Losandželosas autoizstadē savu pirmo lielo uznācienu piedzīvojis Honda Passport – jauns krosovers, kas atgriežas ar jau agrāk izmantoto nosaukumu Passport.
Honda Passport japāņu kompānijas piedāvājumā nostāsies pa vidu diviem citiem krosoveriem – CR-V un Pilot, turklāt no pēdējā tas mantojis spēka iekārtu, pilnpiedziņu un braukšanas režīmu selektoru.
Automobiļa pamatā ir Global Light Truck platform ar McPherson statņiem priekšā un daudzsviru piekari aizmugurē. Šasijas un nesošās virsbūves elementi unicifēti ar Pilot un pikapu Ridgeline. Pēc gabarītiem Honda krosovers ir nedaudz lielāks par Jeep Grand Cherokee, bet riteņu bāze vienāda ar radniecisko Pilot – 2819 mm. Bagāžas nodalījums ir visai ietilpīgs: 1167 – 2206 litri, turklāt sīklietu nodalījumā zem grīdas ietilpst vēl 70,8 litri.
Passport Honda iecerējis kā visvairāk bezceļiem piemēroto modeli. Par to liecina nekrāsotie bamperi, riteņu arku uzlikas, bagāžas stiprinājumi uz jumta, īsās pārkares un līdz 213,4 mm palielinātais klīrenss. Salīdzinājumam var minēt, ka krosoveriem Pilot un CR-V atstatums līdz zemei ir attiecīgi 185 un 208 mm.
Honda Passport uzbraukšanas un nobraukšanas leņķis ir 20,6 un 26,8 mm un automobilis var vilkt līdz pat 2268 kg smagu piekabi. Par dzinējspēku tiek izmantots Pilot 3,5 litru V6 284 Zs (355 Nm) motors, kas darbojas pārī ar deviņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Arī pilnpiedziņas sistēma -VTM4 aizgūta no Pilot. Šī sistēma var nodot līdz 70% vilkmes aizmugures asij vai pilnībā novirzīt to uz vienu no riteņiem. Vēl vairāk pārliecības var iegūt, ja pievieno Intelligent Traction Management (ITM) vilkmes kontroles sistēmu ar četriem darba režīmiem. Šīs sistēma bāzes komplektā nav un tā iegūstama par piemaksu, toties būs citas noderīgas ekstras, piemēram, diožu lukturi priekšā un aizmugurē, ciparu mērinstrumenti, 8 pozīcijās elektriski regulējams vadītāja sēdeklis, motora attālinātās iedarbināšanas funkcija, trīs zonu klimatkontrole, 20 collu riteņu diski ar vissezonas riepām, multimediju sistēma ar piecu collu ekrānu. Vadītājam palīdzēs Honda Sensing komplekts, kurā iekļauta aktīvā kruīzkontrole, joslas uzturēšanas sistēmas, aklās zonas uzraugs un automātiskās bremzes. Papildaprīkojuma sarakstā Display Audio multimediju sistēma, kas savietojama ar Apple CarPlay un Android Auto, 590 vatu Premium klases audio iekārta, apsildāmi un ventilējami sēdekļi, bezvadu uzlādes niša viedtālrunim, bagāžnieka vāka elektropievads.
ASV tirgū Honda Passport kļūs pieejams nākamā gada sākumā un konkurēs ar Ford Edge, Nissan Murano, Jeep Grand Cherokee, Toyota 4 Runner un Chevrolet Blazer.
Atgādināsim, ka SUV ar šādu nosaukumu Honda piedāvājumā bija arī no 1993.-2002.gadam.
Foto: Ekrānšāviņš