Dažās Eiropas Savienības valstīs tās darbojas, Vācijā pastāv bažas par ietekmi uz privātumu.
Valsts mēroga pirmais radars darbojās nelikumīgi un nekavējoties jāslēdz, tā nolēmusi Hanoveres Administratīvā tiesa, uzsverot, ka nav juridiska pamata radara sistēmas darbībai, kas fiksē visu garāmbraucošo automašīnu numura zīmes. Iekšlietu ministrija Hanoverē paziņojusi, ka nekavējoties pārtrauks iekārtu darbību uz automaģistrāles B6, netālu no Lācenas. Galīgais lēmums gan vēl tikai priekšā, jo Ministrija plāno nodrošināt skaidru juridisko pamatu jaunajam policijas likumam, kas paredzēts pieņemšanai maijā.
Iekārtas strādāja divus mēnešus
Vidējā ātruma kontroles sistēma fiksē transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu konkrētā ceļa posmā. Pirmā kamera nofotografē transportlīdzekļa numurzīmi un fiksē šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt otra kamera posma beigās atkārtoti nofotografē transportlīdzekli, lai pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju aprēķinātu, ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļā posmā.
Šāda sistēma jau gadiem ilgi tiek izmantota ceļu satiksmes drošības uzlabošanai tādās valstīs kā Austrijā, Beļģijā vai Nīderlandē (un tagad arī pie mums).
Kopš izmēģinājuma fāzes uzsākšanas B6 Lācenā, netālu no Hannoveres, divu mēnešu laikā tika pieķerti 141 ātruma pārkāpēji. Šajā posmā atļautais ātrums ir 100 km/h, taču lielākais grēkāzis pa to bija traucies ar ātrumu 189 km/h.
Neraugoties uz pieņemto lēmumu, sodītajiem autobraucējiem, kas par savu pārkāpumu nebija iesnieguši pretenzijas un sodu jau samaksājuši, uz naudas atgriešanu nav pamata cerēt.