Ir pozitīva attīstība, bet parādījusies jauna bīstamība, proti, jebkura gājēju pāreja uz divu un vairāk joslu ceļa vienā virzienā ir bīstama, ja nav uzstādīts luksofors.
Portālā iAuto.lv 26.janvārī publicējām materiālu par neprofesionāli un bīstami izbūvēto krustojumu Strēlnieku prospektā ar Kļavu ielu Jūrmalā. Krustojumā uzstādīti jauni luksofori, kuri apdraudēja gājēju drošību.
Video no 26.01.2019 redzams sīkāks skaidrojums:
No VAS “Latvijas Valsts ceļi” Annas Kononovas iAuto.lv saņēma sekojošu atbildi 1.02.2019: “Izstrādājot projektu jaunu luksoforu uzstādīšanai, Jūrmalas pašvaldībai bija jāsaņem arī VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) saskaņojums. Un šajā gadījumā LVC ir jāatzīst sava kļūda, saskaņojot risinājumu, kas ne līdz galam atbilst standarta prasībām. LVC satiksmes organizācijas speciālisti jau ir apsekojuši šo vietu un šodien Jūrmalas pašvaldībai tiks nosūtīts priekšraksts ar norādi izslēgt luksoforu dzeltenajā režīmā. Attiecīgi satiksmes dalībniekiem būs jāievēro ceļu satiksmes noteikumi krustojuma šķērsošanā.
Jau pirmdien notiks LVC un Jūrmalas pašvaldības speciālistu sanāksme, lai lemtu par tālākajiem risinājumiem.
Pateicamies jums par informāciju un problēmas aktualizēšanu.
Par nodošanu ekspluatācijā – minētā ceļa infrastruktūra – gan ielas, gan luksofori, pieder Jūrmalas pašvaldībai, kura arī ir šī luksoforu objekta pasūtītājs, ekspluatācijā objektus pieņem pašvaldības būvvalde.”
Māris Ozoliņš, iAuto redaktors: “Tagad mums vēl jānoskaidro, kurš ir atbildīgais Jūrmalas pašvaldībā par šī krustojuma projekta izstrādi un realizēšanu. Taču pagaidām no Jūrmalas domes vēl neesam saņēmuši nevienu atbildi”
Kā Strēlnieku prospekta un Kļavu ielas krustojums izskatās šodien 5.02.2019:
Ļoti labi, ka sākotnējā reakcija ir ātra, bet ir parādījusies jauna bīstamība, proti, jebkura gājēju pāreja uz divu un vairāk joslu ceļa vienā virzienā ir bīstama, ja nav uzstādīts luksofors. Izsakām cerību, ka būs arī ļoti ātra krustojuma sakārtošana, kas nodrošina drošu kustību gājējiem ar luksoforu gaismas signāliem.
No iAuto puses aicinu pašvaldībai izmantot satiksmes intensitātes mērīšanas metodes, lai noteiktu krustojuma noslodzi un attiecīgi regulētu gaismu signālus (Latvijā ir ļoti labs “startup” uzņēmums, kurš to var palīdzēt izdarīt).
Diemžēl vairākās vietās Jūrmalā piemērotie satiksmes regulēšanas metodes veicina pretējo – ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu. Tā kā ir redzama sistemātiska nekompetence, rodas aizdomas par atbildīgo amatpersonu neprofesionālismu un nelietderīgu pašvaldības līdzekļu izlietošanu.
Lasi vēl par šo tēmu: