Jaunais Volkswagen Golf 8 plānotajā tirdzniecības startā 2019. gada beigās / 2020. gada sākumā būs pieejams tikai vienkāršotā versijā, ar atsauci no iekšējiem VW dokumentiem ziņo vācu izdevums „Der Spiegel”.
Volfsburgas dižpārdoklis kavēsies, galvenokārt elektronikas problēmu dēļ. 2018.gada oktobrī izstrādātāji konstatēja kopumā 3512 kļūdas un jau laicīgi brīdināja, ka ražošanas starts apdraudēts. Tam vajadzētu notikt 26. kalendārajā nedēļā, tagad tas pārcelts uz 28 nedēļu, kas ir pārāk neliela laika nobīde, lai varētu droši teikt, ka turpmāku kavējumu vairs nebūs.
Golf GTE modifikācijai uz konveijera bija jāstājas 2020. gada februārī, taču, kā ziņo Der Spiegel, nišas modeļa ražošanas sākums aizkavēsies par piecām nedēļām. 1,5 litru benzīna Golfs ar starta datumu 26. nedēļā kavēsies par divām nedēļām, bet Golf divlitru turbodīzeļa variants (plānotais ražošanas starts 34.nedēļā) ir “nopietni apdraudēts”.
Volkswagen iekšējie dokumenti liecinot, ka testu prototipi pie izstrādātājiem nonākuši pārāk vēlu – pirmajam eksemplāriem ar visām elektroniskajām funkcijām bija jānonāk pie izstrādātājiem 2018. gada jūnija vidū, taču tie kļuva pieejami tikai pēc 2018. gada oktobra. Līdz ar to tādas svarīgas funkcijas, kā joslas atstāšanas brīdinājuma sistēma, attāluma uzturēšanas palīgs, navigācijas sistēmas utt. pārbaudes varēja uzsākt krietni vēlāk nekā bija plānots. Savu darbu laikā neesot pabeiguši arī motoristi.
Līdz ar to kavēsies viss projekts, tādēļ pirmos astotos uz ceļiem redzēsim nākamā gada pavasarī vai pat vasarā.
Tajā pašā laikā, ražotājs vēl 2019.gadā laidīs klajā 10 000 eksemplāru, kas pie klientiem dosies ar vienkāršotu elektronisko pildījumu. Volkswagen to uzskata par „parastu praksi”, savukārt izdevums atzīmē, ka ražotājam tas ir ļoti svarīgi divu iemeslu dēļ: pirmkārt, tā netiek piemānīts pircējs (Golf 8 solīja 2019.gadā), otrkārt, ir iespēja nopelnīt kārotās 5 zvaigznes EuroNCAP testos, kas nebūtu tik viegli izdarāms gadu vēlāk (no 2020.gada jauni, stingrāki normatīvi, ar uzsvaru uz drošības asistentiem un elektroniku).
Foto: Ekrānšāviņš