Ķīnas kompānija Aiways ar elektrisko krosoveru U5 Ion pašmāju tirgū startē 2019.gada septembrī, bet Eiropas tirgū tā grasās ienākt 2020.gadā.
2017.gadā dibinātais jaunuzņēmums piedāvās priekšpiedziņas SUV ar 190 Zs elektromotoru un tāldarbību aptuveni 560 km. Cena – no 25 000 eiro.
Pirmajā ražošanas gadā kompānija cer izlaist 150 000 eksemplāru, gadu vēlāk – jau 300 000. Transportēšana uz Eiropu notiktu pa dzelzceļu, kas būtu gan ātrāk, gan lētāk (ar vilcienu 16 dienas, ar kuģi – 6 nedēļas).
Pirmā krosovera cena ir 200 – 300 tūkstoši juaņu (no 25 000 eiro), kas Eiropas tirgū sola labas perspektīvas, it sevišķi salīdzinājumā ar to, ko piedāvā, piemēram, Jaguar vai Mercedes. Tā 4,68 m garais Jaguar i-Pace Vācijā maksā no 77 850 eiro, bet 4,76 m garais Mercedes EQC – no 75 000 eiro.
Aiways U5 ir 4,70 m garš, 1,90 m plats un 1,73 m augsts, kas dara to līdzīgu konkurentiem. Tiesa, Ķīnas SUV iebūvēts vien 190 Zs (315 Nm) spēcīgs elektromotors, taču ne visiem tas ir svarīgi – būtiskāka ir ar vienu uzlādi nobraucamā distance un tā var sasniegt pat 560 km. No rūpnīcas U5 Ion tiks piegādāts ar akumulatoru, kas nodrošina 460 km tāldarbību, taču īpašniekam būs iespēja iznomāt no sešiem akumulatoriem sastāvošu komplektu, kas pievieno papildu 20 kWh un vēl 100 km. Var šķist, ka papildu strāvas avots 100 kilometriem nav tas ērtākais risinājums, taču kompānijas plāns paredz, ka Aiways U5 Ion īpašnieks pie šāda komplekta varēs tikt katrā degvielas uzpildes stacijā to apmainot vai iznomājot. Standarta akumulatora uzlāde līdz 80% ilgst 40 minūtes.
Ion krosoveram ir 2,80 m riteņu garenbāze, četras sēdvietas, 12 radari un apkārtskata kameras, kas nodrošina Level 2 autonomās braukšanas funkciju un visaptverošu skatu mašīnas tuvumā.
Starp abiem aizmugures sēdekļiem iebūvēts atdzesējams nodalījums (ledusskapis) un skārienvirsma multimediju darbināšanai, starp priekšējiem – dzērienu turētāji ar apsildes/atdzesēšanas funkciju. Ar vienīgo slēdzi iedarbina motoru, kā arī atdzīvina 12,3 collu skārienvirsmu viduskonsolē un ciparu mērinstrumentus10,25 collu lielajā ekrānā.
Krosovers apgādāts ar biometrisko tehnoloģiju, kas durvis atvērs tikai tad, ja atpazīs īpašnieka seju vai rokas pieskārienu. Konceptam ir stūre bez augšējās malas, bet sērijveida modelim šāds risinājums nav paredzēts.
Foto: Publicitātes attēls