Šogad Latvijā uz ceļiem parādīsies jaunas dažāda veida satiksmes drošības kontroles ierīces, aģentūrai LETA apstiprināja Valsts policijas Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja priekšniece Vineta Mistre
Līdz pavasarim uz šosejas Tīnūži-Koknese plānots izvietot vidējās kustības ātruma radarus. Tam iepriekš piešķirts finansējums un Ceļu satiksmes drošības direkcija ir veikusi iepirkumu. Provizoriskais datums projekta startēšanai varētu būt 1.aprīlis, norādīja Mistre.
Šādas iekārtas jau iepriekš Latvijā ir testētas. Šīs iekārtas konstatētu transportlīdzekļa vidējo braukšanas ātrumu. Sistēma darbojas šādi – šķērsojot konkrētu ceļa posma robežu pirmā mērierīce nofotografē automašīnas numurzīmi un piefiksē šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt izbraucot no konkrētā ceļa posma transportlīdzeklis atkal tiek nofotografēts. Pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju tiek aprēķināts ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļa posmā un tas salīdzināts ar šajā vietā oficiāli atļauto braukšanas ātrumu.
Mistre skaidroja, ka Tīnūžu šoseja šādām iekārtām izvēlēta, jo tā ir pietiekami bīstama un tajā notiek negadījumi ar smagām sekām. “Lai arī uz šīs šosejas jau atrodas stacionārie fotoradari un policija regulāri kontrolē satiksmesdrošību, esam secinājuši, ka ar to nepietiek. Neskatoties uz to, ka šoseja ir samērā jauna, reālā dzīve pierādījusi, ka nepieciešams attiecīgi reaģēt,” pauda Mistre.
Likumdošana iekārtu ekspluatācijai ir atbilstoša, līdz ar to autovadītāji saņems paziņojumu par pieļauto likumpārkāpumu, viņa uzsvēra, piebilstot, ka šādas iekārtas darbojas arī daudzviet citur Eiropā.
Tāpat Latvijā plānots iegādāties mērierīces, kas konstatē aizliedzošo luksofora signāla neievērošanu. Mistre skaidroja, ka iekārtu palaišanai apritē Iekšlietu ministrija patlaban gatavo valdībai ziņojumu, kas paredzēs arī vajadzīgo līdzekļu piešķiršanu. Mistre prognozēja, ka pēc valdības akcepta un finansējuma saņemšanas šādu kontrolieru iegāde notiks ātri.
Viņa skaidroja, ka luksofora kontrolieri tiks saslēgti ar jau patlaban izvietotajiem stacionārajiem fotoradariem. Tāpat jau izvēlētas kontrolējamās vietas, proti, viena iekārta atradīsies Rīgā, Berģos uz Brīvības gatves, bet divas iekārtas būs Piņķos, apvedceļa Salaspils-Babīte 37.kilometrā abos virzienos. Iekārtas darbosies līdzīgi kā stacionārie fotoradari, proti, ja autovadītājs neievēros aizliedzošo signālu, tad viņam nosūtīs paziņojumu par pieļauto pārkāpumu.
Minētās vietas izvēlētas, jo tās ir bīstamas un policija ik pa laikam konstatē autovadītājus, kuri neievēro aizliedzošo luksofora signālu, norādīja policijas pārstāve.
Mistre arī informēja, ka patlaban ir noslēgts līgums par viena speciāli aprīkota auto iegādi ar kura palīdzību policija kontrolēs, vai autovadītāji pie stūres nelieto mobilo tālruni. Provizoriski auto piegāde plānota februāra beigās vai marta sākumā.
LETA jau ziņoja, ka visas šīs iekārtas minētas satiksmes drošības plānā 2017.-2020.gadam. Tāpat ziņots, ka valdība ir uzdevusi Iekšlietu ministrijai un sadarbības partneriem izvērtēt esošā stacionāro fotoradaru projekta rezultātus un piedāvāt tālākos risinājumus satiksmes drošības uzlabošanā.
Ekspertu sagatavotais priekšlikums paredz, ka tuvākajos gados uz ceļiem varētu uzstādīt 50 fotoradarus ar mērierīcēm, kā arī 50 fotoradarus-mulāžas. Mērierīču izvietojums fotoradaru ietvaros regulāri tiktu mainīts, līdz ar to autovadītāji nezinātu, vai ceļa malā stāvošais fotoradars konstatē pārkāpumu. Par šādu priekšlikumu būs jālemj valdībai, turklāt vēl ir jāvienojas par projekta finansējuma avotiem.
Patlaban uz ceļiem izvietoti 100 stacionārie fotoradari. Pirmie stacionārie fotoradari tika izvietoti 2015.gada februārī. Paralēli stacionāro fotoradaru projektam tika realizēts arī pārvietojamo fotoradaru projekts. Patlaban Valsts policijas rīcībā ir 12 pārvietojamie fotoradari.
Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv