Francijas autobūves kompānija Peugeot publicējusi modeļa 208 pirmos oficiālos attēlus un atklājusi informāciju par mazās klases hečbeku, kas pirmizrādi piedzīvos Ženēvas autoizstādē (no 5.03).
Jaunais Peugeot 208 izgatavots uz CMP platformas, pieaudzis izmēros un veidots 508 saimes sedana stilistikā – tagad arī mazauto ir diožu lukturi ar vienādu grafisko zīmējumu priekšā un aizmugurē, kā arī zīmīgi diožu dienasgaismu lukturi, kas atgādina plēsīga zvēra ilkņus. Vizuālās pārmaiņas papildina pagarināts motora pārsegs, 17 collu riteņu diski un pārveidots radiatora režģis. Mazliet šarma un sportiskuma piedod arī glancētā līste visu bagāžnieka durvju garumā, difuzors un sporta izplūdes sistēma ar hroma uzgaļiem. Virsbūves krāsām pievienoti trīs jauni toņi: dzeltenais Faro, zilais Vertigo un sarkanais Elixir. Pavisam pieejamas piecas aprīkojuma komplektācijas: Access, Active, Allure, GT Line un GT.
Salonā būs ciparu mērinstrumenti, jauns stūres rats, skārienjutīgs ekrāns ar 5,7 vai 10 collu izmēru, sporta sēdekļi, bezvadu uzlādes niša viedtālrunim, četras USB pieslēgvietas. Vadītājam palīdzēs adaptīvā kruīzkontrole, Mirror Screen tehnoloģija visu veidu viedtālruņiem, joslas uzturētājs, parkošanās palīgs un asistents, kas brīdina par vadītāja nogurumu. Pieejama arī ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, aklā leņķa uzraugs un tuvo/tālo gaismu automātika.
Hečbeka motoru piedāvājumā iekļauts benzīna trīscilindru agregāts ar 1,2 litru darba tilpumu un 75, 100 un 130 Zs jaudu. Spēka agregāts var strādāt kombinācijā ar piecu un sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu vai astoņu pakāpju automātu. Dīzeļdzinēju cienītājiem tiek piedāvāts 100 Zs jaudīgs 1,5 litru motors savienojumā ar sešu pakāpju manuālo kārbu.
Turpmāk 208 saime būs pārstāvēta ar elektriskās piedziņas modeli e-208. Tas komplektēts ar tādu pašu agregātu, kādu izmanto krosoveram DS3 Crossback E-Tense. Elektromotora jauda ir 136 Zs, bet bez papildu uzlādes iespējams nobraukt aptuveni 450 km (NEDC cikls). No standarta modeļa “elektriķis” atšķiras ar nedaudz savādāku radiatora režģi un pieslēgvietu uzlādes kabelim.
Foto: Ekrānšāviņš