Ford transportlīdzeklim ir jābūt aprīkotam ar noteiktu aparatūru, kā arī ir nepieciešams datu plāns. Mobilie dati un pakalpojums nav pieejams visās vietās, turklāt var tikt piemēroti datu plāna nosacījumi, tostarp maksa par ziņojumu nosūtīšanu un datu izmantošanu.
*Ford of Europe savus pārdošanas datus aprēķina, izmantojot datus no 20 tradicionālajiem Eiropas tirgiem, kur to pārstāv vietējie pārdošanas uzņēmumi. Šie tirgi ir Austrija, Beļģija, Lielbritānija, Čehija, Dānija, Somija, Francija, Vācija, Grieķija, Ungārija, Īrija, Itālija, Nīderlande, Norvēģija, Polija, Portugāle, Spānija, Rumānija, Zviedrija un Šveice.
**Valstīs, kurās tas ir atļauts ar likumu.
**Norādītie degvielas patēriņa un CO2 izmešu daudzuma mērījumi veikti saskaņā ar Eiropas Komisijas Regulas (EK) Nr. 715/2007 un (EK) Nr. 692/2008 jaunāko grozījumu tehniskajām prasībām un specifikācijām. Degvielas patēriņa un CO2 izmešu daudzuma rādītāji attiecas uz transportlīdzekļa klasi, nevis atsevišķu automobili. Izmantotā standarta testa procedūra ļauj salīdzināt dažādus transportlīdzekļu veidus un ražotājus. Degvielas/elektroenerģijas patēriņa un CO2 izmešu daudzuma rādītājus un nobraucamo attālumu elektriskajā režīmā ietekmē ne tikai degvielas efektivitāte, bet arī braukšanas stils, kā arī citi netehniski faktori. CO2 ir galvenā siltumnīcefekta gāze, kas izraisa globālo sasilšanu.
No 2017. gada 1. septembra saskaņā ar Regulu (ES) Nr. 2017/1151 tās spēkā esošajā redakcijā atsevišķu jauno transportlīdzekļu tipa apstiprināšana tiek veikta, izmantojot vieglajiem transportlīdzekļiem paredzēto pasaules mēroga testa procedūru (WLTP), kas ir jauna, reālistiskāka testēšanas procedūra degvielas patēriņa un CO2 izmešu daudzuma noteikšanai. No 2018. gada 1. septembra WLTP pilnībā aizstās Eiropas Jauno braukšanas ciklu, kas tiek izmantots pašlaik. Kamēr notiks pāreja no Eiropas Jaunā braukšanas cikla uz WLTP, WLTP degvielas patēriņa un CO2 izmešu daudzuma dati tiks pielāgoti Eiropas Jaunajam braukšanas ciklam. Būs dažas atšķirības no iepriekšējiem degvielas patēriņa un izmešu daudzuma rādītājiem, jo daži testēšanas elementi ir mainīti, t. i., vienam automobilim var būt atšķirīgi degvielas patēriņa un CO2 izmešu daudzuma rādītāji.
Foto: Publicitātes attēls