BMW iepazīstinājis ar 1.sērijas hečbeka trešās paaudzes paaudzi, kas nomainījis platformu un pārgājis uz priekšējo riteņu piedziņu.
Jaunā modeļa pamatā tagad FAAR platforma ar šķērsām iebūvētu motoru un priekšējo riteņu piedziņu, kas aizstājusi iepriekš izmantoto shēmu ar gareniski novietotu motoru un klasisko piedziņu. Šobrīd šāds risinājums tiek izmantots arī BMW krosoveriem X1 un X2, kā arī britu krosoveram MINI Countryman.
Jaunajā paaudzē 1.sērijas hečbeka garums samazinājās par 5 mm – līdz 4319 mm, platums pieaudzis par 34 mm līdz 1799 mm, un augstumam pielikti 13 mm, sasniedzot 1434 mm. Riteņu garenbāze tagad 2670 mm, kas ir par 20 mm mazāk nekā tā priekštecim. Bagāžas nodalījuma tilpums ir 380 litri, bet ja nolaistas aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, tas pieaug līdz 1200 litriem. Neraugoties uz mazāko riteņu bāzi, vietas aizmugures pasažieriem būs vairāk, it īpaši kāju un galvas rajonā.
Standarta aprīkojumā ietilpst multimediju komplekss ar 8,8 collu displeju, ko par papildu samaksu varat nomainīt pret 10,25 collu skārienekrānu un pilnībā digitālu mērinstrumentu paneli ar tāda paša izmēra ekrānu.
Hečbeka bāzes versiju komplektēs ar 1,5 litru 140 Zs turbomotoru un sešu pakāpju mehānisko vai septiņu pakāpju robotizēto pārnesumkārbu, bet topmodelim būs M135i xDrive sagatavots BMW vēsturē jaudīgākais četrcilindru agregāts – divlitru kompresormotors, kas attīsta 306 Zs jaudu un 450 Nm griezes momentu. Jaudīgais motors strādās kombinācijā ar 8AK un pilnpiedziņu, 100 km/h ļaujot sasniegt 4,8 vai 4,7 sekundēs (ar Performance paketi). Maksimālais ātrums 250 km/h – elektroniski ierobežots.
Pircēju izvēlei arī trīs dīzeļi: trīscilindru motors ar 116 Zs un 1,5 litru tilpumu, kā arī divlitru motors ar 150 un 191 Zs. Pirmo varēs kombinēt ar 6MK vai 7DKG (robotizētā divsajūgu), stiprāko dīzeļdzinēju ar 6MK vai 8AK, bet jaudīgākais dīzeļdzinējs strādā kopā ar pilnpiedziņu un 8AK.
Aprīkojuma versijās četri varianti: Advantage, Sport Line, Luxury Line un M Sport, kas aptver plašu izvēli sākot ar 16 – 19 collu riteņu diskiem un beidzot ar dažādu apgaismes tehniku, ieskaitot halogēnus, LED un adaptīvos LED ar aizmugures diožu lukturiem. Piekares varianti trīs: sērijveida, M-Sport (par 10 mm zemāka) un adaptīvā ar elektroniski regulējamiem amortizatoriem.
Pieteikumus 1.sērijas hečbeka iegādei BMW uzsāks pieņemt tuvākajā laikā, bet pirmos pasūtītos automobiļus kompānija sāks piegādāt septembrī.
Foto: Ekrānbilde